Derfor bør du reise til Singapore

Re: Derfor bør du reise til Singapore

Sentosa Island

Et «must» for barnefamiliene.

De deilige sandstrendene er svært populære, men vær forsiktig med å dyppe tærne i det litt grumsete vannet.

Er det ikke skikkelige bademuligheter der?

Er på Changi nå, og kan anbefale byen på det sterkeste. Så mye har endret siden siste gang for 10 år siden. Før dette var det 17 ganger sidén 1974. Hadde topp opphold på Sentosa i går, men i Universal Studios . Ingen strand, siden jeg ikke kan svømme og holder meg langt unna:(

Ordnung musst sein her.. Ikke politi å se, men de ser deg. Alle følger fartsgrenser fordi kamera på nesten hver 5. stolpe. Kast én sigarett i gata, noen minutter nesten 1.500 i bot siér de lokale.

Kommer til å bli vår faste langweekend sted i Asia framover. Nei takk til Bangkok f. eks. Har vært så mye i den byen, men oppskrytt.

Last edited:

Singapore sling? De har ferdig mix de heller fra og jeg syntes det smakte hostesaft, men peanøttene var gode.

Nattsafarien syntes jeg ikke var noe særlig, men det er kanskje påvirket av at kameraet mitt da sluttet å virke pga. høy luftfuktighet. RIP Canon IXUS 400.

Aftenposten har ikke med Jurong Bird park som jeg syntes var verdt den litt kronglete veien å komme seg dit.
http://www.youtube.com/watch?v=eqMnJIy3aE4

Noe som jeg vanligvis unngår, men som faktisk er verdt å få med seg i Singapore er offentlige toaletter. De deler ut "happy toilet award" og mange setter sin ære i at det skal være en så bra opplevelse som mulig. I dyreparkene kan man for eksempel ha innredning i samme tema som parken og gjerne med eget utkikk til dyrene.

Og ikke ta med durian inn på t-banen. ;)

Ordnung musst sein her.. Ikke politi å se, men de ser deg. Alle følger fartsgrenser fordi kamera på nesten hver 5. stolpe. Kast én sigarett i gata, noen minutter nesten 1.500 i bot siér de lokale.

Hver sin smak, men dette er nettopp noe som gjør reisemålet lite fristende ;) Så det er ganske langt ned på lista...

Singapore er veldig rent og pent og greitt for kortere perioder. Lov og orden er det så det holder og det er bøter for alt.

Sist så jeg at det nå var ulovlig å ikke trekke ned skikkelig etter å ha kablet på offentlig dass, og dette kan straffes med opp til 2.000 SGD i bot. Hvordan den reglen overvåkes vites intet. Jeg smiler alltid pent når jeg sitter der.

The Long Bar på Raffles har ikke laget en skikkelig Sling på noen år, det er rett av konsentrat nå om dagen, og smaker hest.

Liker man tekikk og dingser er Sim Lim Square et must.

T3 på Changi har vel også et eget mikrobryggeri som lager god drikke.

For de som liker litt historie og slikt er det mye bra museum og slikt i Singapore.

-A

Er det ikke skikkelige bademuligheter der?

Jeg badet på Siloso Beach påsken 2011. Det var en flott strand, og vannet var varmt, men det var ikke akkurat krystallklart vann. Det ligger jo bl.a. "et par" fraktskip ikke så langt fra Sentosa :p

Fantastiske bademuligheter er det flust av nord for grensen (Malaysia). Flere tips om SIN?

Er det ikke også bedre bademuligheter om man drar over til Bintan?

Fantastiske bademuligheter er det flust av nord for grensen (Malaysia). Flere tips om SIN?

Tja, mye er nevnt. Shopping er jo en ting, ikke at det er så billig, men utvalget er stort. Flerer kjøpesentere med "tema", som feks Funan. Orchard Street en ok plass å shoppe :-)

Planespotting selvfølgelig. I ene enden av rullebanen ligger Changi Village, derfra kan du gå ned til stranden og havne direkte under innflyvningen. I andre enden av rullebanen ligger Chit's Bar and Restaurant, der kan du spise og drikke i en hyggelig atmosfære mens flyene passerer over deg.

Sunday Brunch på et av byens finere hoteller, vi har vært på Hyatt's noen ganger. Koster bittelitt, men du kan fråtse i mat og drikke noen timer. nam nam iallefall!

Chinatown, sikkert likt som ellers i verden , men artig lell.

Universal Studios Park ved Sentosa, med bl. a. berg og dalbanen Battlestar Galactica. NB, køer.....

East Coast Sea Food Center, og feks restauranten Long Beach. Sinnsykt god chilikrabbe, pepperkrabbe, sea bass osv. Og flott beliggenhet ved stranden da.

Og så atmosfæren generelt, et veldig rent, ordentlig og velsmurt maskineri. Det meste går på skinner, og har du normal folkeskikk er sjansen for å bli arrestert eller få bot minimal ;-)

PS, det var vel nevnt, men de offetlige toalettene er jo en fryd å se/bruke da.....

God tur om du skal nedover.

Kort tillegg, Berg og Dal banen hadde null kø på mandag. Siste tillegg forrige måned er Transformers , men fikk ikke tid. Taxier er topp. Ikke juks som nesten resten av verden inkl Lillestrøm ( tre tilfeller på to uker nylig )

Kort tillegg, Berg og Dal banen hadde null kø på mandag. Siste tillegg forrige måned er Transformers , men fikk ikke tid. Taxier er topp. Ikke juks som nesten resten av verden inkl Lillestrøm ( tre tilfeller på to uker nylig )

Høres flott ut, og støtter deg på det med taxiene, billig, bra og effektivt :-)

Høres flott ut, og støtter deg på det med taxiene, billig, bra og effektivt :-)

Definitivt, og er det noe galt, så er det bare å ringe. Slike klisterlapper var det i de fleste drosjene jg kjørte med.

IMAG0010.jpg

Kan og legge til at alle drosjene er eid av staten, så det er ingen som eier drosjene selv, de leier.

Planespotting selvfølgelig. I ene enden av rullebanen ligger Changi Village, derfra kan du gå ned til stranden og havne direkte under innflyvningen.

Og så atmosfæren generelt, et veldig rent, ordentlig og velsmurt maskineri. Det meste går på skinner, og har du normal folkeskikk er sjansen for å bli arrestert eller få bot minimal ;-)

PS, det var vel nevnt, men de offetlige toalettene er jo en fryd å se/bruke da.....

Når det gjelder Changi Village/ Changi Beach Park, så er jeg enig med deg, men det blir fort varmt, selv om du står der kun et par timer. Så ta med (masse) vann og solkrem. Sistenevnte hadde undertegnede lite av.

De offentlige toalettene, de vil jeg ikke snakke om en gang. Men det var noen hederlige unntak her og der.

En annen ting som ikke er nevnt, er faktisk den botaniske hagen. Nå er jeg ikke en stor fan av grønne ting (med mindre det er dansk tuborg), men de har en fantastisk orkidepark inne i den botaniske hagen. Husker ikke prisen, men jeg mener at det var ca 10 singapore dollar og er vel verd pengene!

En annen grunn på siden av topix, er LH 380....Men den blir byttet med 744 neste vinter. Det var meget god plass da vi dro t/r siste uke. Kan selvfølgelig være tilfeldighet, men....

Passet oss godt, fikk begge 3-4 setere begge to og sov godt begge veier. Brukte ikke øreplugger eller QC 15. Søvndyssende sus var god sovemedisin. :8: Så vidt jeg vet, heller ikke risting med seatbelt sogn on...Herlig fly... Har hatt samme erfaring med AF og SQ 380.

A380'en var ganske så behagelig. Kjenner meg igjen i at det var mer susing enn Lyd. :)

Noen som har tips om hva man kan gjøre mellom utsjekking av hotell 12:00 og fly som går 23:55? Man har jo også kanskje litt mere bagasje med seg enn hva man ønsker å drasse med seg på forretninger og severdigheter.

Tror jeg ville satset på å spørre hotellet om å oppbevare bagasjen for meg, så ta en runde på Sentosa og downtown, før jeg dro ut til Chit's Restaurant and Bar ved Changi for en herlig middag før innsjekk?

Back