Diners - slutt med gratis lounge adgang

Re: Diners - slut med gratis lounge adgang

Er det noen måte å få Diners kort med lavest mulig årsavgift? Ser på Diners Norge at de skal ha 695 NOK pr år.

Er du medlem av en arbeidstagerforening er det ofte redusert aarsavgidt. Jeg betaler kun 140 kr. per aar. Jeg hadde heller foretrukket en noe hoyere avgift enn aa betale per loungebesoek. Dette var svaert skuffende spesielt etter at noen her tok kontakt med Diners for aa sjekke om det som skjedde i DK skulle skje her. Min aarsavgift er lav. saa det er mulig jeg beholder Diners, men jeg vurderer aa si opp da en svaert sentral fordel ved kortet forsvinner. Da kan man heller skaffe seg PP og faa adgang omtrent hvor som helst.

Gad vide hvordan fremtiden ser ud for Servisair Loungen i København fra årsskiftet når nu også Diners kunder fra Norge ( og sandsynligvis senere Sverige ?) skal betale for adgang ? Som tidligere nævnt i tråden har Servisair loungen alene fra Diners haft en indtægt på omkring 15 mill. kroner.

Kontaktet Diners og spurte om vi i Norge ville få en lignende ordning som i Danmark med et fritt lounge-besøk per 10.000 som er brukt over kortet. Det ville de ikke.

Da ser det ut til å være slutt med Diners for meg også. Må bare beholde kortet litt til da jeg har booket flere reiser over det.

Kontaktet Diners og spurte om vi i Norge ville få en lignende ordning som i Danmark med et fritt lounge-besøk per 10.000 som er brukt over kortet. Det ville de ikke.

Da ser det ut til å være slutt med Diners for meg også. Må bare beholde kortet litt til da jeg har booket flere reiser over det.

Eller en ordning med et visst antall gratis besoek i aaret hadde ogsaa vaert et ok alternativ. Dette tror jeg Diners vil faa svi for.

Har hørt om flere som kun bruker kortet til loungebesøk og aldri betaler med det. Skjønner at det kan bli et problem.

X gratis besøk i året pluss fri loungeaksess for de som har brukt over 100.000 over kortet det siste året burde være en løsning de ville tjent på. Nå er det jo ikke noe særlig grunn til å ha kortet om man ikke får det gratis.

Da er oppsigelsen sendt og kortene klippet i fillebiter. Forbrukermakten har talt, Diners mistet tre kunder i dag.

Da er oppsigelsen sendt og kortene klippet i fillebiter. Forbrukermakten har talt, Diners mistet tre kunder i dag.

Beholder det så lenge det er gratis for EBG, men kommer neppe til å bruke det! Regner emd at det blir svært mange som nå kvitter seg med Diners, når den åpenbart største fordelen forsvinner.

Sa at jeg ville komme til å si opp kortet etter de bookede reisene var ferdige og fikk svaret:

"Vi kan tilby deg kortet videre til en årsavgift pålydende kr.295,- mot kr.695,- i dag."

Sa at jeg ville komme til å si opp kortet etter de bookede reisene var ferdige og fikk svaret:

"Vi kan tilby deg kortet videre til en årsavgift pålydende kr.295,- mot kr.695,- i dag."

Typisk. Men er det fremdeles verdt det? Trumf Visa er gratis, og gir deg omtrent akkurat det samme. Du tjener riktignok ikke like mange poeng ved bruk.

Hvis de skal gi samme tilbud til alle som sier opp går vel vinninga opp i spinninga når det gjelder finansiering av loungene:D

Typisk. Men er det fremdeles verdt det? Trumf Visa er gratis, og gir deg omtrent akkurat det samme. Du tjener riktignok ikke like mange poeng ved bruk.
Trumf Visa gir 14 mot 15 Eurobonuspoeng per hundrelapp, men med langt flere brukersteder vil man i praksis få flere poeng med samme forbruk som idag.

Trumf Visa gir 14 mot 15 Eurobonuspoeng per hundrelapp, men med langt flere brukersteder vil man i praksis få flere poeng med samme forbruk som idag.

Ja, itillegg til langt mer poeng når man handler i Norgesgruppen sine butikker

Det funker som et vanlig VISA-kredittkort worldwide, ikke sant? Litt OT, beklager det, men det er jo absolutt noe å tenke på nå som Diners svikter.

Skjønner egentlig ikke helt hvor Diners vil - de har få brukersteder og i tillegg gjør de medlemsfordelene dårligere. Hva slags strategi er egentlig det?

Der for meg presentasjonen holdt av typen som foreslo dette.
"Og dette er hva vi vil spare med å ta bort lounge-aksessen!

Og kundene er for sløve til å merke det så de vil sikkert fortsatt være kunder hos oss."

Vel, jeg har hatt Diners siden 1970 og kun brukt det på lounge LGW i januar i år... Rett og slett fordi det sjelden har vært i nærheten av deres lounger på de flyplasser vi har vært på. For mye strev oppsøke dem.

Var innom en på SIN i fjor. Rygga ut da det var betaling for en øl. Stakk over til taxfreen og kjøpte en sixpack Guinness i taxfreen. Siden jeg er Star Gold lurer en på hvorfor ikke SQ son SilverKris ??? Vel, teite meg ville prøve Silkair til KUL, men siden de ikke er i Star slapp jeg inn.

I forrige uke tok jeg SQ og alt ok...:

Last edited:
Vel, jeg har hatt Diners siden 1970 og kun brukt det på lounge LGW i januar i år... Rett og slett fordi det sjelden har vært i nærheten av deres lounger på de flyplasser vi har vært på. For mye strev oppsøke dem.

Var innom en på SIN i fjor. Rygga ut da det var betaling for en øl. Stakk over til taxfreen og kjøpte en sixpack Guinness i taxfreen. Siden jeg er Star Gold lurer en på hvorfor ikke SQ son SilverKris ??? Vel, teite meg ville prøve Silkair til KUL, men siden de ikke er i Star slapp jeg inn.

I forrige uke tok jeg SQ og alt ok...:

Kanskje det er noe nytt, men da jeg var i SIN nylig var Diners-loungen riktig bra, alt var gratis, varmmat og drikke med og uten var gratis. I tillegg var det dusj og godt med sitteplass. Det er den loungen flere flyselskaper utenfor Star benytter.

Ok, jeg var T2, men har ikke sjekket om jeg var i "feil" ??? Ofte kan det være flere med Diners kontrakt... Pokker jeg ikke sjekker ut Diners KUL i forrige uke, den så flott ut. Travet over til SQ . Den var full og de sendte oss til TG som var fin medok mat, men null vin...

Kanskje det er noe nytt, men da jeg var i SIN nylig var Diners-loungen riktig bra, alt var gratis, varmmat og drikke med og uten var gratis. I tillegg var det dusj og godt med sitteplass. Det er den loungen flere flyselskaper utenfor Star benytter.

Det er temmelig mange i Singapore:
http://www.dinersclubinternational.com/airport-lounge.html?countryList=Singapore&x=19&y=11

Etter min mening var SATS-loungen minst like bra som Silverkris, men ingen går inn i minneboken.

Back