Flying-news
ScanFlyer Silver
Re: Tidenes største SAS-kampanje
Har nå testet ut "supersalgene" til både DY og SK; og vil ikke kalle det direkte priskrig på strekningen (OSL-BGO|BGO-OSL) jeg valgte, til tilfeldig tid.
Valgt dato: 11.10.10, retur 14.10.10.
Billigst mulig avgang valgt hos begge selskap. 1 kolli valgt på t/r med DY + valg av sete, slik at man "får det samme" hos begge selskapene:
PRIS DY: 598 NOK (markedsføring 199)
PRIS SK: 660 NOK (markedsføring 315)
DY er da ikke så mye billigere at jeg vil kalle det priskrig, det er jo kun 62 kr i forskjell. "Tradisjonelt sett" så er som oftest DY littegrann billigere enn SK på de fleste reiser, så jeg skjønner ikke hvorfor dette er priskrig.
Enkelt å greit kan man kalle dette KONKURANSE-INNSTINKT, noe som er helt avgjørende innen feks flyindustrien. Man kan ikke komme gråtende å si "de satt også prisene ned da vi skulle gjøre det, så nå har de ødelagt for oss"...
---
Midlertidig må jeg si at diskusjonen over er helt latterlig, men det er fint å se at noen stiller spørsmål til hverandre... Holder en knapp på TOS, hadde det ikke vært for resten av kommentaren til LN-MOW [les under]. Ordkrigen fikk meg imidlertidig litt lyst til å kommentere denne saken:
På sett og vis har vel begge rett:
LN-MOW burde sluttet å skrive etter første avsnitt; de to neste avsnittene er nemmelig det som danner grunnlaget for at TOS kan sette spørmålstegn ved kommentaren, og kritisere han. Og så fortsetter diskusjonen ut i det uendelige [les: latterlige] med at man ikke står for det man skriver... Som en lite reminder kan jeg vel si at 90% av kommentarene her er off track
inkludert min egen.
Har nå testet ut "supersalgene" til både DY og SK; og vil ikke kalle det direkte priskrig på strekningen (OSL-BGO|BGO-OSL) jeg valgte, til tilfeldig tid.
Valgt dato: 11.10.10, retur 14.10.10.
Billigst mulig avgang valgt hos begge selskap. 1 kolli valgt på t/r med DY + valg av sete, slik at man "får det samme" hos begge selskapene:
PRIS DY: 598 NOK (markedsføring 199)
PRIS SK: 660 NOK (markedsføring 315)
DY er da ikke så mye billigere at jeg vil kalle det priskrig, det er jo kun 62 kr i forskjell. "Tradisjonelt sett" så er som oftest DY littegrann billigere enn SK på de fleste reiser, så jeg skjønner ikke hvorfor dette er priskrig.
Enkelt å greit kan man kalle dette KONKURANSE-INNSTINKT, noe som er helt avgjørende innen feks flyindustrien. Man kan ikke komme gråtende å si "de satt også prisene ned da vi skulle gjøre det, så nå har de ødelagt for oss"...
---
Midlertidig må jeg si at diskusjonen over er helt latterlig, men det er fint å se at noen stiller spørsmål til hverandre... Holder en knapp på TOS, hadde det ikke vært for resten av kommentaren til LN-MOW [les under]. Ordkrigen fikk meg imidlertidig litt lyst til å kommentere denne saken:
På sett og vis har vel begge rett:
Dette er ingen priskrig, det er en kampanje. Dette er systemwide og er ikke rettet mot noe spesielt marked, som det ville være i en 'ordentlig' priskrig.
Derimot kan man sette spørsmålstegn ved DY's kampanje, som 'plutselig' dukket opp i går med priser som er lavere enn SAS sine. Ettersom SAS ikke har fulgt opp disse, har jeg vondt for å skjønne hvorfor dette kan ses på som priskrig.
Disse tilbudene trekker dessuten til en stor grad til seg reisende som ellers ikke ville booket SAS, og man holder nok igjen plenty seter til senere bruk og høyere priser. Men det er en fin måte å få en del 'butts in seats' man ikke ellers ville fått.
LN-MOW burde sluttet å skrive etter første avsnitt; de to neste avsnittene er nemmelig det som danner grunnlaget for at TOS kan sette spørmålstegn ved kommentaren, og kritisere han. Og så fortsetter diskusjonen ut i det uendelige [les: latterlige] med at man ikke står for det man skriver... Som en lite reminder kan jeg vel si at 90% av kommentarene her er off track

Last edited: