Frankfurt — Seoul
Flight:
LH712
Avgang:
18:25
Maskin:
A340-600
Sete:
02D
Vi var de siste til å komme ombord, og First Class var allerede nesten halvfull. Jeg antar dette var dagens HON-gjeng som hadde blitt oppgradert til F, fordi Business Class så rimelig full ut (vi oppdaget dette senere da vi tok en liten tur gjennom flyet). Dagens purser var en av de som virkelig elsker jobben sin, hun var veldig hyggelig og kom bort og introduserte seg og spurte litt om oss.
Antar at de aller fleste her vet hvordan Lufthansa First Class ser ut, men for sikkerhets skyld:
Produktet er stabilt, og etter hva jeg har erfart på FlyerTalk så skal det mye til før du får en dårlig flight ombord LH F. Som mange vet jobber LH med å rulle ut den nye First Class seter, men disse fungerer uten problemer selv på lange flighter. Game Boy Color skjermen er ikke akkurat stor, men den fungerer til Flight Show og slikt. Antar de aller fleste på F enten har med laptop eller iPad – eller så er man rett og slett for opptatt til å se på film pga. all mat og drikke man får servert.
Game Boy Color-skjerm:
Så kom "lefsene":
Dagens hors d'œuvres var ikke verst:
Kaviar:
Limesorbet med champagne, not bad!
Etter et godt og langt måltid, var det på tide å slappe litt av i godstolen. Stemningen i First er alltid så mye mer roligere, noe jeg setter pris på.
Etter en liten stund bestemte vi oss for å ta en liten rundtur i kabinen. Vi gikk forbi den nokså lange Business Class-seksjonen og så helt til Economy-delen. På forhånd hadde vi spurt vår purser om det var ok for oss å ta en liten tur, og hun svarte noe á la "ja, men kom raskt tilbake!".
A340-600 med sine kjente toaletter i underetasjen:
Vel tilbake var det på tide å sove litt:
Fikk en del timer på øyet, og våknet av meg selv rett før frokost. Frøken deluxe sov litt til, men våknet hun også av frokosten.
Frokosten var både lett og god, og så var det på tide å fylle ut diverse skjemaer før landing i Seoul. Jeg har selv aldri vært i Seoul, og hadde egentlig ingen planer om besøke Sør Korea med det første, men da dette var det eneste valget for å fly First til Asia så valgte vi å bli her en natt for å sjekke ut byen. Liker vi det, kan vi alltids komme tilbake!
Vel fremme i terminalen kom min koffert som nummer 2, men frøken Deluxe sin koffert lot vente på seg. Etter å ha ventet i 20 minutter gikk vi bort til skranken, og det viste seg at hennes koffert hadde blitt sjekket inn helt til Hong Kong, selv om vi hadde en layover i Seoul på en hel dag. Etter litt venting kom de tilbake med kofferten hennes og bad om unnskyldning som bare asiatere klarer, selv om det absolutt ikke var deres skyld. Så var det å finne en taxi og sjekke ut byen i 24 timer!