DEN, LAX, SFO, BUF & BOS i april...

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by EB

Da skulle det være klart for det 69. og 70. selskapet

Hvordan teller du selskaper? Vil USAir i 1993 (ewr-mco-mia, mco-clt-phx og phx-pit-lga) og USAirways i 2005 (clt-myr) teller som 1 eller 2 selskap?

Og hva med Sterling i 1988, Sterling European i 1994 (sist gang jeg fløy charter) og Sterling i 2003. Er det 2 eller 3 selskap
 
Den foerste er to ... Sterling er litt mer suspekt ... Sterling I og II var vel egentlig samme selskap. Dagens Sterling burde vel faa 'ny' status.

Men husk at commuterselskapene i USA er selvstendige selskaper .. ASA, Comair. Mesa osv .. de maa telles som det, ikke som DL Express, US Express UA Express osv ...

EB's liste boer nok kontrolleres .. den siste utgaven jeg saa hadde et par suspekte oppfoeringer ... :cool:
 
Men hva med SAS-suppa da?

Er SASBraathens eget selskap, mens "gamle"-SAS (før splitten), SAS IC, SAS DK og SAS SK regnes som 1?
 
Originally posted by Someone

Men hva med SAS-suppa da?

Er SASBraathens eget selskap, mens "gamle"-SAS (før splitten), SAS IC, SAS DK og SAS SK regnes som 1?
Da må du vel ha med Eurolink og Norlink også. 5 selskaper bare der:D
 
Originally posted by Concorde

Originally posted by Someone

Men hva med SAS-suppa da?

Er SASBraathens eget selskap, mens "gamle"-SAS (før splitten), SAS IC, SAS DK og SAS SK regnes som 1?
Da må du vel ha med Eurolink og Norlink også. 5 selskaper bare der:D

Eurolink og Norlink vil jeg si = SAS (nå fløy jeg aldri med noen av dem og derfor er det urelevant for min del), men spørsmålet mitt er vel egentlig hvordan man skal telle SASBraathens som hverken er fugl eller fisk
 
Uten aa opphoeye meg til overdommer, mener jeg at det riktige er aa gaa etter AOC. Saa SAS IC/SE/DK/Norlink/Commuter etc er ett selskap - SAS Braathens er et annet. MEN .. har man SAS og Braathens fra foer, aksepteres det IKKE aa ta SAS Braathens i tillegg .. :2cents
 
Sannelig ikke lett dette her. Sterling er et vanskelig tilfelle. Hva som skal gjelde der er jeg fortsatt usikker på. Virker ikke riktig å kunne telle med for mange "Sterlinger" heller. :huh:

Scanair, Premiair, og My Travel Airways= ett selskap?
 
Sannelig ikke lett dette her. Sterling er et vanskelig tilfelle. Hva som skal gjelde der er jeg fortsatt usikker på. Virker ikke riktig å kunne telle med for mange "Sterlinger" heller. :huh:

Scanair, Premiair, og My Travel Airways= ett selskap?
 
Originally posted by LN-MOW

Uten aa opphoeye meg til overdommer, mener jeg at det riktige er aa gaa etter AOC. Saa SAS IC/SE/DK/Norlink/Commuter etc er ett selskap - SAS Braathens er et annet. MEN .. har man SAS og Braathens fra foer, aksepteres det IKKE aa ta SAS Braathens i tillegg .. :2cents

Dvs at da jeg pre fusjonen/oppsplittingen har fløyet SAS og Braathens, og etter har fløyet SAS DK, SE og SASBraathens da totalt skal telle dette som 2 siden det totalt er 2 AOC?
 
Tilbake til topic... Fikk en utrolig flott bok om vingårdene i Napa av kunden jeg hadde møte med i Stavanger i morges... Nå blir det en kveld på hotellet her i Trondheim med bok og vin fra baren...:D
 
Papirbillettene (strekningen BUF-BOS) fra Mosjøen har ankommet Ris...:D Nå skal jeg sjekke med Avis om de har SAAB 9-7 i flåten sin...
 
EB: Glem ikke Sonoma . Der kan du også stikke innom og kjøpe mye fin vin :lightbulb

http://www.rarewineco.com

Ligger i ei sidegate litt utenfor sentrum. Faktisk inne på Glen Ellen Winery !! ;)
 
Takk for tips...kom gjerne med flere om du har "inside" informasjon...:D
 
Originally posted by EB

Papirbillettene (strekningen BUF-BOS) fra Mosjøen har ankommet Ris...:D Nå skal jeg sjekke med Avis om de har SAAB 9-7 i flåten sin...

9-7 dvs Tahoe'en men Saab lykter og Saab støtfanger:rolleyes:

Trodde ikke du kunne synke til det nivået:p
 
9-7 blir det som minner mest om europeisk bil...men tviler egentlig på at vi får SAAB.
 
Originally posted by EB

9-7 blir det som minner mest om europeisk bil...men tviler egentlig på at vi får SAAB.

Nåja, men skal strekke det langt skal man kalle 9-7 for Europeisk. Den selges ikke i Europa engang og er bare ev Chevy med Saab merke foran. Det finnes amerikanske biler med mer "europeiske" egenskaper en 9-7.

Men jeg skjønner tankegangen. Selv liker jeg ikke kjøre biler som ikke er satt sammen i Bayern eller Baden-Württemberg:p
 
Originally posted by Someone
Selv liker jeg ikke kjøre biler som ikke er satt sammen i Bayern eller Baden-Württemberg:p

Da har du fått med det et par bra merke ... den første fra Ingolstadt og andre litt nord for Stuttgart sentrum ;)

Saab 9-7 er vel basert på den billigere Chevrolet Trailblazer, så styr unna den veltepetteren. Den opprinnelige Saab 97 ble gitt navnet Saab Sonett II (forøvrig yndlingsbilen til Åse Kleveland).
 
Tror ikke jeg kommer til å klare å velte med SAAB`n eller Chevy`n...tysk blir det IKKE hos Avis i California...
 
Back
Top