• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dine ønsker for et nytt kontinent å reise til?

Skulle du ønsket at vi hadde enda ett kontinent å reise til?

• Ja, det hadde vært spennende

Votes: 16 66.7%
  • Nei

Votes: 8 33.3%

• Total voters
    24

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Dine ønsker for et nytt kontinent å reise til?

Mange her på forumet har reist endel og sett nye spennende rundtom i verden og enkelte kan etterhvert komme til et punkt hvor det hadde vært spennende å ha enda ett kontinent å reise til. Et kontinent som ikke er for likt noen av de vi allerede har, men som har andre typer mennesker, natur og byer.

Hvordan hadde du ønsket at menneskene på dette kontinentet skulle sett ut, forskjellig fra menneskene fra de andre kontinentene?
Hvilke nye naturlige undre skulle du ønske at man kunne finne på dette kontinentet?
Er det noen nye typer planter eller dyr du skulle ønske man kunne sett her?
Hvilke typer historiske monumenter skulle du ønske at det var her?
Hvor teknisk avansert skulle du ønske at samfunnene på dette kontinentet var?
Skulle de hatt storbyer og hva unikt ville du ønsket å kunne finne i de byene?

Re: Dine ønsker for et nytt kontinent å reise til?

Har du begynt å bli reiselei, robertaas? :D
Det er i så fall et "problem" som jeg antar stadig flere nordmenn vil møte etter hvert. Tidligere hørte man jo alle som snakket om at "jeg har lyst å reise" når jeg blir pensjonist, men mage av fremtidens pensjonister er antakelig lei av å reise, og vil heller tilbringe sine dager i heimen evt fjellheimen i Norge, eller på feriestedet et sted i utlandet. Bare min lille analyse, sånn helt OT av delvis OT. :spin

Har du begynt å bli reiselei, robertaas? :D
På ingen måte. Har 13 bookede turer til steder jeg ikke før har besøkt opplinjet fremover og gleder meg til dem alle.

Dette var bare en hypotetisk tanke. Man har jo særegenheter med de kontinentene man allerede har så utfordrer jeg folks fantasi med hvordan enda ett særegent kontinent kunne vært. Ja, jeg vet det er en utfordring for mange å komme på noe med så blanke ark og jeg vet at mange her på forumet er lite åpne for nye ideer, men jeg ville likevel prøve.

Mange her på forumet har reist endel og sett nye spennende rundtom i verden og enkelte kan etterhvert komme til et punkt hvor det hadde vært spennende å ha enda ett kontinent å reise til. Et kontinent som ikke er for likt noen av de vi allerede har, men som har andre typer mennesker, natur og byer.

Hvordan hadde du ønsket at menneskene på dette kontinentet skulle sett ut, forskjellig fra menneskene fra de andre kontinentene?
Hvilke nye naturlige undre skulle du ønske at man kunne finne på dette kontinentet?
Er det noen nye typer planter eller dyr du skulle ønske man kunne sett her?
Hvilke typer historiske monumenter skulle du ønske at det var her?
Hvor teknisk avansert skulle du ønske at samfunnene på dette kontinentet var?
Skulle de hatt storbyer og hva unikt ville du ønsket å kunne finne i de byene?

God tur..........

http://arstechnica.com/science/2012/06/new-passenger-service-to-the-moon-for-100m/

Bumper denne for å se om det er noen kom kan komme med noen spennende ideer her. :spin

Klarer meg fint med de samme kontinentene hvis jeg kan få ta med meg digikameraet mitt i tidsmaskinen og sitte noen timer ved rullebanen på FBU på søttitallet ... ;)

Jeg mangler fortsatt Antarktis så jeg har enda noe og jobbe med.

Men Lonely Planet guiden ligger klar på kjøkkenbordet.

Mangler også Antarktis og lurer på hva jeg skal gjøre med det. Tilgjengelige turer er stort sett bare til øyene helt i perifierien. Skulle gjerne komme til polpunktet.

Har funnet turer men de koster for 250k ut fra Chile og krever innmari stor fleksibilitet på kort varsel.

Back