Jeg har ikke sett noe annet AmEx har som gir verdi for meg og som jeg ikke får gratis andre steder.
Vel, samler ikke poeng på creditcard kun UA/CO Onepass/Mileage Plus og bruker kun Europeiske i forsikring og betaler det i totalforsikringen hos IF på hus, heim, bil etc etc. Egentlig billig den..
Orker ikke tanken på å dra fram kvitteringer dersom skade ved forsikring via kort. Har hatt Amex men returnerer alle kort med årsgebyr.
Har heller intet årsgebyr på Diners, men det fortjener jeg vel etter 41 år :colgate:
He, he, forsikring, ble bevist med en ulykke i FLL for to år siden. Ingen spørsmål spurt fra Europeiske bortsett fra de ville ha flere regninger fra meg for extrautgifter. Og de sendte meg penger i tillegg til stort utlegg på Broward County Hospital i FLL.
EuroBonus blir kun avviklet, men det tar tid grunnet lasertoner og Economist.
Men nå etter noen tonere , så blir det vel en reise. Da er det helt slutt.
Har Trumf Visa, men aldri brukt det heller... Men kun vanlig "kolonialtrumf" som blir brukt, og sannsynligvis blir en dag tatt ut i cash.. Orker ikke gå via EuroBonus.
Cash is king også flybilletter...
Hehe.. 56% av alle poeng og miles som opptjenes her paa jordkloden er opptjent via kredittkort, saa at Cash is king paa flybilletter blir helt feil. Jeg bruker noen kroner paa aa ha rette kortstokken i aaret..
Lounger
Flygplatslounger
Ditt Diners Club-kort gäller som entrébiljett till hundratals lounger på flygplatser och i storstäder världen över. Här finns allt du behöver för att slappna av eller fortsätta arbeta: tillgång till internet, färska dagstidningar, TV, förfriskningar, och telefon för att nämna några exempel.
Sök lounge via loungeguiden på www.dinersclub.com.
Du kommer in i våra lounger oavsett vilken typ av biljett du har eller vilket flygbolag du reser med bara du har ett giltigt boardingpass och ditt Diners Club-kort.
OBS! Besöken är kostnadsfria för kortmedlemmar. Eventuellt medföljande gäst betalar.
Jeg har fått ca 90 000 poeng på ikke-fly-relaterte ting siste år, og legger man til companion ticket på am ex, så sitter jeg igjen med å betale 1700kr pluss tax for to bizbilletter med SAS på langdistanse. (det var vel i tillegg halv årsavgift første år)
Et ganske attraktivt regnestykke med andre ord, selv om enkelte mener jeg ikke kan regne.
Sa at jeg ville komme til å si opp kortet etter de bookede reisene var ferdige og fikk svaret:
"Vi kan tilby deg kortet videre til en årsavgift pålydende kr.295,- mot kr.695,- i dag."
Selv om betaling per loungeaksess er uaktuelt så noterer jeg av danskene slipper unna med 99 NOK og svenskene 106 NOK, og begge får et gratis besøk per 10.000 brukt over kortet. Et klart dårligere tilbud i Norge.
På vores seneste to rejser til Mexico lykkedes det mig aldrig at finde hverken en ATM (prøvede måske 20 forskellige) eller et eneste andet brugssted der modtog Diners. Ironisk nok havde Diners loungeadgang i CUN????
På vores nuværende og sidste tur til Thailand er det heller ikke lykkes at finde et eneste brugssted eller ATM. Ironisk nok har Diners også loungetilgang i Thailand????
ATM-uttak i utlandet med Diners - er ikke det veldig dyrt?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.