Dine drikke-opplevelser i fly

Re: Dine drikke-opplevelser i fly....

På C-klasse JFK-ZRH med Swissair. Jeg og kamerat drakk 3 gt før maten, og mange fler etter. Oppførte oss eksemplarisk, og sang "lavt" til Neil Young frem til vi sovnet... Da vi våknet før frokost hadde cabincrewet lagt en flaske 0,7 med vann på hvert vårt fang.... det er å kjenne sine kunder det!! :o)

Hvis jeg hadde vært i et fly nå, mistenker jeg at jeg for første gang i mitt liv ville fått oppleve skjenkestopp i luften.

God natt :)

Og jeg og Tommy drakk jo nesten UA tom mellom ORD og SEA i januar...se trip report

Og da snakker vi nesten helt tomme for alkohol, ikke bare en sort.. Gin var de tomme for allerede over Minnesota :p.

For mange aa nevne, men den unge froekena som satt ved siden av meg i biz mellom ORD-HKG i gaar ble "nektet" ved at FA sa at de var tomme for gin... Jeg flippa nesten ut siden det var 12 timer igjen. I galley fikk jeg beskjed om at jeg kunne faa saa mye jeg ville, men siden sidekameraten min var loaded, maatte jeg be om det i galley... :lol:

Husker ogsaa en chartertur fra ARN-POP i en 1011 paa 90 tallet der duty freeposen inneholdt 2 flasker Fernet som forsvant ett eller annet sted over atlanterhavet. Det tror jeg er det naermeste jeg har kommet en skandale.

Good times :)

Gikk på en stjernesmell på en KLM nattflyvning til Dubai. Jeg husker verken landing, passkontroll eller henting av bagasje. Reisefølget mitt fant meg etter mye om å men utenfor tax-free butikken, hvor jeg hadde kjøpt 4 kasser øl. Må innrømme at det ikke var den beste måten å starte dagen på, den fredagen ble laaaaaaaang...

Det hører med til historien at jeg som alltid oppførte meg fint :)

En annen liten historie er at mange av de SQ-crewene je ghar vært i kontakt med igjennom årene bekrefter den smme historien: SQ fra CPH til SIN er stort sett drukket tomt for alkohol før man er forbi Svartehavet, i begge klasser.

-A

En annen liten historie er at mange av de SQ-crewene je ghar vært i kontakt med igjennom årene bekrefter den smme historien: SQ fra CPH til SIN er stort sett drukket tomt for alkohol før man er forbi Svartehavet, i begge klasser.

-A

Det er vel bare en konsekvens av at de bunkrer for lite!!:D

BF:cool2

Baren på en VS A346 på vei fra EWR til LHR i oktober i fjor mens jeg ventet på klargjøring av "senga" :) Champisen og drinkene satt veldig løst :P

Satt ved siden av en veldig tørst australier i Economy på SQs kveldsmaskin fra SIN til BNE for et par år siden. Det ble mange Singapore Slings og Tiger Beers utover natta. Det beste var at flyvertinnene kom med en ny drink da glasset var tomt - uten at jeg hadde bedt om mer. En pose med pretzels kom også automatisk.

Den trangeste må være 4 nordmenn og en 2 ltrs flaske m/gin ( m/hank)
i en 8 seters trislander på Jamaica.

Den fulleste, min kollega som etter nattevakt og 0 inntak ble nektet servering før push i AMS enroute til SEA p.g.a at han hadde drukket nok:lol:
men som rant iland i SEA som den desidert fulleste:colgate:

Jeg har (heldigvis) heller ikke noen skandaler å vise til. Men derimot mange hyggelige turer med masse godt drikke. Jeg skal trekke frem spesielt 2:

Det ene var KLM i biz MNL-BKK-AMS. Fra MNL var det kun 100 pax i en 747, og 3 i biz. Dvs Reisekamerat T og jeg samt en asiatisk dame!
Vi ble servert av 2 hyggelige unge karer, som var på pletten med champers så snart rompa var nede i setet, og serverte dette med ordene "Time to relax, gentlemen". Tror vi fikk minst 2 påfyll før takeoff! Når vi da var kommet i luften ble det servert G/T før maten. Og jeg tror ikke vi var kommet halveis ned i glasset før han stod der med 2 nye og ordene "I thought you 2 gentlemen could manage one more". Så ble det middag, og de stod jo nesten ved siden av oss med vinflaskene mens vi spiste. Når vi da var ferdige med osten, lurte de på om vi hadde lyst på en omvisning i flyet. Det takket vi selvfølgelig ja til, og fikk sett både lasterommet (det var en kombi), køyene til mannskapet, og vi satt nesten en halvtime i cockpit og snakket med kapteinen & de. Etter denne halvtimen, kom purseren tilbake og fortalte at han hadde gjort klar desserten til oss nede, og siden han ikke visste om vi ville ha portvin eller cognac, hadde han like godt skjenket oppi begge to. Så etter noen runder med cognac og en ekstra Heineken eller 2 ble vi skylt i land i BKK. Det var nok den flyturen med best service ever i min bok. Men når vi var de 2 eneste våkne pax'en i biz, burde jo servicen også være framifrå!

Det hører med til historien at det ble mer å drikke da vi kom ned i loungen i BKK. Flyet hadde ca 1,5 time opphold og alle måtte i land. Vi drøyde så lenge vi kunne, så da vi nærmet oss gaten, hørte vi "Mr Bizflyer, Mr Reisekamerat T - YOU HAVE TO RUN!" Men siden det var under vår verdighet å løpe, kom vi da med allikevel. Det kom til og med en bergenser etter oss. Og det var faktisk litt fornøyelig. For makan til besservisser skal man lete lenge etter (Sa jeg han var fra Bergen?? ;)) På bussturen ut til remote parking fikk vi en lengre utgreiing i hvordan man skulle behandle asiatiske damer, og hvordan man skulle drive barneoppdragelse og gud vet hva han ikke fikk belært oss om. Så på vei opp trappa, presterte han å si at "Jeg kunne godt tenke meg å sitte der oppe i 2 etg i business class en gang". Det var da reisekamerat T så kjekt repliserte "Det gjorde vi på vei nedover det." Men nå sitter vi i business classen fremme i nesepartiet - og det var egentlig greiere". Se det stoppet brødsaksa på bergenseren. Så da han tok til venstre, og vi til høyre på toppen av trappa, ønsket vi han god tur, hvilket ikke ble besvart en gang. Vi flirte godt av den.

Vel om bord i flyet i BKK, var det fullt hus, gamle tanter som serverte, og jeg husker ikke så mye av den turen, da jeg sovna ganske raskt etter avgang.

BF:cool2

Tja, på torsdagen OSL-ZRH flight drakk jeg Swiss tom for champis etter ha helt i meg en stor og 2 små flasker itillegg til noe øl og vin i loungen. Skal innrømme jeg var i god form da jeg sjekket inn på hotellet da:p T/r kommer til uken...... Og jeg og Tommy drakk jo nesten UA tom mellom ORD og SEA i januar...se trip report

Er ikke champis jentedrikk? her er det øl som gjelder ;)

Øl er godt det og, men som Bizflyer er inne på: Det gjør seg best bak gardinen :p

....dessuten gjelder det å være i touch med sine feminine sider også :p

Drikker ikke så veldig mye selv når jeg flyr, men har opplevd en gang å gå tom for øl på en tur CPH-SEA.
Det er lastet MYE øl ombord, var ikke mange som drakk. En 3-4 voksne Norske karer derimot drak øl. Må inrømme at jeg etterhvert begynte å bli litt bekymret for dette.
Men valgte å la det flomme, gutta var ekstremt hyggelige, ba dem dempe seg litt en gang. No problem. Bare morro, en av dem derimot sleit endel med å komme seg gjennom imigration, han var litt bedugget og sleit med å svare tydlig på spørsmålene. Men dte gikk bra, å Carsberg og Tuborg var nok fornøyd med den omsetningen.

Noen andre som har gode/vonde drikke-opplevelser på fly?

Jeg ble nektet videre servering etter to øl, to vin og to sprit på en NH-flight NRT LHR. Disse drikkene ble konsumert i en fart som tydeligvis ikke var til glede for FA's. Min medbragte whiskey var ikke å forakte på denne flighten.

Drikker ikke så mye alkohol på fly. På long haul holder jeg meg stort sett til vann og juice. Et unntak var da jeg reiste hjem fra CPT i fjor. Mest på grunn av at jeg satt sammen med en meget hyggelig nordmann på strekningen CPT-LHR. Han var vin og whiskey-kjenner og overtalte meg til å smake på endel edle dråper. Formen var ikke så god da jeg satte mine ben på norsk jord et halvt døgn senere.

Champagne er litt femi ja, spesielt den rosa varianten. Den er det vel stort sett bare kjerringer og homser (ikke vondt ment) som drikker? Synes ikke det er særlig godt heller. Tar heller en øl ja, eller en god single malt scotch.

Champagne er litt femi ja, spesielt den rosa varianten. Den er det vel stort sett bare kjerringer og homser (ikke vondt ment) som drikker? Synes ikke det er særlig godt heller.

Det er nok ganske mange som er uenig med deg der, inkludert undertegnede. Er muligens litt metro (som det heter), men kan ikke si jeg føler meg femi når jeg drikker Champis. Ei heller som rose.....litt stekare må man da være

Champis slår det meste, inkludert øl, rødvin, hvitvin, melk, kaffe, konjakk og farris!!
Jeg får heller kalle meg selv kjerring eller homse, men ikke pokker om jeg slutter å drikke champis!

Back