Jeg har (heldigvis) heller ikke noen skandaler å vise til. Men derimot mange hyggelige turer med masse godt drikke. Jeg skal trekke frem spesielt 2:
Det ene var KLM i biz MNL-BKK-AMS. Fra MNL var det kun 100 pax i en 747, og 3 i biz. Dvs Reisekamerat T og jeg samt en asiatisk dame!
Vi ble servert av 2 hyggelige unge karer, som var på pletten med champers så snart rompa var nede i setet, og serverte dette med ordene "Time to relax, gentlemen". Tror vi fikk minst 2 påfyll før takeoff! Når vi da var kommet i luften ble det servert G/T før maten. Og jeg tror ikke vi var kommet halveis ned i glasset før han stod der med 2 nye og ordene "I thought you 2 gentlemen could manage one more". Så ble det middag, og de stod jo nesten ved siden av oss med vinflaskene mens vi spiste. Når vi da var ferdige med osten, lurte de på om vi hadde lyst på en omvisning i flyet. Det takket vi selvfølgelig ja til, og fikk sett både lasterommet (det var en kombi), køyene til mannskapet, og vi satt nesten en halvtime i cockpit og snakket med kapteinen & de. Etter denne halvtimen, kom purseren tilbake og fortalte at han hadde gjort klar desserten til oss nede, og siden han ikke visste om vi ville ha portvin eller cognac, hadde han like godt skjenket oppi begge to. Så etter noen runder med cognac og en ekstra Heineken eller 2 ble vi skylt i land i BKK. Det var nok den flyturen med best service ever i min bok. Men når vi var de 2 eneste våkne pax'en i biz, burde jo servicen også være framifrå!
Det hører med til historien at det ble mer å drikke da vi kom ned i loungen i BKK. Flyet hadde ca 1,5 time opphold og alle måtte i land. Vi drøyde så lenge vi kunne, så da vi nærmet oss gaten, hørte vi "Mr Bizflyer, Mr Reisekamerat T - YOU HAVE TO RUN!" Men siden det var under vår verdighet å løpe, kom vi da med allikevel. Det kom til og med en bergenser etter oss. Og det var faktisk litt fornøyelig. For makan til besservisser skal man lete lenge etter (Sa jeg han var fra Bergen??

) På bussturen ut til remote parking fikk vi en lengre utgreiing i hvordan man skulle behandle asiatiske damer, og hvordan man skulle drive barneoppdragelse og gud vet hva han ikke fikk belært oss om. Så på vei opp trappa, presterte han å si at "Jeg kunne godt tenke meg å sitte der oppe i 2 etg i business class en gang". Det var da reisekamerat T så kjekt repliserte "Det gjorde vi på vei nedover det." Men nå sitter vi i business classen fremme i nesepartiet - og det var egentlig greiere". Se det stoppet brødsaksa på bergenseren. Så da han tok til venstre, og vi til høyre på toppen av trappa, ønsket vi han god tur, hvilket ikke ble besvart en gang. Vi flirte godt av den.
Vel om bord i flyet i BKK, var det fullt hus, gamle tanter som serverte, og jeg husker ikke så mye av den turen, da jeg sovna ganske raskt etter avgang.
BF:cool2