Doble/triple EB-poeng med Diners og MC

Doble poeng på SAS EB Mastercard (kampanje)

10. og 11. desember er det dobbelt opp med poeng, dvs. 20 poeng/100-lapp på SAS EB Mastercard

(Kilde: elektronisk vedlegg til efaktura)

Re: Doble poeng på SAS EB Mastercard (kampanje)

Selvfølgelig én uke for sent, kvitterte nettopp ut en Nissan Leaf med det kombinerte kortet og 30,000 ekstrapoeng hadde gjort seg....

Re: Doble poeng på SAS EB Mastercard (kampanje)

Hvorfor kan de (les: diners også) ikke ha disse doble poengdagene på en mandag eller en torsdag eller en annen hverdag? Nå MÅ jeg gjøre julegaveinnkjøpene på lørdag, som om ikke butikkene allerede er overbefolket nok i helgene...:)

Sikre triple poeng på Diners og Master

I helgen er det som kjent triple poeng på Eurobonus SEB-kort, og dette må jo utnyttes maskimalt, dro inn 20 000 i fjor. Men hvordan er det ved nettshopping? Belaster alle butikker kortet først når varen sendes (vet Apple gjør det), eller med en gang en shopper? Bør en egentlig gjøre unna nett-shoppingen i kveld for å sikre at varer sendes og betales i morgen?

Hàr også et lengre hotellopphold fra lørdag. Dersom jeg ber dem belaste kortet for hele oppholdet når jeg sjekker inn, belastes kortet samme dag, eller pleier det ta noen dager før penger trekkes fra kort?

Re: Sikre triple poeng på Diners og Master

Normalt så teller det den dagen kortet dras.

Jeg bestilte på Apple i fjor, og ble da belastet den dagen jeg bestilte ;)

Betyr det at det er bedre å shopp ei morgen enn å gjøre det i kveld etter kl 20.00? Planen er å gjøre unna julenettshoppingen i kveld og butikkshopping i morgen.

Altså 30 poeng pr. 100'ende krone, fre - søn på EB MasterCard?

I så fall vil det lønne seg å kjøpe DM poeng for kr. 20 000 med MC i stedet for AmEx i morgen (har allerede kr 100 000 på amex / årets CT er opptjent).

I så fall 6000 EB poeng for å handle 200.000 DM poeng.

Last edited:

Betyr det at det er bedre å shopp ei morgen enn å gjøre det i kveld etter kl 20.00? Planen er å gjøre unna julenettshoppingen i kveld og butikkshopping i morgen.
Er ikke godt å si med denne nettshoppingen.. Men siden du skal ha "dagens" valutakurs, vil jeg tro det er selve handelsdagen som gjelder for opptjening av poeng?

Skal betale en restaurantregning på rundt 15 k i morgen kveld jeg. Og er vel fornøyd med det resultatet det gir!

BF:cool2

Nettbutikker skal (hvis de følger regelverket) belaste kortet når varen sendes.

Så for å være sikker bør du bestille i morgen, vite at varen finnes på lager og at butikken sender samme dag ved bestilling innen klokken xx.

Våre iPhone 5 ble belastet da de ankom Norge etter 4 uker...

Skal betale en restaurantregning på rundt 15 k i morgen kveld jeg. Og er vel fornøyd med det resultatet det gir!

BF:cool2

Lukter jeg ekstra runder i baren til de ansatte for å øke opptjeningen?;)

God dag at skulle betale 17.800 kr for liftkort og skileje hos Skistar - ærgeligt at jeg må nøjes med at få point på mit Mastercard, da de ikke tager Diners :-) Men 5300 point er da også i orden....

Lukter jeg ekstra runder i baren til de ansatte for å øke opptjeningen?;)

Å neineineineineineineinei!
Dessuten er de styret i borettslaget, så det er vel tryggest å holde seg innenfor budsjettet, hehe! :lol:

Prøvde å bruke Diners i en butikk i Tyskland idag, ingen av de i kassene hadde hørt om Diners før. I tillegg tok batalingsterminalene kun chip, som kortet ikke hadde.

Kan de ikke swipe kortet også ? Hva med amerikanere som ikke har chip, eller har de fått det nå ?

Nye betalingsterminaler har kun chip.

Mange amerikanere har chip, men ikke de amerikanerne som lever i gammelmodige USA hvor de fremdeles tviholder på måleenheter fra før middlealderen.

Nye betalingsterminaler har kun chip.

Jeg har til gode å se terminaler uten magnetstripeleser ennå her til lands.

Noe annet som irriterer meg er at Posten her har sluttet å akseptere kredittkort.

Back