DLH880 i ettermiddag

KAB

Transportfotofil
Denne omveien var verdt et screenshot. Sightseeing, eller kanskje en visuell innflyvning som ikke funka :)

Attachments

• sbs230612-1.jpg
    sbs230612-1.jpg
    104.4 KB · Views: 79
Dette gjør dem ofte når det er kraftig sønnavind. Ligger jo noen fjell rett sør for Værnes, og når vinden blåser over disse skapes det kraftig turbulens på nordsiden i tillegg til at vinden bøyes og blåser ned i fjorden.

Her er et par bilder fra da jeg satt på klappsetet i en SAS maskin på vei inn til ENVA for en stund siden:

Her kommer vi sørfra, men legger oss litt nord for localiser under innflyvingen.
Visual091-1024-2.jpg

Her ser du hvor vinden treffer vannet på vei ned fra fjellene i sør (streken i vannet) De sa de prøvde å unngå å fly i dette området når de fløy visual approach.
IMG_5621.jpg

Last edited:
Men.. når jeg ser på bildet ditt igjen, ser jeg jo at det går en sløyfe mot vest. Ja, skal ikke se helt bortifra at det var en liten sightseeng-runde :P Stod på OSL og lyttet på scanneren en gang, da var det et lufthansa fly som ba om å få ta av og holde 5000 fot (hvis ikke det var 4000) langs oslofjorden på vei sørover, kun for sightseeng :D

Back