Det er tydelig at alt har en pris, også de billigste flybillettene.

Re: Det er tydelig at alt har en pris, også de billigste flybillettene.

jepp, snillehistorier er gøy å fortelle. Nesten like gøy som å fortelle skit-historier. ;)

Snillhistorie: "Jeg reiste med xxx og kunne velge mellom en dyr billett som kunne gjøres om eller en billig som ikke kunne gjøres om. Jeg tok den billige selvfølgelig. Ble ferdig på møtet lenge før tiden, og trodde jeg skulle sitte på Gardermoen i timesvis for å vente på flyet mitt. Men tror du ikke de booket meg om allikevel da?"
Flott historie, som sikkert er veldig reell. Men som sikkert også får mange til å booke billige billetter istede for de dyre, fordi det virker allikevel.

"Jeg reiste med Norweigan og kjøpte separat billett videre med SAS. Det var litt billigere enn å kjøpe gjennomgående med SAS, men det er jo en sjanse å ta hvis flyet blir forsinket selvfølgelig. I helga var jeg på tur, og jeg ble forsinket, men jaggu ordnet SAS opp, og lot meg komme med på en senere avgang" Ville det ikke vært bedre å være kynisk å la de kjøpe ny billett, så kanskje de velger SAS neste gang? Eller tror du de velger SAS neste gang fordi de var så snille? Jeg tor ikke det.

Det var nok ingen ulempe for disse passasjerene at dette skjedde rett før jul. Gir vel litt mer enn vanlig. Om det er riktig kan jo diskuteres. SAS får positiv omtale som nok er mer verdt enn den kostnaden de fikk ved å hjelpe disse passasjerene.
Jeg er enig med imm at SAS burde blitt mye flinkere til å ta betalt for overvekt. Det er jo SGS som gjør den jobben og som i første rekke må ta seg i sammen, men når flyselskapet har så lite fokus på dette overfor SGS så sklir det ut slik som det er nå.

Hvorfor listen/malen skal legges etter det dårligste tilbudet skjønner jeg ikke...

Jeg blir nesten litt provosert av slike folk.Hva er det de forventer....?? Det er jo greit at de kjøper separate billetter, for all del, MEN...da må de være klar over hva dette innebærer.Hvorfor skal vedkommende bli sur på Norwegian ??? De har jo oppfylt kontrakten de har med passasjeren, nemlig flydd dem fra Moskva til Oslo,dog noe forsinket , men som passasjeren selv sier....det var ekstremt dårlig vær på Gardermoen, og forbanner Kjell Borgen osv....
Hvordan kan Norwegian vite at disse skal videre med SAS innenlands.......og følgelig gi skylda for forsinkelsene til Norwegian....hallo !!! Ta en titt ut av vinduet......Hva dette "tekniske" det refereres til i artikkelen er, kan jo være noe vedkommende har funnet på av seg selv, fordi han vet han er på tynn is.....

Uansett:
1.Slutt å syt !!!!!
2.Tenk deg om før du deler ut skyld i hytt og gevær
3.Kjøp gjennomgående billetter
4.Les disse reglene du krysser av for at du faktisk har lest og forstått
når du kjøper flybilletter på nett
5.Kunne du gjort noe annerledes

Sorry, ble bare litt provosert.

Men det var jo fantastisk gjort av den SGS-ansatte å ordne hotell og endring av fly til vedkommende, selv om de ikke hadde krav på noe som helst. Der fikk iallefall nestekjærligheten og medmenneskeligheten et ansikt....

Men det var jo fantastisk gjort av den SGS-ansatte å ordne hotell og endring av fly til vedkommende, selv om de ikke hadde krav på noe som helst. Der fikk iallefall nestekjærligheten og medmenneskeligheten et ansikt....

Håper SGS-ansatte som strekker seg så langt gjør det klinkende klart for vedkommende at dette er ren goodwill. Dessverre tror jeg folk tror det skal være sånn når de får slik hjelp. Finnes liksom ingen grenser for hva folk forventer når de kjøper et produkt.
"Remember; if the price sounds too low to be true, it usually is":)

Håper SGS-ansatte som strekker seg så langt gjør det klinkende klart for vedkommende at dette er ren goodwill. Dessverre tror jeg folk tror det skal være sånn når de får slik hjelp. Finnes liksom ingen grenser for hva folk forventer når de kjøper et produkt.
"Remember; if the price sounds too low to be true, it usually is":)

SAS tenkte vel heller på at om de ikke hadde kommet til unnsetning her ville en sur far med et skrikende barn på armen ringt en av landets riksaviser og mast om hvor grusomme SAS var o.l. Hyggelig av SAs, men de bør nok si ifra at dette kan man ikke forvente ellers.

Lurer på hva som hadde skjedd om noen passasjerer kom for sent med toget til å rekke Color Lines ferge til Danmark. Tviler på om Color Line hadde ringt Grand og lagt inn folkene der på Colorlines regning.

Opplevde flere lignende tilfeller i førjulsdagene. Folk skulle videre med DY/SAS fra OSL men hadde kjøpt separate billetter.....

Vi prøver alltid å finne negative vinklinger på positive caser, skal vi snu på det i 2008 ?

Jeg synes det er positvt at man vinkler negativt på at en småbarnsfar er uansvarlig når han ikke bestiller gjennomgående biletter når han tar med seg familien på førjulsferie til Russland. ^_^

Vi prøver alltid å finne negative vinklinger på positive caser, skal vi snu på det i 2008 ?

Godt forslag!
Og siden dette var et så godt case, burde SAS innføre det som rutine.
Dersom noen kommer for sent med andre fly uten gjennomgående billett, så ordner SAS opp for kunden, og det bør vel kanskje da også gjelde det samme dersom passasjeren ankommer sent på flyplassen med forsinket tog, buss eller taxi. Prinsipielt er det jo samme type hendelse, sant?
Flott service hadde det jo vært!

Oi,Oi , ikke lett å ta en positiv sas sak ser jeg.

Joda, jeg har ikke noe imot SAS i det hele tatt. Jeg er bare ikke imponert over hvordan selskapet dives i det store og hele. Det er ikke å være julenisse som er oppgaven, det er å tjene penger. Fasiten har vi: De har ikke klart oppgaven på mange mange år. Og det er jo rart, hvis det gjør så mange ting riktig.
Denne saken som var utgangspunkt i tråden var en svært så vennlig gest av SAS. Men jeg er ikke enig i at det var en rett ting å gjøre. Ei heller at de er så snille at de stort sett ikke bryr seg om å ta inn overvekt og slike ting.
Kanskje er jeg kynisk, kanskje er jeg dum. Men Jeg forstår ikke folks nesegrus beundring av SAS. Jeg forstår ikke hva som imponerer de.

Joda, jeg har ikke noe imot SAS i det hele tatt. Jeg er bare ikke imponert over hvordan selskapet dives i det store og hele. Det er ikke å være julenisse som er oppgaven, det er å tjene penger. Fasiten har vi: De har ikke klart oppgaven på mange mange år. Og det er jo rart, hvis det gjør så mange ting riktig.

De er i alle fall økonomisk på rett vei , så det spørrs litt på hvor mange år tilbake man skal se 1-3-10 -50 ? , eller sammenligen med amerikanske selskaper med Chap11 beskyttelse ?

imm said:
Denne saken som var utgangspunkt i tråden var en svært så vennlig gest av SAS. Men jeg er ikke enig i at det var en rett ting å gjøre. Ei heller at de er så snille at de stort sett ikke bryr seg om å ta inn overvekt og slike ting.
Nei , de hadde ikke krystet av i "SAS Skal hjelpe meg om DY er forsinktet på DY's web portal"

imm said:
Kanskje er jeg kynisk, kanskje er jeg dum. Men Jeg forstår ikke folks nesegrus beundring av SAS. Jeg forstår ikke hva som imponerer de.

Veldig få (noen i det hele ?) som er så nesegrus begeistret for SAS her inne, meg selv inkludert , men en liten solskinnshistorie fra FZFG historien før jul hvor SAS ellers fikk gjennomgå, ender opp med feil fokus , syntes nå jeg

:72:

Jeg kan ikke se at det er noen nesegrus beundring for SAS her i det hele tatt .. det er en liten solskinnshistorie fra taakehavet.

Men den understreker forskjellen mellom nettverksselskapene og 'den nye generasjonen' flyselskaper. Nettverksselskapene tar profesjonelt haand om (forsoeker iallefall) passasjerene ved uregelmessigheter. Lavprisselskapene er i stikk motsatt ende av skalaen.

Dette har ikke noe med 'beundring' eller ikke .. det er snakk om forskjellig forretningsstrategi og kultur.

Jeg fant dette sitatet fra mediatalsmannen i Skybus .. de har visse problemer med flaaten om dagen og kansellerer i hytt og pine ... Det er slik LCC'ene loeser sine problemer:

"People need to be aware of Skybus' conditions (of carriage)," Tenenbaum tells the Dispatch. "If Skybus did things the same way the major airlines do, they wouldn't be able to offer low fares."

The airline apologized to customers whose Christmas travel plans were ruined.

..
..

Back