• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DLH880 i ettermiddag

KAB

Transportfotofil
Denne omveien var verdt et screenshot. Sightseeing, eller kanskje en visuell innflyvning som ikke funka :)
 

Attachments

  • sbs230612-1.jpg
    sbs230612-1.jpg
    104.4 KB · Views: 79
Dette gjør dem ofte når det er kraftig sønnavind. Ligger jo noen fjell rett sør for Værnes, og når vinden blåser over disse skapes det kraftig turbulens på nordsiden i tillegg til at vinden bøyes og blåser ned i fjorden.

Her er et par bilder fra da jeg satt på klappsetet i en SAS maskin på vei inn til ENVA for en stund siden:

Her kommer vi sørfra, men legger oss litt nord for localiser under innflyvingen.
Visual091-1024-2.jpg


Her ser du hvor vinden treffer vannet på vei ned fra fjellene i sør (streken i vannet) De sa de prøvde å unngå å fly i dette området når de fløy visual approach.
IMG_5621.jpg
 
Last edited:
Men.. når jeg ser på bildet ditt igjen, ser jeg jo at det går en sløyfe mot vest. Ja, skal ikke se helt bortifra at det var en liten sightseeng-runde :P Stod på OSL og lyttet på scanneren en gang, da var det et lufthansa fly som ba om å få ta av og holde 5000 fot (hvis ikke det var 4000) langs oslofjorden på vei sørover, kun for sightseeng :D
 
Back
Top