Du vet du er en mileage junkie når...

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Du vet du er en mileage junkie når...

Vi gale har det godt. Det skal vi vel bevise til gangs den kommende helgen..

Tenkte å starte en tråd hvor man kan poste "sannheter" om mileage junkies som oss selv.

Så fullfør setningen: "Du vet du er en mileage junkie når..."

Kan starte med at jeg skal ta med familien på langweekend til Dublin i november, og reiseruta tar oss på kryss og tvers av Skandinavia til en gevinst på ca 8000 poeng (og et tidsforbruk på litt over 8 timer) mot direkteruta til iskongen i Kristiansand på ca 2 timer og 0 poeng.

(Det verste er at ho mor er helt på linje med meg når det gjelder dette. Far og brødre litt mer skeptisk, men når de oppnår EBS i løpet av turen så er det vel verdt det ;))

Re: Du vet du er en mileage junkie når...

"Du vet du er en mileage junkie når..."

.. du flyr 2 x 12 timer for å flakse litt rundt i en gammel MD80.

(Vel, jeg bruker miles på denne turen, men det blir vel det samme.. ;) )

"Du vet du er en mileage junkie når Man har en skuff full av blekkpatroner som kommer til å overleve printeren de passer i"

"Du vet du er en mileage junkie når Man har en skuff full av AA batterier for man skulle slippe å betale frakt på blekkpatronene man har bestilt"

"Du vet du er en mileage junkie når..." man flyr til London å spiser lunch i kantina før du flyr hjem igjen et par timer senere. Resultat; Premier Platinum status oppnådd! :)

Når du flyr noe annet enn Ryanair til London...

Er snill og sender kona til MNL en ekstra gang for å besøke familien slik at hun blir , for once in a lifetime ( ?? ), blir UA 1K, mens jeg forblir Plat... :rolleyes: Men hun vet ikke om det foreløpig...

Også siden veien til "hytta" vår i HNL, prøver å finne den lengste veien dit via US, til tross av at det tar minst 27 t...

Last edited:

Når du i det hele tatt tar en dagstur til Palma De Mallorca for å rekvalifisere til Eurobonus gull eller noe annet.

man sluker alt som står på flyprat, flyertalk, milepoint og businessclass!

når du drar opp Trumfkortet på innsjekk på torsdagen og ber om triple poeng

Rødt skulle det være, haha. Hvor gold kommer fra vites ikke, liten lapsus idag på jobb!

Du reiser til asia dagen før resten av familien pga høyere bonusopptjening.

...du bruker en ferieuke og Norge Rundt-billetten til Widerøe på å fly de rutene som gir poeng og segments i stedet for de fine rutene langs kysten.

SVG-OSL-KEF-OSL-SVG samme dag med 50 min på øya... :D

Og SVG-OSL-BOO-TRD-BGO for og komme til Bergen fra Stavanger.. :)

...når du ser at Widerøe har skiftet farge fra lys beige til mørk beige på sine serveringsuniformer.

Back