DY har faatt sin Boeing customer code

Status
Not open for further replies.
Jeg tror TID er meget sentralt her,

Vel - timingen er optimal finansielt sett. Leasingratene er lave og bransjen er i skyttergravene. Ideell timing for å posisjonere seg til oppgangstider.

Ikke dermed sagt at jeg tror det vil skje, men dette ville være tiden å gjøre det på.

Jeg tviler jo på at dette her skjer. MEN, om det skulle skje hadde det jo vært fantastisk! Hva tror folka her om hvilken ruter DY kunne satse på med T7 og hvor mange fly burde de ha i T7 flåten? Men som sagt, tviler på at dette skjer :)

Tett på Nett - VG said:
HAR nORWEGIAN VURDERT ANDRE FLYTYPER PÅ FREMTIDIGE RUTER (EX BOEING 757 PÅ LENGRE FLYGNINGER) ELLER ATR 42/72 PÅ INNENLANDS DESTINASJONER MED ET TRADISJONELT LAVT BELEGG ELLER NYE RUTER SOM KAN DEFINERES SOM REGIONALRUTER?

TAR FOR ØVERIG AV MEG HATTEN FOR HVA DU/DERE HAR FÅTT TIL:)"

Hei Karl,

Vi holder oss til det nettverket vi har i dag og da er 737-800 det beste vi kan få tak i.

Hilsen Bjørn Kjos

Så jeg tviler på at det blir noen endring med det første

Jeg vil påstå at Kjos i nettpraten hos VG gikk meget langt i å bekrefte at DY IKKE vil satse på long haul og at de sikter seg inn på en enhetsflåte med kun -800 individer.

Det som ble sagt der, og det som generelt blir sagt til mediene har ingen verdi what so ever..

Hva kunne T7 brukes til? Bangkok/Gran Canaria/USA om vinteren og USA/Spania/Hellas om sommeren? Med den goodwill selskapet har i det norske folk, så er vel dette ikke så umulig?

jeg tror T7 hos DY hadde gjort det veldig bra. Kjosern er en smart kar som kunne ha funnet på noe lurt med disse flyene..

Det er jo som LN-MOW sier at det er nå man har muligheten til både å gjøre noen svært gode anskaffelser og ikke minst possisjonere seg i forhold til når markedet en dag snur seg.

Om Norwegian nå virkelig snuser på 777 fra Osl (jeg kan ikke se hvilken annen flyplass de skulle gjøre dette fra), så stilles de fremfor et IC marked som i liten grad kan sammenlignes med andre flyplasser på Osl sin størrelse. Dermed er det også etter min mening lagt svært godt til rette for et selskap med et allerede godt feste i sitt hjemme marked, til å ekspandere inn i et felt med ingen eller minimal direkte konkurranse.
Norwegian har vist gang på gang at markedet nærmest suger til seg nye direkteruter.

I tillegg så bygges merkevaren Norwegian seg opp i Danmark og Sverige noe også kan benyttes til å sentralisere en eventuell IC trafikk ut fra Osl.

I dag er tilbudet så godt som ikke eksisterende for langtflyvende materiell og de som flyr er ikke spesielt godt eksponert i det norske markedet. Det stiller Osl etter min mening i en spesiell possisjon, der IC trafikken i stor grad lekker som en sil til alle bauer kanter.
Dette er Norwegian klar over og lukter et stort potensiale som de nå sikkert kalkulerer n øye på.

Så får tiden vise om de klarer å regne dette hjem!

Vil det være brukte T7 det er snakk om? 777-200 eller -ER?

Noen som tar på seg oppgaven med å lage en T7 i DY-livery?

I følge great circle mapper så vil jo DY nå det meste med en 777-200/777-200ER.

Dream on...

IC med DY utifra osl hadde vært knall. hel/sesong ruter til pakistan(vis ting bedrer seg der nede) hadde gått som hakka møkk.

Problemet for DY vil jo ikke være å få fylt flyet. Men å få en balanse mellom inntekter og utgifter. Men samtidig, de kan jo også feede inn fra Sverige, Danmark og Polen.

Jeg vil påstå at Kjos i nettpraten hos VG gikk meget langt i å bekrefte at DY IKKE vil satse på long haul og at de sikter seg inn på en enhetsflåte med kun -800 individer.

Vel, han avkreftet jo ikke langdistanse. Fra nettpraten:
Fordi vi satser på å få en helt lik flypark - det gjør billettene billigere for de reisende - så er det dessverre noen lange ruter vi ikke flyr på. Men; det kan hende vi inngår et samarbeid som gjør at du kan fly oversjøisk. Vent og se :-)
Hilsen Bjørn Kjos

Blir uansett spennende å se hva som skjer med DY fremover.

Hvor i all verden skal de kunne bruke en så stor maskin? USA? Det er vel kun der det kunne vært et marked, men da må de jo nesten tilby en annen destinasjon enn det UA og CO gjør.. ? eller evt slå sammen charterflightene med ruteflightene som de har på f.eks lørdager til LPA :)

Vil det være brukte T7 det er snakk om? 777-200 eller -ER?

Det er i utgangspunktet snakk om nye ER-maskiner, men det kan godt bli en mix. Man kan ikke drive rasjonelt med kun en eller to maskiner, så det er nødt til å bli en viss størrelse på flåten.

Det er ikke mange markeder som kan fylle en 777 fra OSL, så slik JEG ser det, må man gjøre følgende:

- Signere avtaler på tunge destinasjoner med turoperatører som idag bruker andre flyselskaper (Thailand/Østen, NYC)
- Utvikle et cruise-/fly-program i samarbeid med ett eller flere cruiseselskaper. Disse sliter også og er nok interesserte i å kunne stimulere markedet.
- Skaffe charterkontrakter - noe som vil gå på bekostning av andre aktører

Dette må også på plass i Sverige og Danmark (og Polen?). Først da vil de ha volum til å støtte en økonomisk flyflåte. Ingen enkel oppgave, og jeg tror det er svært tvilsomt at det vil bli en realitet - men aldri si aldri!

Hva kunne T7 brukes til? Bangkok/Gran Canaria/USA om vinteren og USA/Spania/Hellas om sommeren? Med den goodwill selskapet har i det norske folk, så er vel dette ikke så umulig?

Pluss muligens Pakistan. Mye misnøye med høye priser hos PIA, om jeg har forstått riktig.

Hvem var det sin teori at IC-tråder her på forumet oppstod omtrent i samsvar med en menstrasjonssyklus? Jeg fryktet en stund graviditet, men ser nå at jeg bekymret meg unødig. :colgate:

ehh JA! Jeg personlig tror at ruter til Pakistan hadde gått veldig bra. Hadde nok klart å fylle opp en T7 med lavere priser en PK.

Status
Not open for further replies.
Back