Julebordet i Seattle 2011 er bakgrunnen for turen, omveien via SFO var pga. vesentlig billigere billetter den veien, som faktisk var køfri.
Hadde ikke store planer om å skrive en TR av BA-flygingene denne gangen siden de etter hvert fortoner seg ganske likt. Men skjer det noe så blir det vel litt skriverier, og så skjedde det litt av hvert og veldig lite gikk ihht planen. Det var da som bare F..... Frem med penn, papir og kamera. :USA
Helt standard morgenprosedyre, men i det jeg skulle reise hjemmefra så jeg en mail der første skjær i sjøen hadde dukket opp. En flykansellering innenriks i USA. Avgang kl. 9 fra Oakland (via Oakland til SEA) var kansellert og jeg var flyttet til kl. 7 avgangen - NEI! Det går fly jevnlig fra OAK til SEA så å stå opp midt på natta var uaktuelt. :angry:
OSL-LHR BA761, A319, 2F, est. 1:50t
osty: Security på OSL var minimalt befolket - effektiv køtid: 2 minutter
Kom meg inn i OSL-loungen og fikk frokost og nett-kontakt, og fyrte opp Widerøe-chaten der en hyggelig dame kunne svare at de hadde sett at det ikke var en gunstig tid, og hadde booket meg om til kl. 9 flighten (direkte OAK-SEA) - god service og det var bare å luske til gaten. BA761 boarder ofte tidlig, det gjorde de i dag også. APUen var ikke frisk, så selv om vi lukket dørene 10 minutter før adgang ble det push først 45 minutter senere pga. manglende bakkeutstyr til start. En rask dusj på vingene og vi var på vei mot London. Ble et par strafferunder og på gate 15 min etter rute. Standard varm frokost og ingen ting annet spesielt å melde om flighten. 7 rader C-seter (8 av 14 belagt), rundt 70% belegg bakerst.
Kom inn på gate 20-et-eller-annet og jeg siktet mot Flight Connection Center, så an situasjonen før jeg kastet meg inn der (er det kaos og kø er det ofte raskere å gå gjennom immigrasjon og inn Security South). FCC var helt tom(!) så jeg siktet på den, opp rulletrappen og så to ting. De "smarte" maskinene som automatisk transporterer trauene til startpunkt ifbm. røntgen var byttet ut med samme opplegg som på OSL, noe som fikk ting til å flyte. Det andre var to personer i kø :wow: og jeg var gjennom på to minutter.
osty: Akkumulert effektiv køtid på turen: 4 minutter
Hadde ikke store planer om å skrive en TR av BA-flygingene denne gangen siden de etter hvert fortoner seg ganske likt. Men skjer det noe så blir det vel litt skriverier, og så skjedde det litt av hvert og veldig lite gikk ihht planen. Det var da som bare F..... Frem med penn, papir og kamera. :USA
Helt standard morgenprosedyre, men i det jeg skulle reise hjemmefra så jeg en mail der første skjær i sjøen hadde dukket opp. En flykansellering innenriks i USA. Avgang kl. 9 fra Oakland (via Oakland til SEA) var kansellert og jeg var flyttet til kl. 7 avgangen - NEI! Det går fly jevnlig fra OAK til SEA så å stå opp midt på natta var uaktuelt. :angry:
OSL-LHR BA761, A319, 2F, est. 1:50t

Kom meg inn i OSL-loungen og fikk frokost og nett-kontakt, og fyrte opp Widerøe-chaten der en hyggelig dame kunne svare at de hadde sett at det ikke var en gunstig tid, og hadde booket meg om til kl. 9 flighten (direkte OAK-SEA) - god service og det var bare å luske til gaten. BA761 boarder ofte tidlig, det gjorde de i dag også. APUen var ikke frisk, så selv om vi lukket dørene 10 minutter før adgang ble det push først 45 minutter senere pga. manglende bakkeutstyr til start. En rask dusj på vingene og vi var på vei mot London. Ble et par strafferunder og på gate 15 min etter rute. Standard varm frokost og ingen ting annet spesielt å melde om flighten. 7 rader C-seter (8 av 14 belagt), rundt 70% belegg bakerst.
Kom inn på gate 20-et-eller-annet og jeg siktet mot Flight Connection Center, så an situasjonen før jeg kastet meg inn der (er det kaos og kø er det ofte raskere å gå gjennom immigrasjon og inn Security South). FCC var helt tom(!) så jeg siktet på den, opp rulletrappen og så to ting. De "smarte" maskinene som automatisk transporterer trauene til startpunkt ifbm. røntgen var byttet ut med samme opplegg som på OSL, noe som fikk ting til å flyte. Det andre var to personer i kø :wow: og jeg var gjennom på to minutter.
