DY følger/føler konkurransen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
DY følger/føler konkurransen

Ser på priser til Tyskalnd i juli... Hamburg er "mye" dyrere enn Berlin med Norwegian? Er vel omtrent en like lang strekning - men Berlin får du fra NOK 192 mens Hamburg koster NOK 292. Er dette fordi Germanwings kutter ut Hamburg men fortsetter på Berlin?

Replying to Topic 'DY følger/føler konkurransen'

Ta en titt på de nye BA-priser til London. Bedre enn SK og DY på f.eks torsdag-søndag.

I tillegg , vedr. DY, slipper en dyr transport til STN, får servering ombord etc.

Selv på laveste DY pris t/r , som er er lavere enn BA, er det ikke verd strevet/kostnadene med STN mot fordelene med LHR og et lite gratis måltid og gratis drinker og bedre fly ( nye A319/A320/A321 ). Flere flighter å velge i mellom.

Originally posted by SQ 777

Ta en titt på de nye BA-priser til London. Bedre enn SK og DY på f.eks torsdag-søndag.

I tillegg , vedr. DY, slipper en dyr transport til STN, får servering ombord etc.

Selv på laveste DY pris t/r , som er er lavere enn BA, er det ikke verd strevet/kostnadene med STN mot fordelene med LHR og et lite gratis måltid og gratis drinker og bedre fly ( nye A319/A320/A321 ). Flere flighter å velge i mellom.

Håper du ikke har tenkt å gå fra Heathrow eller Gatwick..For det er like langt fra disse flyplassene og inn til sentrum som fra Stansted og inn til sentrum, og prisene er akkurat det samme på Heatrow express som for Stansted express..

SAS Braathens som også flyr direkte til Berlin tar på sin absolutt billigste billett 505,-kr en veg og dermed 1010,-kr t/r om du er heldig.
Norwegian sine laveste priser medfører jo at du kan reise fram og tilbake 2,5 ganger for billigste SAS pris. Ombord er det kjøp og betal hos begge, og ca lik avstand til sentrum.

At Hamburg er litt dyrere tror jeg er tilfeldig. Når man snakker om 192,- og 292,- kr for en billett inkl avgifter så synes jeg ikek det er dyrt uansett :)

Originally posted by rampen
For det er like langt fra disse flyplassene og inn til sentrum som fra Stansted og inn til sentrum, og prisene er akkurat det samme på Heatrow express som for Stansted express..

Men i motsetning til Stansted Express kan Heathrow Express kalle seg Express (15 minutter fra Paddington til T1-3 og 8 minutter mer til T4). Stansted Express er latterlig med sine 45 minutter til/fra Liverpool Street Station (gjennomsnittsfart 70 km/h). Selv foretrekker jeg Piccadilly Line (som 15. desember 2006 blir 100 år, men da gikk den bare frem til Barons Court) fra Hatton Cross direkte til en av stasjonene i sentrum. Tuben tar mindre tid enn Stansted Express til sentrum av London (42-44 minutter fra Hatton Cross til Piccadilly Circus), og med en pris på £4 er det ikke så aller verst.

LN-KGL , helt ening, Piccadilly bruker jeg alltid, og det fineste er at hvis en betaler Daycard, alle soner på LHR til GBP 6, kan en dra til hotllet, dumpe bagsjen og ha gratis tubetransport resten av dagen inkludert.

Samme tilbkae hvis en skal være i byen før avreise til LHR. GBP 6 for ubegrenset reise inkl. LHR :up:

Tror ikke prisforskjellen er tilfeldig... Men jeg tror også SAS og andre nettverksselskaper ville gjort det samme. Forskjellene begynner og vannes ut...;)

Originally posted by EB

Tror ikke prisforskjellen er tilfeldig... Men jeg tror også SAS og andre nettverksselskaper ville gjort det samme. Forskjellene begynner og vannes ut...;)

SAS og de andre nettverkselskapene har vel gjort det hele tiden.....og det samme har vel lavprisselsakpene...klarer ikke helt å se hva som er nytt her. CK kan jo dette med revenue....

Men ingen har vel sagt at LCC`ene gjør dete - ei heller har de innrømmet det. SAS Braathens blir f.eks ofte ebskyldt for å ha høyere pris der de ikke har konkurranse...

Back