Diners - slutt med gratis lounge adgang

Siden Diners er i ferd med å legge ned i Norge er dette en ypperlig mulighet for andre å ta et nytt marked, folk som er villige til å betale en viss årlig sum, eller ha et visst forbruk over kortet, for å få fri loungeaksess.

Poster dette fra Diners-loungen i Bogota, må utnytte muligheten før det er slutt. Det er ikke akkurat de beste loungene Diners har. Om jeg hadde betalt 125 for kjeks og wifi her ville jeg følt meg svindlet.

Her ser dere svaret jeg fikk på min henvendelse til Diners vedr. ulik policy for lounge-besøk i de skndinaviske landene, ikke mye å skryte av:

Hei,

For at vi skal kunne fortsette å tilby høy service og et godt utvalg av dagens aviser, TV, forfriskninger og telefon, kommer vi fra 1. januar 2012 til å kreve en avgift for tilgang til loungene.

Prisen kommer til å bli 125 kroner per besøk. På samme måte som før kan du ta med deg en betalende gjest, gjesten betaler gjeldene inngangsavgift for den aktuelle loungen.

Antallet Diners Club-lounger har økt betydelig siden 2010. Vi har hatt ca. 150 lounger av litt ujevn kvalitet over hele verden, men nå øker vi til 450 lounger og kvaliteten på dem blir bedre. For å finansiere dette innfører vi dette gebyret.

Vi opplever at våre kunder etterspør bedre og flere lounger, dette har vi tatt på alvor, men ser oss nødt til å ta betalt for denne tjenesten.

Vi håper fortsatt at du ønsker å benytte deg av loungene våre, og blir fornøyd med rimlige lounger på mange flere flyplasser. Pr i dag har vi i Norge landet på en annen løsning enn f.eks. Danmark.

Ingenting er skrevet i sten, så vi vil kontinuerlig vurdere og evaluere vår løsning opp mot de andre landenes. Dersom det skulle bli endringer vil vi selvfølgelig informere om det.

Ved å følge linken under kommer du rett til vår loungeguide hvor du kan
søke etter aktuelle lounger:

http://www.dinersclubinternational.com/airport-lounges.html

Denne finner du også på våre hjemmesider, www.dinersclub.no under "reise".

Vi ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen

Anja Aamodt
Kundeservice

Diners Club

Her ser dere svaret jeg fikk på min henvendelse til Diners vedr. ulik policy for lounge-besøk i de skndinaviske landene, ikke mye å skryte av:

Hei,

For at vi skal kunne fortsette å tilby høy service og et godt utvalg av dagens aviser, TV, forfriskninger og telefon, kommer vi fra 1. januar 2012 til å kreve en avgift for tilgang til loungene.

Prisen kommer til å bli 125 kroner per besøk. På samme måte som før kan du ta med deg en betalende gjest, gjesten betaler gjeldene inngangsavgift for den aktuelle loungen.

Antallet Diners Club-lounger har økt betydelig siden 2010. Vi har hatt ca. 150 lounger av litt ujevn kvalitet over hele verden, men nå øker vi til 450 lounger og kvaliteten på dem blir bedre. For å finansiere dette innfører vi dette gebyret.

Vi opplever at våre kunder etterspør bedre og flere lounger, dette har vi tatt på alvor, men ser oss nødt til å ta betalt for denne tjenesten.

Vi håper fortsatt at du ønsker å benytte deg av loungene våre, og blir fornøyd med rimlige lounger på mange flere flyplasser. Pr i dag har vi i Norge landet på en annen løsning enn f.eks. Danmark.

Ingenting er skrevet i sten, så vi vil kontinuerlig vurdere og evaluere vår løsning opp mot de andre landenes. Dersom det skulle bli endringer vil vi selvfølgelig informere om det.

Ved å følge linken under kommer du rett til vår loungeguide hvor du kan
søke etter aktuelle lounger:

http://www.dinersclubinternational.com/airport-lounges.html

Denne finner du også på våre hjemmesider, www.dinersclub.no under "reise".

Vi ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen

Anja Aamodt
Kundeservice

Diners Club

Du fikk i det minste et noe mer "personlig" svar. Jeg fikk det samme svaret untatt avslutning om ulike loesninger i forskjellige land. Daarlig service. Litt paa linje med alt svada SAS har prestert aa servere naar det ble innfoert 25 % opptjening i en rekke bookingklasser.

Akkurat samme svada som jeg fikk... Men det kan jo bety at kundeservice ikke selv bet at de vil tilby besøk pr 10000 i forbruk. Regner med at EB ordner dette selv om han ikke er aktiv på forumet lenger.

Skal Diners legge ned i Norge?
Ja, er det ikke det de er i ferd med når de fjerner den viktigste delen av produktet sitt og må beregne et massivt bortfall av kunder? Det blir som om IKEA skulle slutte å selge møbler eller NSB skulle slutte å kjøre tog.

Ja, er det ikke det de er i ferd med når de fjerner den viktigste delen av produktet sitt og må beregne et massivt bortfall av kunder? Det blir som om IKEA skulle slutte å selge møbler eller NSB skulle slutte å kjøre tog.

Trodde den viktigste delen var å være et kredittkort.....

Jeg er ikke helt enig. NSB kjører tog fordi de er et togselskap, IKEA selger møbler fordi de er en møbelbutikk. Diners er et kortselskap, og tilbyr et kort du kan betale med.

Jeg sjekket Diners sider for Finland, Tyskland, Nederland, Frankrike, England og USA. Ser ingenting om begrensninger av loungeaksess der. Er dette kun et skandinavisk fenomen?

At den viktigste delen av produktet er å tilby gratis lounge til brukere som ikke nødvendigvis bruker kredittkortet til annet enn nettopp... Lounge?

Viktigste for din del kanskje, men i så fall er ikke du en kunde selskapet tjener penger på? Den viktigste delen av produktet kredittkort må vel fremdeles være å la folk handle på kreditt og betale høye renter dersom ikke alt betales ved forfall?

Det er litt pussig å høre hvordan pipa har fått en helt annen låt. Fra å være superbra på alle områder, har nå Diners blitt helt elendig. De tidligere flotte loungene har nå blitt veldig kjipe, og ikke verdt å betale for.

Det er klart at Diners blir mindre attraktive for de som primært bruker kortet pga loungetilgang, men mange kunder bruker sjelden eller aldri loungene, og gir dermed blaffen i hele greia.

Er man kun ute etter lounge, så er vel PP et bedre alternativ enn Diners uansett?

Det er litt pussig å høre hvordan pipa har fått en helt annen låt. Fra å være superbra på alle områder, har nå Diners blitt helt elendig. De tidligere flotte loungene har nå blitt veldig kjipe, og ikke verdt å betale for.

Det er klart at Diners blir mindre attraktive for de som primært bruker kortet pga loungetilgang, men mange kunder bruker sjelden eller aldri loungene, og gir dermed blaffen i hele greia.

Er man kun ute etter lounge, så er vel PP et bedre alternativ enn Diners uansett?
PP blir en god del dyrere.

Har selv brukt Diners mere enn Mastercard selv om de har færre brukersteder. Vil nå fase tu kortet da det ikke gir noen ekstra verdi og gå over til Trumf Visa istedenfor.

Evalueringen av loungene endrer seg selvsagt om man må betale per besøk.

Diners' Kundeservice gadd aldri aa svare paa min siste mail. Det virker som de er instruert til aa svare mest mulig intetsigende. Naar de i tillegg begynner med forskjellig praksis i de skandinaviske land og ikke ordner adgang for kunder paa OSL er dette saerdeles daarlig haandverk fra Diners' side. jeg gjentar, meld dere paa i kundepanelet og si deres hjertens mening.

Hvordan fungerer det kundepanelet, egentlig? Er det tidkrevende? Hvor lenge forplikter man seg til å være med? Har vurdert det, men vil ikke binde meg for mye.

Kanskje en kombinasjon av kort med gratis årsavgift:

Twocards - 4% bonus på flybilletter.
Remembercard - billig egenandelsforsikring for de som leier bil og ikke har Amex Platinum eller annet kort som gir denne forsikringen.
Trumf Visa - grei opptjening av EB poeng.

Jeg har alle tre og (mis)bruker de til det jeg trenger de til.

Hei!

Drar fram denne igjen. Twocards gir jo 4 % bonus ved kjøp av flyreiser, men kun dersom man kjøper billettene direkte fra flyselskapet, og ikke når man kjøper fra et reisebyrå.

Jeg lurer da på hvordan dette forholder seg dersom man benytter wideroe.no til å kjøpe flyreiser med andre selskaper. Vil da dette kjøpet allikevel komme opp hos kredittkortselskapet med bransjekode flyselskap, slik at man får bonusopptjeningen? Eller får det bransjekode reisebyrå, slik at det ikke blir noen bonus?

Espen

Ja, jeg fikk bonus på SAS billetter booket via de i fjor.

Du får forresten også bonus ved bestilling via mange reisebyrå da billetten ofte utstedes av flyselskapet og det er de som belaster kortet (med rett bransjekode). Reisebyrået selv belaster kun bookingavgiften som er deres fortjeneste.

Bruker kortet på alle jobbreiser som bookes hos Via reisebyrå og får 4% på de.

Det er muligens ikke så taktisk å ta dette opp, men er begrensninger kun for brukere og lounger i Skandinavia? Skriver dette fra Diners-loungen i Budapest hvor jeg slapp inn bare ved å vise kortet.

Har tidligere i år også brukt Diners-lounge i Singapore hvor jeg også fikk tatt en dusj.

Tja, loungen leser vel bare av kortnummeret og sender til Diners akkurat som med Priority Pass. Så det dukker nok opp en belastning på kortet etterhvert vil jeg tro.

Kan jo være en får gratis besøk pr titusen brukt slik som svensker og dansker selv om de har sagt en ikke får det.

Tja, loungen leser vel bare av kortnummeret og sender til Diners akkurat som med Priority Pass. Så det dukker nok opp en belastning på kortet etterhvert vil jeg tro.
Det kan vel ikke bare belaste meg for beløp jeg ikke har godkjent?

Back