Düsseldorf 29/7 - 2014

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Düsseldorf 29/7 - 2014

Jeg har vært på flyspotting i Düsseldorf. Har vel rundt en 850 bilder å gå igjennom. Men her er en liten smakebit. Så poster jeg nok noen flere bilder etterhvert. Flyplassen i Düsseldorf har en fantastisk bra og stor spotterplattform der man har god oversikt oversikt over det meste av avganger og ankomster. Kan anbefales!

D-ABCC - Airbus A321. by nosalthe, on Flickr

Re: Düsseldorf 29/7 - 2014

DUS har jo faktisk 2 spotte platformer. En på terminalen og en på taket av et parkeringshus ute ved enden av rullebanen.

Det eneste som er litt dumt er at det ikke er flere spennende fly som besøker flyplassen. Det går liksom litt vel mye i Lufthansa og Air Berlin......

Men jøssda! Slår Kjevik any day!!

Det eneste som er litt dumt er at det ikke er flere spennende fly som besøker flyplassen. Det går liksom litt vel mye i Lufthansa og Air Berlin......

Lufthansa og Air Berlin dominerer, men det fins også andre langveisfarende der. F.eks. American Airlines og Delta vestfra, og ANA, Emirates, Etihad og Air China østfra. Så er det jo en del trafikk fra diverse Øst-Europeiske land.

Visste ikke at BA fortsatt fløy rundt med gulldue A319.

Ser frem til flere bilder

Takk for flotte bilder!

Jeg mener spotterplattformen ved jernbanestasjonen er i ferd med å stenge grunnet securitygrunner. Jeg jobber regelmessig med to fra lufthavnen og har bedt dem om å påvirke beslutningen slik at den blir omgjort, men jeg tror ikke jeg har hellet helt med meg...

Jeg bruker DUS konsekvent når jeg skal på jobb i Køln. Jeg trives godt på flyplassen og liker trafikkmiksen der.

Beste hilsen Espen

Takk for flotte bilder!

Jeg mener spotterplattformen ved jernbanestasjonen er i ferd med å stenge grunnet securitygrunner.

Jeg mener og ha lest meg frem til noe lignende. Det var derfor jeg bestemte meg for å holde meg på taket av terminalen denne dagen.

Den D-ATUA 737'en litt oppi her, den har noen ekstra winglets ser jeg. Hva kalles disse? Er dette noe som vil komme på flere 737'er, eller er det bare på noen få?

Den D-ATUA 737'en litt oppi her, den har noen ekstra winglets ser jeg. Hva kalles disse? Er dette noe som vil komme på flere 737'er, eller er det bare på noen få?

De kalles Boeing Split Scimitar™ Winglets.

Meget pene bilder forresten, har ikke vært der nede siden 2007 så ser ut som om jeg bør ta en tur tilbake :)

Da ble det tid til å redigere noen bilder til. Kommer muligens en runde til med bilder også. Etterhvert. Ellers lader jeg opp til en tur til spottertaket på AMS i september. Håper på fint vær der også, For jeg må si at det er kjekt å ta bilder fra denne vinkelen her.

Fotoforholdene i Düsseldorf ble hvertfall noe bedre utover dagen.

D-ABMQ - Boeing 737-800WL by nsalthe, on Flickr

D-ABOF - Boeing 757-300 by nsalthe, on Flickr

HB-IZW - Saab 2000 by nsalthe, on Flickr

TC-SUY - Boeing 737-800WL by nsalthe, on Flickr

D-ABON - Boeing 757-300 by nsalthe, on Flickr

Dett var dett for denne gang.

Som vi ser tok været seg opp utover og det ble også mulig ta noen greie landingsbilder. Her kommer neste runde hvor vi sikkert tåler en til av den fargerike Condor'en.

D-ABON - Boeing 757-300 by nsalthe, on Flickr

D-AHFW - Boeing 737-800WL by nsalthe, on Flickr

A6-AFF - Airbus A330 by nsalthe, on Flickr

TC-JNA - Airbus A330-200 by nsalthe, on Flickr

D-AIGT - Airbus A340-300 by nsalthe, on Flickr

UR-PSA - Boeing 737-800WL by nsalthe, on Flickr

G-EUOH - Airbus A319 by nsalthe, on Flickr

HB-IOX - Airbus A319 by nsalthe, on Flickr

En av dagens mest eksotiske for min del kom fra Erbil.

YI-AGR - Airbus A321 by nsalthe, on Flickr

Back