• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dreamliner flight test oppdateringer

Noen som har en oversikt over hvor mange 787 som til nå har rullet ut fra Boeingfabrikken og som nå står lagret på Everett?

LN7 til og med LN24 er på Everett og ute av FAL-en. Av disse blir LN7, LN8 og LN9 forberedt for testing, de to første til ground testing, den siste for flight testing i delvis ANA konfigurasjon. Av de øvrige maskinene gjennomgår noen Side of Body-utbedringer, mens denne utbedringen enda ikke er startet på fire maskiner. Maskinene fra og med LN16 er ikke berørt av dette. Det skal være LN17, LN19 og LN21 som står på TWY K nå. LN24 skal for øyeblikket bli malt.
I følge Matt Cawby vil Boeing ta ibruk flere åpne områder på Everett i månedene framover, både til 787 og 748.
 
LN7 til og med LN24 er på Everett og ute av FAL-en. Av disse blir LN7, LN8 og LN9 forberedt for testing, de to første til ground testing, den siste for flight testing i delvis ANA konfigurasjon. Av de øvrige maskinene gjennomgår noen Side of Body-utbedringer, mens denne utbedringen enda ikke er startet på fire maskiner. Maskinene fra og med LN16 er ikke berørt av dette. Det skal være LN17, LN19 og LN21 som står på TWY K nå. LN24 skal for øyeblikket bli malt.
I følge Matt Cawby vil Boeing ta ibruk flere åpne områder på Everett i månedene framover, både til 787 og 748.

Takker. Finnes det foresten en god oversikt over hvem som skal ha de maskinene som nå er bygget? (hvilket LN som skal til hvilken kunde) Har forsøkt å google litt uten den store suksessen
 
Noen som har en oversikt over hvor mange 787 som til nå har rullet ut fra Boeingfabrikken og som nå står lagret på Everett?

Paa julebordet ble det nevnt fra Boeings representant at det ville vaere rundt 50 maskiner lagret naar den foerste blir levert. Dette er trolig hoeyere naa ettersom leveransene igjen er litt forsinket. Det noeyaktige tallet ligger i en av tripreportene, men jeg har ikke tid til aa bla igjennom ..

Skal se om jeg klarer aa trylle frem en liste over de foerste linjenumrene. Har den liggende paa jobbcomputeren.
 
Back
Top