DY har flest tilhengere

Kanskje fordi folk kun flyr Widerøe når de absolutt må og det ikke er noe annet alternativ?

Det er fordi de ikke vet bedre! Hadde de bare visst hvor jækla rått det er å fly Widerøe så hadde de ALLE vært fan :colgate: Så det så!

Men jo, den helt helt logiske grunnen er nok at massene liker Norwegian for billige priser som tar dem dit de skal - samtidig som det ikke blir på helt Ryanairske prinsipper. Du bruker Norwegian når du skal på gutte/jentetur til Oslo, du bruker ikke Widerøe da. Dermed er det ikke helt logisk å "like" Widerøe på samme måte. Norwegian kan ta deg til Dubai og Spania, det kan ikke Widerøe. Widerøe blir litt som ... bussen til bestemor som bor i Sørkjosen? :p Ingen ting galt i det, for man TRENGER den bussen, og den leverer (bedre enn SAS og DY, i mine øyne ;) ). Men den har ikke helt samme samfunnsmessige posisjon som Norwegian. Eller SAS, for den saks skyld, men SAS har jo en bittelitt annen brukergruppe, etter hva jeg har forstått. Ikke den samme brukergruppen som sitter og trykker "like" til tusen ting på facebook. Det er mer Norwegian-brukergruppen.

Så det er ikke at Widerøe "gjør noe galt", det er bare at de ikke faller innenfor "like-brukergruppen" på facebook.

Uten at jeg helt klarer å forklare det noe bedre. Dette ble kanskje ikke helt godt begrunnet, trodde jeg skulle klare å sette bedre ord på det. Jaja :)

Kanskje fordi folk kun flyr Widerøe når de absolutt må og det ikke er noe annet alternativ?
Ikke riktig. Når jeg drev og fartet opp og ned norskekysten, så fløy jeg WF så ofte som mulig til BOO og TOS, for å slippe å fly via OSL eller TRD.

Her var det mange fiiiine forslag, men jeg setter nå mest pris på tilbakemeldingen fra Polaris som tok seg tid til å reflektere litt rundt spørsmålet mitt :)

Uansett, nå er ikke jeg en stor tilhenger av å trykke på liker ditt og liker datt jeg heller. Men velger meg produkter, firma, musikk, film etc. som jeg ønsker å holde meg oppdatert på. Og det er jo her hele poenget ligger for Widerøe i alle fall. Dette er en ny kanal for å informere passasjerer/kunder om ting som skjer, samt svare på spørsmål som våre venner måtte ha.
Sett i dette lys burde jo flere enn 7565 mennesker ha nytten av å trykke inn "liker" knappen ;)

Så igjen; er det noen gode idéer til hvordan Widerøe kunne markedsført denne kanalen bedre og på en slik måte at vi hadde fått opp tallet på tilhengere?

E!

Her kommer to forslag fra nabobyen i nordøst:
* Lag større reklame for siden deres på Wideroe.no. Norwegian.no har stor og tydelig reklame for sin Facebook-side. Widerøe har en mikroskopisk henvisning.
* Finn på en unik "data-gadget" som skaper redaksjonell omtale for Widerøes fjesbok. Kjøp av billetter via Facebook er vist oppbrukt, men det ligger mange andre funksjoner på internettsidene deres som sikkert kan brukes. Husk å promotere de(n) nye funksjonen(e) ;)

Last edited:
Ikke riktig. Når jeg drev og fartet opp og ned norskekysten, så fløy jeg WF så ofte som mulig til BOO og TOS, for å slippe å fly via OSL eller TRD.

Brukte WF mye fra TORP i mange år, både til Bergen, Stavanger, ARN og Trondheim for så å bytte over til BU/SK videre nordover. (Eks TRF-TRD-BOO-TOS-BDU)

Hvis Norwegian gjør slik suksess på Facebook er det jo all grunn for selskapets gebyrhaier å se om det ikke er en mulighet for noen ekstra kroner også her.

For øvrig mener jeg at folk som gjør seg til venns med kommersielle selskaper på Facebook har et usedvanlig dårlig omdømme når deg gjelder valg av "venner".

Det er vel derfor de gjorde det om til 'Like' - selv om det nå er enkelte som klager over at de må 'Like' før de kan komme inn og klage litt. :lol:

Back