Diners - slutt med gratis lounge adgang

Hmmm, her mister Diners mange kunder. Kanskje EB kan si noe om det finnes noen retrettstrategi på denne avgjørelsen. Har selv dette knyttet til EBG, men kan faktisk nå heller ta et Amex kort istedet. Loungetilgangen på plasser der det ikke har passet med Star lounger har for meg vært gull verdt!

Re: Diners - slut med gratis lounge adgang

Vel, samler ikke poeng på creditcard kun UA/CO Onepass/Mileage Plus og bruker kun Europeiske i forsikring og betaler det i totalforsikringen hos IF på hus, heim, bil etc etc. Egentlig billig den..

Orker ikke tanken på å dra fram kvitteringer dersom skade ved forsikring via kort. Har hatt Amex men returnerer alle kort med årsgebyr.

Har heller intet årsgebyr på Diners, men det fortjener jeg vel etter 41 år :colgate:

He, he, forsikring, ble bevist med en ulykke i FLL for to år siden. Ingen spørsmål spurt fra Europeiske bortsett fra de ville ha flere regninger fra meg for extrautgifter. Og de sendte meg penger i tillegg til stort utlegg på Broward County Hospital i FLL.

EuroBonus blir kun avviklet, men det tar tid grunnet lasertoner og Economist.
Men nå etter noen tonere , så blir det vel en reise. Da er det helt slutt.

Har Trumf Visa, men aldri brukt det heller... Men kun vanlig "kolonialtrumf" som blir brukt, og sannsynligvis blir en dag tatt ut i cash.. Orker ikke gå via EuroBonus.

Cash is king også flybilletter...

Hehe.. 56% av alle poeng og miles som opptjenes her paa jordkloden er opptjent via kredittkort, saa at Cash is king paa flybilletter blir helt feil. Jeg bruker noen kroner paa aa ha rette kortstokken i aaret, men siden jeg har Gold konto hos Citi, betaler jeg ingenting for AA kortene og siden jeg er 1K hos UA, betaler jeg ingenting for UA kortene. Saa Hyatt Visa og SPG Amex er de eneste kortene jeg betaler for.

Poengopptjening via kort er i barnestadiet i Skandinavia, det kommer til aa bli mye stoerre i tiden fremover. Dersom du betaler kredittkortregningen din totalt hver maaned, er det gratis ekstrapoeng som for baller paa seg.

Jeg tror Diners har gjort seg selv en bjoernetjeneste ved aa redusere servicetilbudet saa kraftig. Det er det suverent verste kortet som finnes naar det gjelder tilgjengelighet, kun 4% brukersteder kontra de store, saa de trenger noe ekstra for aa tiltrekke seg kunder. Jeg har ikke hatt Diners siden jeg fikk det gratis pga EBG.

Og det er store besparelser paa forsikring dersom du benytter riktige kredittkort. For eksempel, trenger man ikke reiseforsikring eller leiebilforsikring dersom man har rette kortene. Det aa benytte seg av forsikring via kredittkort kontra Europeiske paa leiebil er enkelt. Jeg hadde Prius som fikk bensinlekasje da jeg kjoerte over en gren paa motorveien og fikk beskjed av Hertz at jeg maatte dekke dette. Jeg ringte til Chase og emailed over skaderapporten fra Hertz og leiebilkontrakten, tok 5 minutter.

Saa selv om kredittkortopptjening blir for komplisert for herremannen fra Lillestroem, tror jeg de fleste vil ha glede av at dette endelig er paa offensiven i Skandinavia

Hehe.. 56% av alle poeng og miles som opptjenes her paa jordkloden er opptjent via kredittkort, saa at Cash is king paa flybilletter blir helt feil. Jeg bruker noen kroner paa aa ha rette kortstokken i aaret..

Jeg har fått ca 90 000 poeng på ikke-fly-relaterte ting siste år, og legger man til companion ticket på am ex, så sitter jeg igjen med å betale 1700kr pluss tax for to bizbilletter med SAS på langdistanse. (det var vel i tillegg halv årsavgift første år)
Et ganske attraktivt regnestykke med andre ord, selv om enkelte mener jeg ikke kan regne.

Jeg skrev en mail til Diners med et par forslag til hvordan dettte kunne gjøres, f.esk et visst antall gratis besøk i året eller en noe høyere årsavgift . Jeg fikk kun en copy paste fra det som står på nettsiden som svar. Jeg svarte at det var et lite profesjonelt svar. Alle kunder burde skrive til dem så de skjønner at dette kan svi.

Last edited:
Den svenske siden, har fortsatt ikke postet noe ny info -
om at det vil koste å komme inn på loungene. Faktisk står
det fortsatt følgende:

Lounger
Flygplatslounger
Ditt Diners Club-kort gäller som entrébiljett till hundratals lounger på flygplatser och i storstäder världen över. Här finns allt du behöver för att slappna av eller fortsätta arbeta: tillgång till internet, färska dagstidningar, TV, förfriskningar, och telefon för att nämna några exempel.

Sök lounge via loungeguiden på www.dinersclub.com.

Du kommer in i våra lounger oavsett vilken typ av biljett du har eller vilket flygbolag du reser med bara du har ett giltigt boardingpass och ditt Diners Club-kort.

OBS! Besöken är kostnadsfria för kortmedlemmar. Eventuellt medföljande gäst betalar.

http://www.dinersclub.se/pow/wcp/diners.asp?ss=/pow/wcp/templates/sebarticle.cfmc.asp%3Fduid%3DDUID_996689E474797611C1257244003B94DA%26xsl%3Dse%26sitekey%3Ddinersclub.se

Jeg har fått ca 90 000 poeng på ikke-fly-relaterte ting siste år, og legger man til companion ticket på am ex, så sitter jeg igjen med å betale 1700kr pluss tax for to bizbilletter med SAS på langdistanse. (det var vel i tillegg halv årsavgift første år)
Et ganske attraktivt regnestykke med andre ord, selv om enkelte mener jeg ikke kan regne.

Jeg synes ikke det er noe behov for aa sende deg tilbake til folkeskolen ;)

Sa at jeg ville komme til å si opp kortet etter de bookede reisene var ferdige og fikk svaret:

"Vi kan tilby deg kortet videre til en årsavgift pålydende kr.295,- mot kr.695,- i dag."

Har hatt Diners i flere år gjennom jobben. Kortet funker også som SAS TPC og sammen med den dårlige nyheten om betaling for lounge-tilgang kom også årskontingenten på relativt hyggelige kr 195,-. Underlig at de har så mange nivåer på denne.

Siste lounge jeg besøkte var i Porto. Ville følt med svindlet om jeg hadde betalt 125 NOK for å komme inn der. Serveringen bestod av kjeks og man måtte betale for Wifi.

Selv om betaling per loungeaksess er uaktuelt så noterer jeg av danskene slipper unna med 99 NOK og svenskene 106 NOK, og begge får et gratis besøk per 10.000 brukt over kortet. Et klart dårligere tilbud i Norge.

Selv om betaling per loungeaksess er uaktuelt så noterer jeg av danskene slipper unna med 99 NOK og svenskene 106 NOK, og begge får et gratis besøk per 10.000 brukt over kortet. Et klart dårligere tilbud i Norge.

Synes det vil være merkelig om de ikke tilbyr gratis besøk til samme vilkår i Norge som til dansker og svensker.

Diners kunne da i det minste tilbudt f.eks. 10 gratis besøk i året, slik at de hadde noe å lokke nye kunder med og annekjenne eksisterende kunder. Husk at på mange av Diners-loungene kan man kjøpe seg tilgang og prisen for dette er som regel ikke så veldig mye høyere enn det Diners tar. Serviceair-loungene i Storbritannia koster 150-200 kr.

Den nye flotte loungen i København, CPH Apartement, koster 169 kr. (eller noe liknende) og har et helt annet tilbud enn den elendige Serviceair-loungen som Diners benytter.

Diners2012.jpg

Ja som tidligere nevnt, ble det også informert for oss som har
Diners/SAS-kort i Sverige - at det vil koste å komme inn på
Diners-loungene. Dog ikke så ille som forventet, personlig blir
det mellom 50.000 og 80.000 pr. år på Diners-kortet - noe som
da vil resultere i mellom 5 og 8 gratis besøk i disse loungene.
Merkelig hvis ikke Diners i Norge, også vil innføre dette.

Bildet ovenfor, viser teksten i den siste "Diners Club News",
fra November 2011.

Problemet er jo i virkeligheden ikke at der er et begrænset antal besøg ift forbrug, men mere at det efterhånden er blevet komplet umuligt at bruge kortet nogle steder.

På vores seneste to rejser til Mexico lykkedes det mig aldrig at finde hverken en ATM (prøvede måske 20 forskellige) eller et eneste andet brugssted der modtog Diners. Ironisk nok havde Diners loungeadgang i CUN????

På vores nuværende og sidste tur til Thailand er det heller ikke lykkes at finde et eneste brugssted eller ATM. Ironisk nok har Diners også loungetilgang i Thailand????

Her taler vi måske et samlet forbrug på 60.000+ kroner, som fint kunne have dækket loungebehovet på samme rejser.

Men med et kreditkort, som ikke kan bruge nogen steder, så forsvinder ideen jo fuldstændig med at have kortet. Ser ud til at Diners har glemt deres core-business og fremover bare vil være et discount-priority-pass. Så vil jeg altså hellere have den rigtige vare med bedre og flere lounger.

Hvis jeg kunne benytte kortet på mine rejser, så ville jeg sikkert have beholdt det, men nu bliver det opsagt efter at mine opsparede lounge-besøg i 2012 er brugt.

Tak for 10 år, Diners - det var fint så længe det varede, men nu er vi vist vokset fra hinanden :(

Tror min nye rejsepartner bliver AMEX i fremtiden.

Last edited:
Kontaktet Diners angående gratis besøk pr 10 000 nok. Fikk et skikkelig svada svar, men tolker det dit hen at vi ikke får det. Spurte samtidig om de ikke nå kunne fikse adgang på OSL siden de tar betalt nå. Fikk til svar at det ikke var plass til egen Dinerslounge der. Så kundeservice tror tydeligvis at Diners driver egne lounger.:rolleyes:

På vores seneste to rejser til Mexico lykkedes det mig aldrig at finde hverken en ATM (prøvede måske 20 forskellige) eller et eneste andet brugssted der modtog Diners. Ironisk nok havde Diners loungeadgang i CUN????

På vores nuværende og sidste tur til Thailand er det heller ikke lykkes at finde et eneste brugssted eller ATM. Ironisk nok har Diners også loungetilgang i Thailand????

ATM-uttak i utlandet med Diners - er ikke det veldig dyrt?

ATM-uttak i utlandet med Diners - er ikke det veldig dyrt?

Sikkert. Kan ikke lige huske hvad jeg betaler for det.

Mest af alt var det en test på hvor dårligt kortet er blevet, da jeg løbende synes det blev mere og mere ubrugeligt. Selv i ATM's.

Diners' Kundeservice gadd aldri aa svare paa min siste mail. Det virker som de er instruert til aa svare mest mulig intetsigende. Naar de i tillegg begynner med forskjellig praksis i de skandinaviske land og ikke ordner adgang for kunder paa OSL er dette saerdeles daarlig haandverk fra Diners' side. jeg gjentar, meld dere paa i kundepanelet og si deres hjertens mening.

Back