Det er fredag

Hypern

ScanFlyer Rusty
God fredag fra 24 bussen på vei til jobb. For en gangs skyld er denne i rute så jeg har altfor god tid i dag. Men erfaringen min med 23 og 24 er at rutetabellen ikke finnes og at de kommer etter eget forgodtbefinnende enten det er 15 min eller 45 minutter mellom bussene hvor sistnevnte skjedde på tirsdag. Joda rushtiden er en greie men det der har skjedd meg på kvelden etter kl 22 også! Ha en fin fredag

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:
Glad fredag fra Ris. Snart tar jeg elektrikeren opp til toppen av byen. Siden det er litt sånn tilvenning til arbeidslivet denne uken…så er planen å avslutte ved lunsjtider. Middag med nevø og ny kjæreste som skal presenteres for oss. Men før den tid - snart klar for is:-)

God fredag fra Agios Nikolaos hvor vi akkurat har ankret opp. Lettskyet og behagelig temperatur. Pitstop i kaffebaren før trening. Viktig å gjøre seg fortjent til kos. Ha en bra dag.

God morgen fra Provence. Siste dagen her nede, så blir mest mulig nyting. Men først en løpetur etterfulgt av morgenbad.

God morgen. Joggetur på gang her, men tror jeg står over morgenbad selv om det nok er over 20 grader enda.

God morgen fra Knausen. I dag blir det faktisk fullt hjemmekontor for fruSud blir også med. Da starter dagen med nystekte pannekaker og nykvernet kaffe , og så blir hun med på trening i lunsjen på kontoret. Det er nesten én hjemmekontor-date. Pizza-kos i kveld da det ble en virkelig "to timers kokkelering" taco i går med hele banden og storfilmen (;)) Happy Gilmore 2 på spellern :lol:

God morgen fra hybelen i Bergen. Her er det frokost, Nespresso, forum mens reiseradioen ruller i bakgrunnen. Ute har det skyet til men grei temperatur på 17°C.
Blir en tur inn te by’n om et par timers tid, må ha Napoleons kake og kaffe.
Ha en fin fin fredag :)

God morgen fra Bergen.

A319 på LH876 i går, som nesten utelukkende går med A321 for tiden. Så da ble det en fin avslutning på kvelden, når man ble flyttet foran gardinen.

Smått oppgitt og frustrert agent ved gaten på FRA som gikk runden med grønne bagasjetags før boarding. Nikket anerkjennende når jeg spurte om han kunne trengt en større maskin.

Uansett god stemning ombord med straffekonkurranse fra Göteborg, der lille Häcken slo ut den gamle storheten Anderlecht i fra Europa League. Dermed blir det tur til Göteborg, kommende uke for Brann fansen, som det var mange av ombord, på vei hjem fra Østerrike.

I kveld er det NM i fotballquiz på programmet.

Før den tid får man kanskje prøve seg på et comrback i forumets nasjonalsport, løping. Røk på et heftig overtråkk i forrige uke, men løypen rundt Store Lungegårdsvann er flat og nå asfaltert hele veien rundt. Så det skal være fine forhold for en liten testkjøring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Gaustad. Straks lunch og forhåpentligvis vafler. De kjører litt sånn sceleton crew i kantina her på tampen av ferien. Da kommer det litt ymse tweaks på ellers Norske retter. I går var det "rotgrønnsaksuppe". Men de fikk tydeligvis panikk da de merket at den kun smakte rotgrønnsak, så de pyntet på med 113 finhakkede chili. Så fikk man vekk grønnsakssmaken.

Tror ikke Franskmenn hadde likt seg her.

Spennende å se hva dagens overraskelse blir.

Ha en best fredag

God formiddag fra Jar,

Fin tur over fjellet i går kveld, overraskende lite biltrafikk over fjellovergangene Sirdal til Setesdal og Setesdal til Dalen. Lite sauer var det også , så enten så har de gått og gjemt seg eller så har noen rappet dem. (Prøysserne ?)

Nå blir dagen fylt med gjøremål inne og ute for min 95 år gamle mor i finværet.

Ha en god dag.

God freddan fra Skaun!

Her feires det 11 års bryllupsdag i dag. Fruen skal diske opp med sin berømte Beuf Stroganoff, og jeg står for Bollingeren i dag.

Kan love hele forumet at her skal det absolutt ikke jogges noe, kun slappes av og nytes!

Hjemmeuke står for tur, ingen reiser før neste fredag da turen går til hjembyen København! Schnitzel i Grøften og Bryan Adams på scenen i Tivoli, det gledes allerede. :)

God helg folkens, ikke jogg for mye nå da!

Kim

Totalt. Gå tur med hunden(e) holder.

Off til Aiken for å se på ting. Blir stopp i Trenton for å plukke opp fersken plukket rett fra treet. South Carolina er den største ferskenprodusenten i landet utenom California, og nå er det høysesong, og Trenton er midt i smørøyet. Mye andre godsaker hos produsentene også .. :)

Hopp og hei!

Her i vest er man endelig klar for en løpetur igjen etter noen dager med USCIS og kolonskopi (årlig undersøkelse etter kreften) allt gikk veldig bra så 5km blir en god belønning.

Ser ut som det kan bli en fin tur med Stand Up Paddleboard i ettermiddag, må jo nyte de siste ukene som pensjonist ;)

I kveld blir det også endelig tid for å feire min nye status, hadde 2 dager hel tørre dager (SK 384 er vel kjent med slike) - men i kveld blir det både Ris og Cnausen brus….

JA nei i dag var jeg nok i kjente omgivelser for SK384ern der oppe på Riksen. Fredager virker å vær ekstra best i kantina der med burger på menyen. Den var faktisk til å være kantineburger veldig god og. Men med tbaneavvik herfra til månen så er alt mye mer komplisert til alt annet enn Ullevål omtrent siden jeg da er avhengig av 23/24 og som jeg sa innledningsvis kommer mer når de føler for å komme. Problemet er stort sett når jeg skal hjem da, men i dag fungerte det greit. Sikkert fordi det var freddan og biltrafikken i rushen er mindre.
Reisen til Ullevål har jo blitt lenger, men 20 bussen funker stort sett slik den skal fra Tøyen. Hade ikke mye løping i dag , men ble nærmere 15k skritt i løpet av arbeidsdagen. Nei nå jekker jeg meg en Schous jeg.

God aften fra Kongsberg. Joda @DC8-8-63, jeg er velkjent med tørre dager. Blir altfor mange av dem. Jeg har lov til å ta en øl en gang i blant, men noe større mengder eller jevnlig konsum er selvsagt uaktuelt. Det ligger et par bokser med Gull skal hem øl på kjølen, hvorav i allefall en av dem skal nytes til Europa league kvaliken på torsdag. Har fundert litt på om det lar seg gjøre å dra til Gøteborg og se kampen, men svaret blir dessverre nei. Jeg har time til CT samt litt andre småtterier på fredag. Denne timen henger sammen med timer uken etter. Alt lar seg gjøre for pandioner, men det blir litt for mye styr å ordne dette. Men kanskje en mulighet til å dra til Bergen om to uker for å se returkampen? Godt å høre at det gikk bra med kolonskopien.

Det er faktisk flere måneder siden jeg har vært på Riksen nå @Hypern, men jeg har jo hatt samtaler med dem på telefon jevnt og trutt. Var du på "min" avdeling også i dag?

Ellers har det gått veldig fint med bridgen nå siste dagen. I går vant vi i klubben og i dag ble det 2. plass i en netturnering. Kjekt å ha litt å holde på med som ikke er altfor krevende fysisk og heldigvis henger hodet godt med ennå.

Men med t-baneavvik herfra til månen så er alt mye mer komplisert til alt annet enn Ullevål omtrent siden jeg da er avhengig av 23/24 og som jeg sa innledningsvis kommer mer når de føler for å komme. Problemet er stort sett når jeg skal hjem da, men i dag fungerte det greit. Sikkert fordi det var freddan og biltrafikken i rushen er mindre.

Du får prøve med et snaut kvarters gåtur til Ullern og ta trikken til byen
23-bussen er håpløs, og under Norway Cup ekstra ille

Back