DL + NW = Sant. Bekreftet

Delta var vel sammen med AA og CO med på å skrive under på en ulovlig "all Boeing fleet" kontrakt med Boeing i sin tid...

Å ja - dette er full speed ahead. De har også levert en plan til FAA for sammenslåing av AOC'ene samt tatt beslutning om hvilke IT-systemer som skal brukes på de forskjellige områdene ..

Omfanget av denne fusjonen er så gigantisk at spådommer om hva som skjer med flyflåten etc, tror jeg vi skal la ligge.

Det viser seg imidlertid at ulike bedriftskulturer er den aller største utfordringen ved fusjoner, store som små.

Enig med dem her som antyder at Delta er den overtagende enhet, selv om det ikke går eksplisitt frem av pressemeldingene.

Å ja - dette er full speed ahead. De har også levert en plan til FAA for sammenslåing av AOC'ene samt tatt beslutning om hvilke IT-systemer som skal brukes på de forskjellige områdene ..

Da har de jo allerede kommet lenger enn USAirways og Amerca West :rolleyes:

Jeg savner IKKE America West ... ja, de var hakket bedre enn gamle US, men her var det snakk om to taperselskaper som slo seg sammen. Jeg har hatt mang en dårlig opplevelse med begge disse ...

America West i PHX var tålelig, US er horribelt. (Bortsett fra at de faktisk har en neger-dame som jobber som køordner i sikkerhetskontrollen som er riktig artig, og ser ut til å like jobben sin. Hun synger om væskereglene og står i, og har tydeligvis en tendens til å være på jobb når jeg flyr fra PHX).

Jeg tar tilbake HP anyday for US. Men det er strengt tatt off-topic. Her skal det snakkes Delta!

Da har de jo allerede kommet lenger enn USAirways og Amerca West :rolleyes:

Jaha?

VALID FROM: 2008-09-01
UNTIL: 2008-12-31
.
ON BEHALF OF US AIRWAYS (USA)
.
US AIRWAYS (USA) AND AMERICA WEST AIRLINES (AWE) ARE FINISHING
THEIR MERGER
.
THE NEXT STEP IN THE CONSOLIDATION IS A SINGLE THREE LETTER
IDENTIFIER AND CALL SIGN
.
EFFECTIVE SEPT 1, 2008 WILL BE CONSOLIDATED THE COMBINED AIRLINES
THREE LETTER IDENTIFIER TO USA
AND THE COMBINED AIRLINE CALL SIGN WILL BE CACTUS.
AS FROM SEPTEMBER 1, 2008 USA = CACTUS
.
CFMU ON BEHALF OF US AIRWAYS.

Det var jo ment litt ironisk da southwind.

Men ikke for ironisk, for den sammenslåingen har tatt tid...

Mye historie å finne i det nye Delta. Northeast, Western, mye av Pan Am og nå NWA som jo bygger på Republic, Southern, North Central og Hugh Airwest

Yep, fløy selv DL 747-100 ORD-MIA 5. juli 1971 N9896 , det var på den tiden at det var kun 9 i bredden på R-klasse........ Pluss benplass...

Gjensyn med 747 hos Delta - de hadde jo noen på 70-tallet!

Och här är B.747-132 N9899 under start på LHR som jag tog 30 juli 1973. Maskinen utrustades senare med en side cargo door och fick ett varierat liv hos olika operatörer innan den skrotades i juni 2003.

Attachments

• N989901_redigerad-1.jpg
    N989901_redigerad-1.jpg
    172.9 KB · Views: 62
Back