Problemet med Narita er at man må planlegge. Trodde jeg hadde god tid en lørdagsmorgen for å rekke SAS-flygningen, men viste seg at flytogene i Tokyo ikke akkurat har like bra frekvens som i Oslo og hadde et opphold på 40 min uten at det gikk noe tog. Endte dermed opp med taxi som koster en formue...Haneda er da nærmere "sentrum" i Tokyo enn det Narita er - men er det vel ikke krongelte med monorail og bytting og sånt? Fra Narita kommer man stort sett dit man vil med direktetog til enten Tokyo sentral eller Ueno med Keisei.
Under the final draft of a plan being discussed by regulators, ANA would receive 13.5 slot pairs while JAL would take 11.5. That means ANA Holdings unit ANA would retain its lead in international slots at Haneda including its current share
Nå har også ANA og Japan Airlines blitt tildelt flere internasjonale slots fra Haneda. ANA fikk 13,5, mens Japan Airlines 11,5
Hva skal man egentlig med en halv slot? Er det ikke bedre med en hel?
En hel slot betyr 7 dager uka
Mener å huske at det i begynnelsen av 2018 var snakk om at SAS prøve å få slots inn til HND... Det har ikke skjedd noe mer der?
Liste over hvilke markeder de nye slotene til JAL og ANA på HND er forbeholdt
ANA:
USA: 6x
Kina: 2x
Russland: 1x
Australia: 1x
India: 0,5x
Italia: 1x
Tyrkia: 1x
Skandinavia: 1x
Japan Airlines
USA: 6x
Kina: 2x
Russland: 1x
Australia: 1x
India: 0,5x
Finland: 1x
https://twitter.com/winglets747/status/1168404204781617152
Ref Finland så er det ikke da umulig JAL flytter sin daglige NRT-HEL til HND, mens Finnair inntil videre forblir på NRT med sine 1-2x daglige
Alitalia will move its Tokyo flights from Narita to Haneda from 2020 Summer season
Qantas and Virgin Australia are set to split the two available daily slots recently made available for Australian carriers at Tokyo Haneda international airport.
The carrier will introduce new routes to Vladivostok, Russia at the end of February and Bengaluru, India in March. In addition, JAL will offer double-daily service over the Pacific on their San Francisco route by adding a new nonstop to Narita, and will add a second flight to Guam for customers seeking to relax at the popular resort destination
Finnair har vel også skiftet/skal skifte til Haneda? Noen som vet om de kommer til å beholde Narita-ruten også?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.