Du vet du er en mileage junkie når...

Re: Du vet du er en mileage junkie når...

49 flighter på 10 dager var det egentlig jeg hadde, men i løpet av en 13-dagers periode. Det var 3 dager jeg ikke hadde noen flyvninger.

… (tilgi meg) du har et Excel-ark som viser når (ikke om) du har fornyet gullkortet.

Attachments

• Screen Shot 2015-07-29 at 21.20.22.png
    Screen Shot 2015-07-29 at 21.20.22.png
    59.3 KB · Views: 451

… (tilgi meg) du har et Excel-ark som viser når (ikke om) du har fornyet gullkortet.
Må innrømme at jeg har et Excel-ark men det har ingen graf og det er vel litt mere avansert for jeg vet ofte ikke hvor mange poeng jeg vil få. For eksempel når det er codeshare og billett og opptjening ikke er med samme selskap.

Har 3 formål med arket:
- Sjekke om jeg får de poengene jeg skal ha. Må ofte purre.
- Vite når jeg har booket nok i neste opptjeningsperiode for å være sikker på gull slik at jeg kan begynne å se etter bonusturer i den opptjeningsperioden.
- Vite om det er aktuelt å holde igjen på bonusbookingen for å gå for diamant. (Hadde passert 60k poeng før jeg var 7 måneder uti denne opptjeningsperioden, men fant ingen gode opptjeningsmuligheter utover høsten så jeg droppet det.)

Den grafen likte jeg :-)
Ble plutselig fristet til å lage en slik selv..
Hva bedre kan man vel gjøre i ferien enn å leke med Excel? ;-)

Helt enig , har selv lagt excel ark for eb poeng :D

Når du sitter og kikker i iTunes for å finne en morsom film og heldigvis kommer på å sjekke om den finnes hos Plejmo også.
Selv om det bare er snakk om 39 kroner/EB-poeng.

Den var bra :) tok sikkert tid å lage , Excel ?

Niks. Grafen er bare en illustrasjon av dataene, og så lenge de er på plass så er grafen "a piece of cake". Jeg benytter følgende kolonner:
Måned, Fra, Til, Selskap, Klasse, %opptjening, Lengde/SAS Poeng, Poeng, Akkumulert, Mangler

Som alltid; jo mer formler, jo mer gøy ;)

Må innrømme at jeg har et Excel-ark men det har ingen graf og det er vel litt mere avansert for jeg vet ofte ikke hvor mange poeng jeg vil få. For eksempel når det er codeshare og billett og opptjening ikke er med samme selskap.

Har 3 formål med arket:
- Sjekke om jeg får de poengene jeg skal ha. Må ofte purre.
- Vite når jeg har booket nok i neste opptjeningsperiode for å være sikker på gull slik at jeg kan begynne å se etter bonusturer i den opptjeningsperioden.
- Vite om det er aktuelt å holde igjen på bonusbookingen for å gå for diamant. (Hadde passert 60k poeng før jeg var 7 måneder uti denne opptjeningsperioden, men fant ingen gode opptjeningsmuligheter utover høsten så jeg droppet det.)

Jeg vet heller ikke alltid hvor mange poeng jeg får, derfor har jeg lengde på flyreisen samt opptjening som hver sin kolonne, og som sammen viser antall poeng. Jeg endrer basert på det som faktisk viser seg å stemme. Er stort sett usikker pga. regelendringer i Amerika.

Word. Det er easy peasy, have fun!

Back