DHC-8 OY-KCH

RolfL

ScanFlyer Gold
Någon, med tillgång till SAS-datan, som vet om DHC-8 OY-KCH är i trafik ? Har rapporterats som "stored" i Exeter sedan 6 september. Maintenance ? OY-KCH är väl den enda DHC-8 hos SAS som inte är en leasingmaskin.
 
Siste jeg fant på KCH

SK9177 []31AUG06

DH4 8401 OYKCH

STD STA ETD ATD TOFF ETA TDWN ATA
31AUG EXT EXT 1300 1500 1647 1647 1741 1756

SI TEST OF KCH AFTER C-CK
 
Står som Stored hos mig också. Någon sade nåt om att den skulle ifrån SKD men jag har inte hört något på länge.
 
Originally posted by dash-7

Originally posted by RolfL

Står OY-KCH fortfarande kvar i Exeter ?

Det er vel ikke denne maskinen WF skal overta??

Det verserer ulike rykter men uansett, WF skal ha flere cabin crew og det tyder på mer flykapasitet.
 
OY-KCH planerades att flyga Exeter-East Midlands i kväll, 30 november, som SK9115. Någon som vet anledningen till flygningen ? Någon som vet mer om maskinen ska säljas ?
 
WF får to 400-er til neste år, én fra SAS og én via fabrikken (brukt og oppdatert visstnok).
Det sier nå ryktene på line i hvertfall:)
 
Var det ikke WF som nedbemannet og solgte fly pga dårlig økonomi?

Lagt ned noen ruter som ikke lønte seg og sagt opp noen på bakken vel, men ingen videre reduksjon på operativ side. Omstrukturering heter det vel.
 
Originally posted by F35Landing

Var det ikke WF som nedbemannet og solgte fly pga dårlig økonomi?

Lagt ned noen ruter som ikke lønte seg og sagt opp noen på bakken vel, men ingen videre reduksjon på operativ side. Omstrukturering heter det vel.

å kvitte seg med to stk -300 er vel en reduksjon på operativ side da? eller? :) (e bare sånn bakkemann jeg da) :)
 
Jo det kan man jo si. Men det er vel starten på noe større får man tro. Å utøke 400-parken mener jeg.
Men det burde absolutt vært en bedre vilje til å ekspandere i selskapet. Litt vel forsiktige de på toppen syns nå jeg.

Sitter og venter 936 du kanskje?:)
 
Originally posted by F35Landing

WF får to 400-er til neste år, én fra SAS og én via fabrikken (brukt og oppdatert visstnok).
Det sier nå ryktene på line i hvertfall:)

Det er vel ikke lenger bare et rykte, men et bekreftet rykte. Samtidig som 2 stk 400 tilføres, så fases det ut 3 stk 300. Maskinen fra fabrikken skal være en av de første Q400 som ble produsert og som fabrikken brukte som testmaskin.
 
Det har blitt hevdet på enkelte forum at Q400 er like rimelig i drift som en Q300. Dersom dette stemmer er det fornuftig å bytte til en større maskin, da man får flere seter med de samme driftsutgiftene (ser her bort fra forskjeller i kapitalkostnader).
 
OY-KCH s/n 4064 står nå på EMA (East Midlands) for omlakkering til WF farger.
Ny reg blir LN-WDD.
 
Originally posted by Desk pilot

Det har blitt hevdet på enkelte forum at Q400 er like rimelig i drift som en Q300.

Jeg lurer på hvordan de har regnet ut dette. Hvis det er snakk om driftskostand pr. sete kan jeg forstå det, men ellers bruker jo en Q400 markant mere fuel f.eks. enn en 300 på samme strekning.
 
Back
Top