En av fordelene med å fly i suiter er at man kan dele et måltid i samme suite, da bordet er SVÆRT! Dette må jo selvsagt testes ut!
Kylling som appetittvekker, helt ålreit – ikke det mest spennende jeg har smakt, men kylling er jo alltid safe.
...og litt mer bubbel, takk!
Lite visste jeg at dette skulle være starten på det største måltidet jeg noensinne har fått ombord et fly. Let the food marathon begin!
Kaviar:
Foie Gras:
Sorbet av Basilikum:
Kylling:
Mer kylling:
Frukt til frøken deluxe:
Ost:
...og til slutt, en mektig sjokoladedessert:
Ja, hva skal man si? Nok mat var det i hvert fall! Kan ikke akkurat si at smakene var spekatulære eller at jeg kommer til å huske noen av rettene selv om alt var veldig godt. Den Thai-kyllingen tror jeg ikke er så mye bedre enn hva man får servert på YaYas i Oslo til 200 kr, så selve retten var nok ikke First Class men måten den ble servert på og selve kabinen hever selvsagt opplevelsen!
Etter et måltid av slike dimensjoner var det bare å skifte til pysj og legge seg for å se en film eller to!
Fikk en del timer på øyet, noe dette bildet beviser!
Våknet etter å ha fått sovet nesten 7 timer, ikke verst! Vi begynte å nærme oss Paris og tiden var inne for måltid nummer 2. Må innrømme at jeg fremdeles var nokså mett fra Det Store Måltid av Dimensjoner, men må jo dokumentere hva man får – ellers blir det ingen trip report (hva man gjør for forumet, altså), så fikk bare pine meg gjennom enda et First Class måltid:
Dagens appetittvekker:
Forrett:
God suppe! Litt spicy krabbe:
Frøken Deluxe sin hovedrett:
Min hovedrett:
Må innrømme at jeg nå var såpass mett, at jeg takket nei til dessert.
Etter hvert som kabinen ble gjort klar for landing, gikk frøken Deluxe på toalettet for å stelle seg, i det purseren kommer bort til meg og spør om alt har vært bra på turen. Jeg takket og sa vi var fornøyd med alt, men at jeg skulle ønske jeg kunne reisen var litt lenger så jeg hadde fått sovet noe lenger. Hun smilte og spurte om vi var på bryllupsreise, jeg ble litt satt ut og men sa at vi nok "bare" var på en liten rundtur i Asia, hun så litt overrasket ut og sa at hun hadde nemlig forberedt en overraskelse til oss, som vi skulle få litt senere...