Re: Flyselskapene du kan stole på (regularitet/punktlighet)
Jeg kan ikke se at Skånvik sier noe feil. Hun uttaler seg om DY, og har fullt belegg for uttalelsen om at DY har bedre regularitet enn SK. DY har vel også langt sjeldnere anledning til å slå sammen flighter grunnet høy kabinfaktor og ingen interline med andre selskaper.
Som du sier er SK sin punktighet svært sterk. DY er heldige som har SK å knive med om å være punktlig. Som kjent er det direkte umotiverende å ha svake konkurrenter.
Selv om forutsetningene er totalt ulike operasjonelt, bryr kundene seg lite om det.
SK leverte punktlihet på 75-80% frem til april 2008 og ville ikke kunnet holde på frequent flyer kundemassen om det hadde fortsatt. SK har hevet seg kraftig de senere årene - all honnør!
Nå i februar 2010 kan det se ut som at DY nok en gang smetter forbi, hvertfall på OSL. Sist gang det skjedde var oktober 2010. Forøvrig presterte DY over SK på tullelista til Flightstats i desember.
Med ønsker om en punktlig VM kveld med 100% regularitet
Jeg kan ikke se at Skånvik sier noe feil. Hun uttaler seg om DY, og har fullt belegg for uttalelsen om at DY har bedre regularitet enn SK. DY har vel også langt sjeldnere anledning til å slå sammen flighter grunnet høy kabinfaktor og ingen interline med andre selskaper.
Som du sier er SK sin punktighet svært sterk. DY er heldige som har SK å knive med om å være punktlig. Som kjent er det direkte umotiverende å ha svake konkurrenter.
Selv om forutsetningene er totalt ulike operasjonelt, bryr kundene seg lite om det.
SK leverte punktlihet på 75-80% frem til april 2008 og ville ikke kunnet holde på frequent flyer kundemassen om det hadde fortsatt. SK har hevet seg kraftig de senere årene - all honnør!
Nå i februar 2010 kan det se ut som at DY nok en gang smetter forbi, hvertfall på OSL. Sist gang det skjedde var oktober 2010. Forøvrig presterte DY over SK på tullelista til Flightstats i desember.
Med ønsker om en punktlig VM kveld med 100% regularitet

Last edited: