Originally posted by enml
Originally posted by fkrlf
Originally posted by enml
Dette er visst mer kanskje enn det var med både Norwegians inntreden og Ryanair sin.
Men jeg mener det uansett er uriktig at M og R Fylkeskommune skal støtte dette med 3 mill i markedsføringskroner. M og R sine offentlige penger skal gå til tiltak som forbedrer situasjonen for samtlige lufthavner og ikke bare den ene.
M og R Fylkeskommune bruker som unnskyldning at denne ruten skal komme hele fylket tilgode. Det blir bare vås! Hadde det vært agendaen til Fylkeskommunen så hadde de sponset en slik rute fra Molde i stedet for. Molde ligger midt i Fylket, det gjør ikke Vigra. Vigra er rent geografisk en skikkelig utpost og har bare Ålesund og nordre og midtre sunnmøre som sitt nedslagsområde. Her lukter det smøring lang veg!
Dummeste jeg har hørt - alle moldensere har bare en time i hver retning både til Kristiansund som strekker omlandet sitt langt nordover og Ålesund som da har det samme sørover. Ikke kom med at Molde er best for AES og KSU - Molde er kun bra for Molde og det har SAS Braathens og sunnøringene skjønt.. Du er bare bitter fordi Molde ikke får alt sammen
Vær glad for at fylket får et londontilbud nå og det bare tar deg en time og komme dit.. sett på makan.. *riste på hodet*
Nok en gang kommer du med ukorrekte beskyldninger mot meg fkrlf. Jeg er overhodet ikke bitter fordi Molde ikke har fått noe Londontilbud mens AES muligens ser ut til å få det. Det jeg reagerer på er at Fylkeskommunale penger blir brukt for markedsføring av et privat selskap og en av flyplassene i den forkledning at det skal gagne hele fylket. Det naturlige i en slik sak, og forsåvidt det eneste korrekte, er å behandle denne saken politisk, for så å invitere til en anbudskonkuranse for drift av ruta og fra hvilken lufthavn i fylket den skal flys fra.
Men om SAS Braathens på eget initiativ med egne penger setter opp en rute mellom AES og London så er det en helt annen sak. For all del sett gjerne opp 20 daglige rundturer for den del. Men så lenge det er snakk om fylkeskommunale penger så blir det feil. Da bør og skal også Molde og Kristiansund være alternativer for en slik rute.
Jeg har tidligere påpekt her på forumet at det var galt når de samme kronene skulle brukes på Ryanair sitt luftslott på samme strekning. Da trekte jeg også paralellene til at fylkeskommunen ikke ville gå inn med penger på rullebaneutvidelse på KSU og MOL. Jeg mente da, for å gi deg det med teskje, at det ikke var riktig at en rullebaneutvidelse på KSU måtte vike for fylkeskommunal markedsføring av AES og Ryanair. Akkurat det samme mener jeg om SAS Braathens saken vi har her nå.
Så kom ikke her å sleng ut personkarakteristikk om noen før du vet hvem du snakker om.