Doble/triple EB-poeng med Diners og MC

Re: Triple poeng med Diners og MC 17-19 Juni

Air France tar dessverre ikke norsk Diners for poengkjøp, men det ble i alle fall litt ekstra på mastercardet. 30% ekstra poeng hvis man handler flying blue poeng i løpet av juni. Egentlig poeng som er verdt lite, men hvis man mangler litt til et spesielt uttak så er det greit.

Får bare feilmelding på hotels.com når jeg prøver å beaste dinerskortet. Overbelastet nettet i helgen? :P Får forøvrig ikke logge inn på dinersclub.no heller.. Flere som sliter?

Får bare feilmelding på hotels.com når jeg prøver å beaste dinerskortet. Overbelastet nettet i helgen? :P Får forøvrig ikke logge inn på dinersclub.no heller.. Flere som sliter?

Kan være...

Jeg måtte også forsøge at betale 5 gange hos US Airways inden min betaling gik igennem med Diners idag...

Kan være...

Jeg måtte også forsøge at betale 5 gange hos US Airways inden min betaling gik igennem med Diners idag...

Min gikk på første forsøk, noe som betyr 100 000 DM og knapt 4000 EB poeng :)

har ikke kunnet logge inn på et par dager.. kan heller ikke opprette ny e-saldo eller søke etter brukersteder. Ingen info på sidene.. Tror de prøver å gjøre overgangen min til amex litt lettere.

Mitt MasterCard fungerte ikke på posten på lørdag, og mitt Diners-kort fungerte ikke hos Esso (som det har pleid å gjøre). Ellers fikk jeg heller ikke logget meg inn hos Diners. Fryktelig mye tull mao.

Samme problemer her, ja. :(

Diners virket ikke i London i dag heller, virket i ettermiddag på Osl. Trodde først de hadde sperret for bruk pga høyt trykk de to foregående dagene.

Nå klarer jeg endelig å logge inn på eSaldo igjen - tydelig at de har hatt problemer store deler av helgen.

Får denne meldingen på hotels.com nå: "Vi har problemer med å behandle kredittkortet. Forsøk et annet kort eller ring oss på 241 59 799 for å bestille hotellet over telefon."

Dette er en annen melding enn den jeg fikk tidligere i dag..

Mitt MasterCard fungerte ikke på posten på lørdag

OT, men posten godtar ingen kredittkort.

Ja fint at få EB point på toppen af billige DM ;) God deal :)

Etter å ha kjøpt TV, flybilletter og andre ting på fredag for nesten 24 000 med Diners skulle jeg i går kjøpe dividend miles for hele tre stykker. De første 200 000 poengene gikk greit, men for de siste 100 000 fikk jeg til svar: Sorry, your credit card has been declined. Så da var vel grensa for Diners nådd:)
Men MasterCard på det siste kjøpet ordnet likevel rundt 2500 eurobonuspoeng.

Hadde også problemer med å logge inn på Diners sin eSaldo, men det gikk fint nå natt til mandag. Merket meg dette på MasterCard sin nettsaldo:
Kjøp som er reservert, men ikke bokført
Mener jeg leste et sted at det er tidspunktet når kjøpet er bokført som bestemmer om det blir triple poeng eller ikke, så heeelt sikker er jeg ikke om helgas dividend miles-kjøp virkelig gir tre ganger så mange EBB-poeng som ellers.

Men de bokfører vel ikke i helgene? I så tilfelle er jo dette litt av et tilbud...

Dag Viking said:
Jo, det gjør de, men det teller som kontant-uttak.

Da har det skjedd ting siden desember. Da var i alle fall Bring MC eneste kredittkort som ble godtatt på postkontor og pib. Har vært sykemeldt siden da så da får du ha meg unnskyldt.

Men de bokfører vel ikke i helgene? I så tilfelle er jo dette litt av et tilbud...

Teknisk sett kjøres det en reservasjon først og så blir selve salget ført opp på konto litt senere.

Reservasjon og salg har normalt samme "bokført" dato, dvs. salgsdatoen. Unntaket kan være ifbm. nettsalg av fysiske varer, der man handler en dag, mens varene sendes ut en annen dag eller ved hotellovernatting/leiebil, der beløpet reserveres ved innsjekk med selve handelen skjer ved utsjekk.

Teknisk sett kjøres det en reservasjon først og så blir selve salget ført opp på konto litt senere.

Reservasjon og salg har normalt samme "bokført" dato, dvs. salgsdatoen. Unntaket kan være ifbm. nettsalg av fysiske varer, der man handler en dag, mens varene sendes ut en annen dag eller ved hotellovernatting/leiebil, der beløpet reserveres ved innsjekk med selve handelen skjer ved utsjekk.

..men pga problemene med diners i helga ser det derimot ut til at all bruk 17-19 er bokført først på tirsdag. Hvis det er den datoen som gjelder i kampanjen er vel hele greia mer eller mindre en dårlig spøk :)

Sjekket ut av hotellet på Malta fredag 17.juni. Så lenge det er "kjøpsdato" som gjelder for kampanjen, så skal ikke "bokført dato" spille noen rolle (forhåpentligvis...).

Transaksjonen for hotellet har kjøpsdato fredag 17.juni og bokført dato 20.juni. Vil anta at ekstrapoeng genereres på bakgrunn av kjøpsdato (spesielt siden kampanjen i tillegg var lagt til en helg hvor bokføringen ville skjedd påfølgende ukedag). Får se når faktura kommer og poengoversikten vises.

Koke suppe på en agurk, eller kanskje vi bare skal avvente å se om alt er riktig? Det kan jo hende det er orden i systemet...

Alle finner det vel ut selv nå som regningene begynner å komme, men jeg kan herved bekrefte at alle mine kjøp den helga ga de triple poengene som de skulle. Innelands kjøp, dividend miles-kjøp og til og med en sykkelhjelm bestilt i en engelsk nettbutikk, og som viste seg å være "out of stock" og enda ikke sendt, ga alle triple poeng:spin

Back