DL + NW = Sant. Bekreftet

Det var jo tre siffer etter min !:exclaimation

Edit: Etter

Last edited:
Jeg klarer ikke helt aa forstaa hvor DL har det fra at NWA ikke klarer aa fylle 747er fra MSP og DTW. Rutene de har til Japan (6X daglige) er pakkfulle og er vel de rutene NWA tjener suverent mest paa.

Aa flytte Tokyoslot til ATL er idiotisk. Grunnen til at mange velger NWA er at det er utrolig enkelt aa gjoere transfer i DTW eller MSP mot ATL kaoset.

De kommer til aa tape masse kunder paa det

Jeg klarer ikke helt aa forstaa hvor DL har det fra at NWA ikke klarer aa fylle 747er fra MSP og DTW. Rutene de har til Japan (6X daglige) er pakkfulle og er vel de rutene NWA tjener suverent mest paa.

Aa flytte Tokyoslot til ATL er idiotisk. Grunnen til at mange velger NWA er at det er utrolig enkelt aa gjoere transfer i DTW eller MSP mot ATL kaoset.

De ønsker vel muligens å tilby direkteflygninger i sitt lokalmarked i Atlanta. Det er vel også mulig de er såpass enkle at de ønsker å flytte "prestisjeruter" til hovedkvarteret? Bare en tanke.

Her virker det som DL er litt på villspor og følger hjertet i stedet for hjernen. DTW og MSP er jo på veien til NRT fra store deler av det østlige USA. DTW er kanskje USA's beste transferflyplass, rikelig med rullebaner og et område med ellers forholdsvis lite trafikk som fører til få forsinkelser dersom været ikke er helt ille. Men, jeg går ut fra at NW har god oversikt over hvor transferpax fra USA til NRT kommer fra, og at ATL kanskje er et enklere alternativ for noen av de.
DL burde la NW styre transp-sjappa og heller konsentrere seg om transa selv;)

Her virker det som DL er litt på villspor og følger hjertet i stedet for hjernen. DTW og MSP er jo på veien til NRT fra store deler av det østlige USA. DTW er kanskje USA's beste transferflyplass, rikelig med rullebaner og et område med ellers forholdsvis lite trafikk som fører til få forsinkelser dersom været ikke er helt ille. Men, jeg går ut fra at NW har god oversikt over hvor transferpax fra USA til NRT kommer fra, og at ATL kanskje er et enklere alternativ for noen av de.
DL burde la NW styre transp-sjappa og heller konsentrere seg om transa selv;)

Helt enig!! :73:

Kan jo være at Delta har merket at sitt eget matriell er for lite og at det passer fint med større metall fra ATL.

Manila er også stort marked. Detroit flighten til Nagoya fortsetter hit. Tilsvarende som Mineapolis-Tokyo fortsetter til Manila.

Och här är B.747-132 N9899 under start på LHR som jag tog 30 juli 1973. Maskinen utrustades senare med en side cargo door och fick ett varierat liv hos olika operatörer innan den skrotades i juni 2003.

Dette må vel ha vært en maskin som var dieverted fra LGW, eller fløy for et annet selskap, for DL hadde vel aldri noen LHR-rute før nå det siste året!?
I så fall var jo bildet et scoop!

:) VC-10

Dette må vel ha vært en maskin som var dieverted fra LGW, eller fløy for et annet selskap, for DL hadde vel aldri noen LHR-rute før nå det siste året!?
I så fall var jo bildet et scoop!
:) VC-10

Visst flög väl Delta 747 regelbundet på LHR på s.k. Delta/Pan Am "interchange flights" till Atlanta på 70-talet ?

Visst flög väl Delta 747 regelbundet på LHR på s.k. Delta/Pan Am "interchange flights" till Atlanta på 70-talet ?

Aha - nå husker jeg det med "interchange flights".
Ikke så lett for en som er 50 om en drøy måned å klare å huske alt lenger :old

VC-10

Kan jo være at Delta har merket at sitt eget matriell er for lite og at det passer fint med større metall fra ATL.

Ja, da tar man materiell fra gullrutene til selskapet man akkurat har kjoept. Makes sense... Or not..

Det frekkeste er vel at man ikke rådfører seg med diverse sofa-CEO`ere...

Si hva du vil, men det er relativt mange ansatte hoyt opp i systemet i diverse flyselskaper som gjoer mye rart som er uforstaaelig for andre ledere i forretningslivet... Delta har gjort relativt mange merkelige ting de siste aarene (i likhet med alle andre) saa det forbauser meg dog ikke.

NWA har alltid tjent penger paa rutene til oesten, uten disse hadde selskapet forsvunnet for lengst. Aa begynne aa koedde med ting du koster inn spenn paa, er aldri fornuftig, men kanskje bare i min forretningsverden??

Spørsmålet er hvorfor du er i din verden - når du burde vært i toppen hos SAS, Delta, United, Cobntinental - U name them!

Back