Re: Dreamliner - hva gjør Boeing for sine kunder?
Du kan jo lese tidligere postinger om de forskjellige operatørers bruk og opplvelse av driftssikkerhet. Ingen rævkjører maskinen som DY gjør, og andre har reservemateriell å sette inn hvis det trengs. DY's modell med å satse alt på en flytype er temmelig unik og derfor er det veldig synlig når de får teknisk.
Nja.. Boeing sa jo på pressekonferansen at det er ett annet selskap som flyr 6 avganger pr dag
med 787. Flemming sa vel også at Boeing ikke hadde noe problem med måten DY
brukte flyene og sa at de hadde sagt ifra hvis dette mente dette var tilfellet.
Boeing damen korrigerte vel også å sa at DY brukte sine 16,5t pr døgn, ikke 18 som en journalist påstod.
Det som FAKTISK er ganske unikt er vel at;
- DY starter fra scratch, og dermed har de ikke en flåte av "gamle fly" de kan bruke i en overgangsfase
og erstatte fly one-by-one som alle andre selskaper kan.
- Siden de starter fra scratch også har en liten flåte i starten og ikke kan sjonglere fly i samme grad og dermed - som du sier - blir
det veldig synlig når ting går galt.
Med andre ord, skal man starte ett longhaul selskap
fra scratch idag, og spesielt med nye fly er det ikke
til å unngå at det blir en trang fødsel, med mindre man bruker en formue på å wetlease en håndful+ "gamle" fly
i forkant.
W