• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Det nytter å prate sammen... 2

Status
Not open for further replies.

Nick Figaretto

ScanFlyer Silver
Det nytter å prate sammen... 2

Savipix: Hvorfor i all verden lukket du tråden "Det nytter å prate sammen..."???

Det at noen driter seg loddrett ut på forumet er ikke i seg selv grunn nok til å lukke tråden, bare fordi man frykter at tråden kan spore av.

Generelt er det en svært gemyttelig stemning på dette forumet, og dette gjaldt også i denne tråden. Enml var også voksen nok til å skrive en åpen beklagelse for sitt feiltramp. Dermed er jeg overbevist om at enml også er voksen nok til at han klarer å ta imot litt vennligsinnet pepper på dette forumet.

Åpne opp tråden igjen, så får du heller lukke den igjen his debatten virkelig sporer av.

Re: Det nytter å prate sammen... 2

Tiltredes!

Jeg skal ut å fly i ettermiddag og gjennom sikkerhetskontrollen på OSL. Meg undres om de kommer til å tenke utenfor A4-arket...

Originally posted by Nick Figaretto
Savipix: Hvorfor i all verden lukket du tråden "Det nytter å prate sammen..."???

Det at noen driter seg loddrett ut på forumet er ikke i seg selv grunn nok til å lukke tråden, bare fordi man frykter at tråden kan spore av.

Og her på dette forumet så sporer jo 9 av 10 tråder av.. så kanskje vært en ide å låse dem med engang etter posting har funnet sted :)

Åpne originaltråden! Her begynte det jo å utvikle seg til en interessant dialog, hvor man virkelig kan se nyansene mellom dette med "service" og den "nye flyverden" hvor slike hendelser ikke skal kunne skje. Uten mer kunnskap om saken enn hva som stod beskrevet vil jeg tro at RC har fløyet pax gratis og at de risikerer en liten ekstra charge om flighten var filet som en Ferry flight. I så måte kan en videre diskusjon være av interesse ..

Heisan,

Synes det kunne være greit å opplyse at J E G - A N S A T T ved en annen avdeling på Årø (SGS), var den som faktisk fortalte den nevnte sikkerhetskontrolløren hva som hadde skjedd med pax på RC-flighten.

God helg!

Thomas :hi2

Fullstendig uenig med deg Savipix. Dette var en tråd som det ikke var grunnlag for å stenge!

Om tråden skal åpnes opp eller ikke får være opp til moderator, men jeg kan ihvertfall fortsette her...

Saken er nå den, at (som nevnt i den stengte tråden) jeg har fått historien fra flere hold. Jeg ser da at jeg har vært alt for rask på avtrekkeren og det må jeg bare inrømme og ta de reaksjoner som måtte komme, venligsinnet pepper inkludert. Så slik sett er jeg enig med feks FBU om åpning av tråden igjen.

Uansett, jeg har nå prøvd å komme i kontakt med den aktuelle i SGS som følte seg (som jeg også skrev i den andre tråden) ufint behandlet, for personlig å beklage det jeg har skrevet. Det har ikke lyktes. Men rett etter fikk jeg tlf fra SGS der de forklarte hva de kom til å gjøre med saken.

Jeg, inrømmer som sagt å ha kommet med usaklig/usmaklig kritikk i denne saken, men jeg står fortsatt på at det finnes folk som bare er ansatt. Nå er det også andre debatanter her på forumet som selv har kommet med utsagn om at slikt forekommer, lenge før denne tråden. Dersom ikke firmaer/konsern rundt om ser at det finnes muligheter for at slikt forekommer så har de et problem.

Til alle de som føler seg truffet av ordvalget ANSATT, så har jeg aldri tatt alle over en kam. Dette forumet er fullt av eksempler på at det finnes et klart flertall av arbeidstakere og ikke ANSATTE. Men, IGJEN, i dette tilfellet var det SGS som skulle hatt skryten og ikke pepperen og som dere ser om dere går tilbake på andre tråder så er jeg en av de som skryter og takker for all info som blir gitt av alle arbeidstakere i de forskjellige firma her. Det finnes også de på dette forumet som jobber i SGS/SAS som får info av meg som forhåpenligvis kan være til hjelp i deres arbeidsdag. Så, igjen, beklager, men jeg har som dere ser om dere leser første post, ikke dratt alle over en kam.

Status
Not open for further replies.
Back