Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.
Hei og hå
For litt siden fant jeg bonusbilletter til Seychellene for både meg, Elefanten og Storsmurfen midt på sommeren. Med Ethiopean i C ned og med BA i C på vei hjem. So far so good.
Takk alle for gode tips om å ikke dra til Mauritius og om å få gitt brura gulfebervaksine.
Hotell... Her ryker jeg uansett på en smell ser jeg. Var jo også skrevet oppi her av Robert at det er hotell som er dyrt der. Ikke fly.
Jeg hadde ikke sjekket hotellpriser. Og i fjor oppdaget vi hvor sykt fett det var med private pool i Thailand. Så vi begynte å søke. Hilton Labriz så fornuftig ut. Tjener opp poeng. Får litt Diamond-treatment... Men så ser vi litt videoer fra stedet og rommene. Er ikke akkurat Buckingham palace. Og du må på en lang båttur for å komme dit. Pluss at vi ville måttet vente flere timer på båt.
Neste kandidat var Hilton Northolme. Den ligger på Mahe. Og de har faktisk noen nokså fete pool villas, og man kan rusle til en nærbutikk og kjøpe poser med øl!! Men de kostet skjorta og krevde full prepayment. Jeg synes det er kjipt å låne hotellet så mye penger gratis i et halvt år.
Til slutt ble vi i går nokså enige om å bare gi f**n og gå for Four Seasons. Rimeligste rom der koster ca det samme som pool villa på Hilton Northolme. FS har også private pool. De har gratis frokost. Videoer vi har sett tyder på at det er i en helt annen divisjon enn Hilton. OG IKKE MINST - de krever bare en natt depositum.
Nedturen er så klart at det å oppholde seg på et Four Seasons i 8 dager koster ganske mye. Jeg har vonde erfaringer fra det på Bora Bora. Men også etter 5 netter på FS i Marrakech i vår. Fy flaaaaate altså. Da holdt jeg virkelig på å besvime av regningen på det vi hadde spist og drukket. Det er by far det værste jeg har gjort.
Men greit. Det blir som det blir
Nå kommer utfordringen - å booke driten.
1)
www.fourseasons.com er enkelt. Man slipper altså med en natt depositum. Men du tjener nada points og det er ingen benefits.
2) Virtuoso - her finner jeg ikke dette hotellet i perioden. Men ser på såkalte benefits som er listet og det er jo bare det samme som du får ved å booke direkte som regel
3) Hotels.com - blir en god del EB points med viatrumf pluss greie free nights. Men krever full prepayment og det er null benefits
4) Rocketmiles - gir meg 24.000 Avios men null benefits og krever full prepay.
Jeg sitter og tenker at jeg kanskje bare skal booke direkte og sitte på gjerdet og se om det dukker opp noen deals før avbestillingsfristen går ut 30 dager før hos FS
Eller er det noen som sitter med andre lure tanker om bookingtriks?