Diners Club: Doble Eurobonuspoeng i November

Dette viser med all tydelighet at lojalitetsprogrammer og i dette tilfelle Eurobonus får frem utspekulerte knep hos folk for noen skarve poeng, latterlig. Heldigvis er bonus historie på innland;):colgate:

Jaja.. hell i uhell for min del :) Tenkte det var sure penger å betale i gebyr + "tapte" bonuspoeng, men når Ving ønsker å refundere til bankkonto så fikk man plutselig i pose og sekk ^_^

Mysteriet rund sms'ene er nå løst. Problemet er at det ikke eksisterer en avtale mellom tjenesteleverandør Diners Club og mitt mobilselskaps nettverksleverandør. Mobilselskapet bad meg purre på Diners får å få til dette. Jeg sa at jeg syntes dette var litt slapt av dem, men de sa at det gpr fortere om kundene purrer direkte til tjenesteleverandør. Om det ikke funker, kan jeg vel sende meldingen fra en annen mobil med annen operatør. Det spiller vel ingen rolle hvor man sender den fra?

Når det gjelder EB-points; Har eg forstått det riktig at dersom eg bestiller ein connection flight TRD-OSL-LHR så vil eg ikkje kunne få oppsamle EB? Må eg bestille TRD-OSL, og OSL-LHR separat for å samle EB?

Nei, er det sant? At hvis man har connection innenriks kan man glemme bonuspoeng for hele turen?! Det høres da merkelig ut.

Fra sas.no:

10 Ekstrapoeng for hver hundrelapp
Du får 10 Ekstrapoeng for hver hundrelapp du omsetter på kortet - uansett hva du kjøper og hvor du kjøper det.

*Unntakene er kontantuttak, kjøp av innenriks flybillett (begrenset av norsk lov) og kjøp av utenlandsreise som har en innenriks tilslutningsbillett.
Poengoverføring skjer hver gang du har opptjent 500 poeng.

Fra sas.no:

10 Ekstrapoeng for hver hundrelapp
Du får 10 Ekstrapoeng for hver hundrelapp du omsetter på kortet - uansett hva du kjøper og hvor du kjøper det.

*Unntakene er kontantuttak, kjøp av innenriks flybillett (begrenset av norsk lov) og kjøp av utenlandsreise som har en innenriks tilslutningsbillett.
Poengoverføring skjer hver gang du har opptjent 500 poeng.

Nå ja, men vanlig EB-opptjening for selve reisen får du for OSL-LHR. Jeg antar det er for vanskelig for Diners å skille ut dette - og det er jo priset gjennomgående, og dermed vanskelig å finne ut hva som er prisen for et av leggene uavhengig. Da er jeg med.

Nå ja, men vanlig EB-opptjening for selve reisen får du for OSL-LHR. Jeg antar det er for vanskelig for Diners å skille ut dette - og det er jo priset gjennomgående, og dermed vanskelig å finne ut hva som er prisen for et av leggene uavhengig. Da er jeg med.

Ja, selvfølgelig :) EB-poeng får man jo uansett på OSL-LHR (grunnpoeng), men ekstrapoeng for selve billettkjøpet får man ikke siden man starter i TRD...

Fant ikke noen bedre tråd og poste dette i, og synes ikke det var verdt en egen tråd.... Men det Norwegian ikke forteller noen... er at du ikke får cashpoints for mer enn 100 000 i året... De nå har stoppet og gi cashpoints til oss, hvorpå vi sendte en mail og spurte. Det står visst i vilkårene. Det interessante er at vi fikk poeng for de første 170K. Enten er det ingen som bruker DY-kortet så mye - eller så er det først nå de har satt foten ned.

Snakker vi om en omsetning på kortet på 100 000 kr eller 100 000 opptjente cashpoints?

Bortsett fra enkelte type flyreiser så får man vel 1% av kjøpesummen som cashpoints, dvs at 100 000 kr i omsetning gir 1000 cashpoints. Har du klart 100 000 cashpoints så har du omsatt kortet for 10 mill... noe jeg tviler på :rolleyes: ?

Kjenner ikke til om det finnes noen slik grense på f.eks. Eurobonus Mastercard. Har siden jeg fikk kortet tjent opp 15 000 ekstrapoeng pr november.

Last edited:
Jeg håper da for folks skyld at det ikke vil falle noen inn å bruke 10 mill på et DY-kort!

...i såfall burde man jo få et DY-platinumkort!!

Last edited:
Mine og fruens ble postet idag.

Hm, fortsatt ikke noe idag, men dette kan vel ta litt tid, jeg venter uansett med å kontakte Diners, da det ser ut som DC har mye å gjøre for tiden. Det står på deres nettsider at henvendelser til kundeservice ikke kan besvares før etter litt tid.

Last edited:
Back