Det er deilig å väre norsk...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Det er deilig å väre norsk...

...i Danmark.

Men det er også deilig å fly med et efektivt flyselskap en söndag morgen. Dagen startet med en kort taxitur til Oslo S og ankom 4 minutter för Flytoget gikk. Fra ankomst OSL til bagasjen var avlevert tok det maks 10 minutter - inkludert en tur innom automat innsjekk. Bag-drop hadde en laaang kö - men det gikk fort unna når SAS/SGS hadde nok skranker bemannet - bra!!! Fra bag-drop via sikkerhetskontrollen, Tanum og litt tax-free innkjöp tok det ikke mer enn 8 minutter til jeg ble önsket velkommen inn i loungen til SAS. Nå blir det dagens aviser, kaffe og noen kjeks i stille og rolige omgivelser. Sommer`n må väre den beste tiden å kunne benytte seg av en lounge på...mye unger som skriker i etasjen under...

Sete 2f venter...

Re: Det er deilig å väre norsk...

Og det er en glede å ønske deg og dine medpassasjerer velkommen ombord på denne og de andre SAS-flyvningene denne nydelige søndagsmorgenen. God reise, og velkommen tilbake!

Innom forumet mens jeg venter på toget fra Torp til Tønsberg. Nå venter noen herlige dager på Verdens Ende. Kan røpe at det er stor forskjell på produktet SAS og Widerøe tilbyr på Economy Extra. SAS ruler...

...da venter vi på detaljene om forskjellene. Trodde forresten ikke WIF hadde noe forskjell på klassene innen Skandinavia.

WF har vel C-klasse - at de har Eco Extra var dog nytt for meg.

Mulig de har begge - men det imponerer ikke...

Jeg trodde ihvertfall OSL-GOT hadde C-klasse, men mulig det bare er mye C-fares uten at det er noen separat C-klasse ombord...

Jeg trodde ihvertfall OSL-GOT hadde C-klasse, men mulig det bare er mye C-fares uten at det er noen separat C-klasse ombord...

For å gjøre det enkelt (klipp og lim fra linken i innlegget til Discus):

Mat og drikke om bord

Her finner du en oversikt over hva vi serverer på våre flyginger, og hva du kan få kjøpt om bord av mat og drikke. Serveringen om bord på flyene varierer med reisemål og når på dagen du skal reise.

Sommerruter:
På alle våre sommerruter, innenlands og utenlands, serverer vi gratis kaffe og te. Du kan i tillegg kjøpe mat/snacks, drikke samt gaveartikler om bord.
Innland (alle billett typer):
Vi tilbyr gratis frokost frem til kl. 09:30 på innenlandsruter over 40 minutter og som opereres med våre største fly (Dash 8-300 / Dash 8-Q400).
Kaffe og te serverer vi gratis hele dagen.
I tillegg kan du også kjøpe mat/snacks og drikke, samt sjokolade og gaveartikler om bord.

På våre minste fly (Dash 8-100) får passasjerene en liten sjokoladebit, samt mulighet til å kjøpe kald drikke, snacks, sjokolade og gaveartikler. Av praktiske årsaker kan vi dessverre ikke tilby kaffe og frokost på ruter hvor vi benytter våre minste fly.
Skandinavia (alle billett typer):
På våre skandinaviske ruter serverer vi frokost frem til kl.09:30, samt kaffe, te og vann hele dagen.
Etter kl. 09:30 serverer vi en liten snacks. Du kan i tillegg kjøpe mat/snacks, drikke samt gaveartikler om bord. Vi tilbyr også gratis aviser til alle våre passasjerer.

Storbritannia:
Fleksible billetter:
Viserverer en bedre frokost frem til kl. 09:30 bestående av et utvalg av godt pålegg, godt brød, samt yoghurt og juice. Vi byr også på kaffe og te. Etter kl.09:30 serverer vi et godt måltid inkl. dessert.
Økonomi billetter: Vi serverer frokostsamt kaffe og te frem til kl 09:30. Etter kl. 09:30 serverer vi en snacks, inkludert kaffe og te.
Vi tilbyr gratis aviser til alle våre passasjerer til Storbrittania.

Fløy CPH-TRF med C-billett forrige uke - ble plassert på 18A, ingen høydare akkurat. Ble tilbudt 1/8 dels baguette, men takket bastant men høflig nei...

Man kan si hva man vil om akkurat det WF produktet - og det stemmer.....

Fly til TRF forøvrig var en vinner - tipper det tok 73 sekunder fra jeg gikk ut av flyet til jeg gikk ut av terminalen....

Helt enig med Molinari - igjen. Man velger kun WF til Torp på grunn av beliggenheten til hytta.

...noen kjeks i stille og rolige omgivelser. Sommer`n må väre den beste tiden å kunne benytte seg av en lounge på...mye unger som skriker i etasjen under...

...

Kjeks i rolige omgivelser....Ja, det høres ut som skikkelig sommer! I etasjen under er også ungjenter i sydenantrekk. Og man kan få øl ! :D

Kjeks i rolige omgivelser....Ja, det høres ut som skikkelig sommer! I etasjen under er også ungjenter i sydenantrekk. Og man kan få øl ! :D

Jeg kan nok la meg lure til å bruke litt lenger tid enn vanlig på vei opp til loungen.... Jeg er litt mer usikker på om ungjenter i sydenantrekk bremser EB vesentlig ;o)

Heldigvis finnes det også menn man kan se på... Ungjenter som nettopp er ferdig med o-fags tentamen er grunn nok til å fly c-klasse med SAS!

Etter et besøk i Diners Loungen bar det ut til gate C4 og ettermiddagensflighten til Sandefjord. Nesten full maskin men alikevel avgang 5 minutter før rutetid. Opp i luften og så kom flyvertinnen med vogna. Kun kaffe eller te som er gratis - ingen forskjell på foran og bak i flyet. Den 1/8 dels baguetten er nesten det tristeste jeg har sett - men det er klart da klarer WF seg med 4-5 baguetter på en full flight som de kutter opp rett før avgang - hadde den blitt større om det hadde vært færre ombord?

Snakkesalige piloter med stor patriotisme til Vestfold og sommern der - herlig! Vi forlot et overskyet CPH og landet i et strålende Vestfoldvær...

Landet 5 minutter før rutetid og jeg var ute ved bussen til Torp stasjon allerede ettter 12-14 minutter og kunne gå rett ombord i bussen. Hadde NSB vært i rute til Tønsberg hadde jeg ankommet Tønsberg 45 minutter etter ankomst. Ble en rask hårklipp før jeg akkurat rakk bussen til Verdens Ende. WF var ikke bedre enn noen av bussturene - men litt bedre enn NSB da de jo gikk på tid.

Back