• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DN: DY taper 40 mill i Polen

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1013919.ece?WT.svl=sistenyheter

De polske rutene er ventet å veie tungt på resultatene til flyselskapet Norwegian i fjerde kvartal.

Skal de begynne å ta høye priser for reisene til og fra Polen også nå da?

Driver og sjekker litt alternativer for sommerferien. Vurderer delvis å gjenta suksessen Kroatia. For tre år siden kom jeg meg til Spilt og opp igjen fra Venezia for mindre enn 800 kr... Nå koster en vei til Spilt i mange tilfeller opp i 2.000 kr - ja 2997 den 23. juni - det var utreisedatoen min for tre år siden. Et lite snev billigerer til Rijeka, dog. Det må da være ekstremt lønnsomt for DY å fylle opp flyene til disse prisene i hvert fall..

Nope egentlig ikke...

fult fly og lønnsomt fly er somregel to ting

Du kan selge en drøss med biletter til 300 kr, fylle opp flyet med det. Men det hjelper lite hvis driftskostnadene tilsier at billettene må koste minimum 800 kr/stk for at en skal dekke driftskostnader + gå med ett minimalt overskudd.

Derimot ett "avbalansert" fly som har både billige og dyrere billetter og er fullsatt. sånn at inkomsten på avgangen er mer en utgiftene går i pluss.. enkel markedsøkonomi, (som jeg egentlig ikke har peiling på ,men akkurat dette er ganske logisk)

Ja, litt dårlig formulert av meg - jeg mente å si at rutene til Kroatia må være veldig lønnsomme for Norwegian når de allerde i februar kan kreve 3.000 kr for en vei. Seff aner jeg ikke om mange har kjøpt billetter til under 1.000-lappen, men det er vel grunn til å tro at Kroatia er så populært (mange nordmenn som har fritidsbolig der nede) at man kan ta høye priser akkurat dit om dagen (og altså 10 ganger mer enn for 3 år siden)..

Men er LCC noe man tjener penger på i Sverige? Målet er jo at det skal bli mer penger i kassen til Norwegian - ikke mindre!!!

Back