TristTorsdag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
….samtidig som Hans har herjet i deler av Norge, brant «vår» by på Maui - Lahaina omtrent opp. Minst 6 innbyggere er omkommet, det tallet øker nok, 7500 evakuert.

Fra bryllupsreisen til besøk fra årlig til flere ganger i året - har Lahaina nærmest vært et stamsted, har aldri vært på Maui uten at vi var innom Lahaina, fra frokost hos Longhi’s - Pu Pu´s hos Kimo (mange ganger ble mye PuPu og mye vin med bølge sprut opp på bordet. Mang en natt på The Plantation Inn, selv Lahaina Inn så sent som i Desember. Perler til den Lille Italienerinnen (god investering).

Det ser ut som det meste av disse stedene nå er borte, 90 % er historiske bygninger - Lahaina Inn var temmelig skjevt (gikk i grunn greiere opp trappa etter noen timer hos Kimo).

2 av de husene jeg har reist ut å sett på de siste årene er borte, ikke bare husene men hele nabolagene. Vi var nære kjøp av et av dem.

Det er som en del av oss er borte.

Mahalo Lahaina !

….samtidig som Hans har herjet i deler av Norge, brant «vår» by på Maui - Lahaina omtrent opp. Minst 6 innbyggere er omkommet, det tallet øker nok, 7500 evakuert.

Fra bryllupsreisen til besøk fra årlig til flere ganger i året - har Lahaina nærmest vært et stamsted, har aldri vært på Maui uten at vi var innom Lahaina, fra frokost hos Longhi’s - Pu Pu´s hos Kimo (mange ganger ble mye PuPu og mye vin med bølge sprut opp på bordet. Mang en natt på The Plantation Inn, selv Lahaina Inn så sent som i Desember. Perler til den Lille Italienerinnen (god investering).

Det ser ut som det meste av disse stedene nå er borte, 90 % er historiske bygninger - Lahaina Inn var temmelig skjevt (gikk i grunn greiere opp trappa etter noen timer hos Kimo).

2 av de husene jeg har reist ut å sett på de siste årene er borte, ikke bare husene men hele nabolagene. Vi var nære kjøp av et av dem.

Mahalo Lahaina !
Det var trist å lese. Naturkatastrofer brann og flom er ikke bra. Må være spesielt når noe(n) du kjenner godt blir rammet.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Trondheim. Her bedret været seg såpass i går slik at middagen ble spist ute på et fortau på Bakklandet…Nå skal kofferten pakkes og i ettermiddag går flyet hjemover til OSL og der blir jeg heldigvis hentet slik at jeg ikke behøver å finne alternativ kollektiv transport ettersom togene vel fortsatt er innstilt pga Hans og vannmengdene i sporene. Aldri feil å komme hjem!

God morgen fra Riksen.

Det var trassig å lese om brannen i DC-8-63 sin by, særlig at det er mennesker som ha omkommet.

Gårsdagens inngrep ser ut til å ha vært vellykket. Legene var i alle fall fornøyde med det de fikk gjort. :) Nå venter jeg på dagens første antibiotika kur. De gir det rutinemessig når de er nede der og herjer da faren for infeksjoner er ganske stor. Håper jeg slipper det.

Ellers spiller Brann kamp i conferce league i kveld så det blir nok at jeg skal se den på fjernsynet. Blir spennende å se om de har noe å stille opp med i kveld.

God morgen fra bortekontoret - kondolerer med god-området til dc-8-63.

Her våget man seg taket av til jobben i dag og fikk lett sommerfølelse. Er ikke så glad i syklister (bortsett fra når jeg sykler selv selvf.), men motorsyklistene er herlige - speiselt når de har ganske morsomme vester.

Dragen kom hjem med pokal i går fra tenneis-turneringen og vant faktisk hele rælet - da blir det champis sent i kveld.

Men før det er det gutte-tur med junior, naboen og hans junior i en speller ny, hissig og meget spesiel båt tatt inn fra Amerika.

IMG_6796.jpg

Også sorry about Maui og spesielt herlige Lahaina , min nr 1 favoritt etter mange turer . God kjølig morgen fra Lillestrøm .

Trist å høre om brann på Maui! <3

Vår dag i Sandnes startet med et smell klokken halv fire med roping i nabolaget og at noen ringte på døra. Sprukket vannledning i veien medførte vannlekkasje og hele kjelleren full av vann. Store skader som selvfølgelig kan fikses og alt kan erstattes, men likevel. Det er kjipt!

Likevel måtte man innfinne seg på kontoret mens kona holder fortet hjemme og venter på forsikringsselskapets representanter.

Ha en bedre dag forumister.

God morgen her fra Tourrettes. Tomt for brød og vann, men da lener vi oss på visdomsordene fra den store franske filosofen Marie Antoinette. [emoji3060]

4699388d03a32f3c7af549d6980adaa7.jpg

God morgen fra 3055. Vannet forsetter å stige i Nedre Eiker, og det skal bli spennende å se hvor stor Drammenselva blir. Hjemmekontor i dag, rett og slett pga de truer med å stenge hovedveiene langs elva, og da blir det trafikkaos.

Ellers så får man gratulere Someone med å holde ut dette livet i 40 år! Det er jo en prestasjon i seg selv :) Ønsker deg alt godt for 40-årene!

Ønsker alle en god dag, enten om du drikker kaffe eller Champagne til frokost i dag!

Morn fra hjemmekontoret. Her ble det en drøy omvei hjem etter å ha syklet til barnehagen, så da er man klar for litt jobb. Blir kort dag da man etter lunch skal en tur til tannlegen for å fjerne det lille jeg har av visdom igjen...
Så krysser man fingrene for at Drammenselva oppfører seg slik at man kan toge til kontoret i morgen

God ettermiddag fra Sola Sjø,

Travle dager i prosjektet som jeg nå har 2 av. Det ene ut fra SSJ og det andre i Sømmevågen , Sola Sjø med nybygg på Flymuseet.
Etter ukens byggemøter med entreprenørene holder vi fremdriften i planen med ferdigstillelse av selve bygget før jul.
Mange frivillige i sving også. Et svært travelt år foran oss.
Så er det kommunevalg om en måned og som lokallags leder har jeg hendene fulle med valgkampen også.
Never a "dull moment" her.
Ha en fin dag.

God morgen her fra Tourrettes. Tomt for brød og vann, men da lener vi oss på visdomsordene fra den store franske filosofen Marie Antoinette. [emoji3060]

4699388d03a32f3c7af549d6980adaa7.jpg

Det er omtrent som vår frokost når vi er der nede. :-)

Mahalo Lahaina !

Triste greier .

Usj .. trist med Maui .. :(

G'morgen fra Grovetown. Avid by IHG var ok, nye store rom. Frokost var av typen Grab'n'go, så jeg dro på Waffle House isteden.

Nå skal det anskaffes litt forsyninger til pasienten, så bærer det hjemover. Har holdt respektfull avstand, så håper det er nok.

677d1c85ee645121ce1f150b544a2850.jpg

Trist å lese om @dc-8-63 sin favorittplass. Sånt suger.

Forøvrig dzien dobry fra Warszawa. Har hatt workshop med webdesigneren vår i dag. Elefantenhar hatt workshop på Zabka. Men nå er det ferdig og jeg kan slappe av med Storsmurfen og en iskald Zywiec. Jeg elsker Polen.

Middag på Nobu i kveld

Ha en ekstra best torsdag

Back