Del XII: Lounging i Bangkok:
Vi sjekket ut av hotellet tidlig, og hadde på forhånd fått den allerede nevnte hyggelige tyske damen i loungen til å ordne firmabilen til flyplassen. Flyet til Koh Samui går kl 07:45, men vi antok at både innsjekk og sikkerhet skulle gå raskt, så vi dro ca 2 timer før avreise fra hotellet.
Firmabilen bestod for anledningen av en BMW 7-serie med egen vestlig CD med kjente popartister som Miley Cyrus, Justin Timberlake og Britney Spears. Slik som ungdommen (les: oss) liker.
Romslig tysker:
Som nevnt hadde jeg aldri feriert i Thailand før, så da vi bestemte oss for teste ut The Land of Smiles lot jeg frøken deluxe sjekke ut hvilke InterContinental hoteller som passet bra for 10-14 dager. Kriteriene var god standard, fine strender, god mat, jetski og tennisbaner. Ikke nødvendigvis i den rekkfølgen. Valget stod da mellom Hua Hin eller Koh Samui. Det tar maks 30 sekunder, en laptop og Google for å finne ut at Koh Samui er å foretrekke, både som destinasjon -- men også fordi hotellet er bedre.
Det er mye jeg kan, men Thailandsk geografi har aldri vært min spesialitet. Så da frøken deluxe sa at Koh Samui var det beste valget, antok jeg at man sikkert bare "kan ta en buss, et tog eller en båt" fra Bangkok. Så da jeg et par dager senere fant ut at Koh Samui slettes ikke ligger et steinkast unna Bangkok, var det bare å kjøpe en helt vanlig billett med ekte penger, som alle andre. Da prisene ikke var så ille, så kjøpte vi like gjerne business class billetter.
Slettes ikke i nærheten av Bangkok:
Da vi kom til Suvarnananabhumi airport fant vi raskt frem til innsjekkingsområdet til Thai. Det er liksom Thai og alle andre.
Fine bagasjemerker <3
Hei! Er det her man sjekker inn til Syden®?
Trappen ned fra sikkerhetskontrollen:
Thai har en liten domestic lounge som ligger midt mellom alle domestic gatene. Den var dessverre nokså crowded, men om man går helt i enden finnes det en liten hage som er mer behagelig å henge i:
Stappfull lounge, men frøken deluxe viser vei:
Etter et kvarter i loungen, bestemte vi oss for å komme oss til gaten vår:
Det var ganske mye folk som stod og ventet på flyet, så jeg vil anta det var fullt i Economy. Det var veldig, veldig mange briter som ventet -- av den typen som ferierer på Mallorca. Ikke noe negativt om dem, altså -- men i tilfelle noen lurer. Boarding ble annonsert, og tro det eller ei, men her klarer de å organisere priority boarding skikkelig. Jeg hadde, needless to say, aldri prøvd domestic C med TG, så denne flighten så jeg også frem til. Spesielt morsomt er det å fly business ombord en 737 med ekte business seter, noe vi kaaan seee laaangt etter her i verdens rikeste land.