DL med Atlanta-Kuwait - oeker paa Midt-Oesten

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
ATLANTA, May 19, 2008 (PRIME NEWSWIRE) -- Delta Air Lines (NYSE:DAL - News) will continue its industry-leading expansion between the United States and the Middle East with new nonstop service from Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport to Kuwait City, Kuwait, beginning Nov. 7, 2008.

The Kuwait flight strengthens Delta's leadership position in the region, complementing existing service from Atlanta to Dubai and Tel Aviv; from New York-JFK to Istanbul and Tel Aviv; and new service from New York-JFK to Cairo (starting June 5) and Amman (starting June 6).


http://biz.yahoo.com/pz/080519/142995.html

saa naar kommer OSL ...????

.

.
 
Husker du ikke det da? Vi var jo der og sparket dekk :p

Vel, de har to 772LR, ikke i nærheten av hva som skal til for denne ekspansjonen. De må hente 767er fra andre steder i systemet sitt, dvs kansellere noe annet
 
De har flyttet 772'ene fra Europa-ruter til Asia/Midt-oesten. De har flyttet 763/764 fra innenriks til aa dekke opp Europa. De fortsetter med det.
LR'ene blir brukt paa India. Det er det lengste strekket og har lidd mest med payloadrestriksjoner.

Og ja - innenriks er 'taperen' - men DL kaller det 'kapasitetsjusteringer' ...
 
Det er jo ingen hemmelighet at Delta har vært og sjekket OSL. Det var vel i fjor, så OSL er nok på blokka. Men det er jo en begrenset destinasjon, og hvis SAS skulle finne på å prøve seg igjen (ha ha) så vil det jo bli et blodbad hvis det plutselig er tre direkte ruter.

DL og AF er jo ganske så tette over dammen ellers, og da lurer jeg om det også kan spille inn på beslutningen, da KL har så enormt marked ut fra Norge. Kan AF/KL holde DL litt tilbake for å ikke tape andeler ut fra Norge ??

Selv om CO er i SkyTeam så er det jo "det sorte fåret" som står litt på siden og som sier høyt at de vurerer andre allianser. Så jeg tror de gjør det de ønsker uten å tenke for mye på alliansen. Mens DL som er mye tettere kanskje snakker litt med alliansen før de setter i gang ??

S
 
Njaa .. det ser ikke ut til a ha plaget dem nevneverdig paa CPH og ARN ... OSL er, som du sier. paa blokka og vil nok komme foer eller siden. At KLM er saa store som de er i Norge, er nok mer en inspirasjon enn hindring, men mangelen paa feed inn til OSL er muligens en bekymring ...
 
Back
Top