Dronning Sofia av Spania fløy Ryanair

Re: Dronning Sofia av Spania fløy Ryanair

Hun forsynte seg vel godt av skrapelodd og whisky på pose? :colgate:

Litt rart kongelige ikke flyr business. Trodde kanskje det måtte ligge litt sikkerhetsopplegg rundt en kongelig reise, mht vakthold og etc, men det passet vel best slik denne gangen da. I dokumentaren om Dronning Elisabeth og gemalen kunne man i alle fall se at det var et ganske stort opplegg å fly London-Baltikum, med spesielle drinker, utvalgt kabinbesetning, etc etc. Men de spanske kongelige er vel omtrent like folkelige som våre majesteter?

Hvis ikke jeg husker helt feil, så har det også vært kongelige ombord på Ryanair til/fra Torp.

Fløy LHR-OSL med SAS MD80 en gang. Boarding begynte 40 minutter før tiden og de var veldig effektive og klare i god tid - været at noe ikke stemte. Så plutselig dukket Majestetene opp fra en mørk bil og smatt på plass på rad 1. Rad 2 (og 3) tror jeg også var satt av til hatteesker og følge. På OSL stod bilene og ventet, og Sonja føk ut døren og ned i bilen etterfulgt av ektemann og noen som bar på mange hatteesker og annen bagasje. Forøvrig en rolig tur og mer styr enn det var det ikke, ble og stående i departure-køen på LHR så ingen fast-track hos ATC.

Litt rart kongelige ikke flyr business. Trodde kanskje det måtte ligge litt sikkerhetsopplegg rundt en kongelig reise, mht vakthold og etc, men det passet vel best slik denne gangen da.

Sikkerhetsmessig kan det nok være en fordel å reise på en måte som en anslagsmann ikke venter seg. Den norske dronningen drar jo på massevis av fjellturer her i landet uten å ha med seg vakter (utover en lokal kjentmann), men det publiseres først i ettertid hvor hun har vært.

Er vel mulig at endel som ellers ikke ville brukt Ryanair tenker at når det bra nok for den spanske dronningen kan det ikke være så ille.
Og at det også får presseoppslag er vel midt i blinken for MOL. Tipper han gnir seg i henda over dette.

Har hatt gleden av aa fly med de kongelige flere ganger. Kong Harald fiksa meg faktisk denied boarding paa en flight BGO-OSL. De kongelige skal som kjent alltid vaere de siste til aa boarde og jeg satt selvsagt i baren og ankom gaten akkurat da Kongen spaserte nedover broa. Det var 12 minutter foer avgang og en voucher ble delt ut pga av dette.

Spansk Dronning flyr Ryanair - vel en norsk Konge tok Holmenkollbanen for mange år siden og for et par dager siden tok det svenske kongeparet bussen...

Ryanair er jo utskjelt her på forumet, som et mindreverdig selskap med mindreverdige passasjerer. Dronningen av Spania tar tydeligvis ikke dette så høytidelig. Hun tok nemlig en FR-flight til 15 euro da hun skulle besøke sin bror i London nylig.

Hmm. Hun kan ikke fulgt særlig godt med på scanair-forumet ....

Har hatt gleden av aa fly med de kongelige flere ganger. Kong Harald fiksa meg faktisk denied boarding paa en flight BGO-OSL. De kongelige skal som kjent alltid vaere de siste til aa boarde og jeg satt selvsagt i baren og ankom gaten akkurat da Kongen spaserte nedover broa. Det var 12 minutter foer avgang og en voucher ble delt ut pga av dette.

[OT]Om man ikke var republikaner fra før...så ble jeg det enda mer nå. Hvorfor er snorklippere viktigere enn oss med ærlig arbeid?[\OT]

Syns det mest overraskende er at Ryanair brukte så lang tid på å lage en prjippo av dette ;)

Såpass ja, typisk Ryanair - snakk om barnehage. Da kan vel de
i hvertfall være trygge på, at ingen i kongehuset i Spania benytter
seg av DET flyselskapet igjen - tullebukker!

Back