Disponering av crew - hvordan gjør de det?
Lurer på hvordan Norwegian (og sas) benytter flymannskapet sitt på såpass lange ruter som til Kanariøyene og Dubai. Er det samme crew som flyr tur\retur, eller har de mannskap på ankomstdestinasjonen som tar over flyet på returen til Norge. Blir i såfall lange turer. Tar fort 12 timer det. Og hva da når det blir forsinkelser, f.eks grunnet værforhold. Charterselskapene bytter vel crew på returen. Har ihvertfall opplevd det. Muligens de flyr tur\retur på kortere turer.
Og hva med Thais ene daglige avgang. Det crewet må vel overnatte i Oslo til returen neste dag, pga hviletiden. Continental må vel det pga den korte snutiden på sin rute.
Lurer på hvordan Norwegian (og sas) benytter flymannskapet sitt på såpass lange ruter som til Kanariøyene og Dubai. Er det samme crew som flyr tur\retur, eller har de mannskap på ankomstdestinasjonen som tar over flyet på returen til Norge. Blir i såfall lange turer. Tar fort 12 timer det. Og hva da når det blir forsinkelser, f.eks grunnet værforhold. Charterselskapene bytter vel crew på returen. Har ihvertfall opplevd det. Muligens de flyr tur\retur på kortere turer.
Og hva med Thais ene daglige avgang. Det crewet må vel overnatte i Oslo til returen neste dag, pga hviletiden. Continental må vel det pga den korte snutiden på sin rute.