Delta til OSL eller ARN??

Gaver paa Julebordet I seattle - The Julebord!! jeg oensker meg "How to be a sur kjerring on UA"

Så DELTA är på jakt efter skandinaver i USA med greencard som vill börja traska i kabinen hos dem :rolleyes: never thought that day would come ;):D

Hvis ikke dere gidder å ta rollen som sur kjerring, så kunne det kanskje være noe å øve inn arrogant flyvert med knekk i håndleddet???

BF:cool2

Nei, vi ser oss ut et par attraktive smaafroekner, sjenker dem gratis boerst og ignorerer resten .... :colgate:

Delta er ikke noedvendigvis ute etter skandinaver, men de rekrutterer aktivt personell som snakker spraaket til de land de flyr til. Dette er etter min mening et signal om at de tar sin internasjonale satsing svaert alvorlig og moeter sine markeder med respekt. Man ser paa kommentarer bl.a. her paa forumet at det alltid trekkes fram som positivt naar noen snakker norsk hos et utenlandsk selskap.

Det er ogsaa veldig morsomt i kundekontakt aa tiltale folk paa norsk i 'uvante' sammenhenger .. som da jeg oppdaget at jeg hadde en gruppe nordmenn med ATA fra SEA til Midway og gjorde gate-annonsering paa norsk. Skikkelig hakeslepp! :p

Helt klart. Paa UA har de alltid sett etter personell som kan andre spraak, en interkontinental flight har alltid minst 5 FA som snakker andre spraak.

En stor fordel spoer du meg. Saa naar Delta sender en e-post til meg er det jo helst fordi jeg paa min CV har jobberfaring fra skandinavia, staar jo ingenting i min CV at jeg er nordmann med green card.

Forhørte meg litt rundtomkring på Gardermoen i dag ang. Delta.... Servisair har visstnok fått handling request samt at Gate Gorumet har signert catering kontrakt med dem på OSL.

Forhørte meg litt rundtomkring på Gardermoen i dag ang. Delta.... Servisair har visstnok fått handling request samt at Gate Gorumet har signert catering kontrakt med dem på OSL.

Ojoj. For en gledelig nyhet/rykte eller hva man skal si. Er ground handling og slikt vanlig å få sånn med tanke på fremtidige muligheter, eller betyr det at Delta nå seriøst vurderer OSL? Artig hadde det i alle fall vært. Hvilke destinasjoner kan tenkes som aktuelle. NY, har vi jo forbindelse til. Kanskje Chicago?

EDIT: DELTA flyr selvfølgelig ikke langdistanse fra ORD, så det er jo ikke aktuelt i så fall...

Last edited:
Ojoj. For en gledelig nyhet/rykte eller hva man skal si. Er ground handling og slikt vanlig å få sånn med tanke på fremtidige muligheter, eller betyr det at Delta nå seriøst vurderer OSL? Artig hadde det i alle fall vært. Hvilke destinasjoner kan tenkes som aktuelle. NY, har vi jo forbindelse til. Kanskje Chicago?

EDIT: DELTA flyr selvfølgelig ikke langdistanse fra ORD, så det er jo ikke aktuelt i så fall...

Man kan jo haape paa JFK, men jeg tipper nok ATL

Både Continental og Delta er jo Skyteam. Kan KLM sin sterke stilling i Norge gjøre det enklere for Skyteam-selskaper å etablere seg her? Eller blir den effekten i beste fall minimal?

Delta har en GSA i Oslo. Lurer på om de fortsetter med dem pluss en utsendt DL country manager eller lignende, om de starter opp. Et opplegg som finnes andre steder. Kunne godt tenkt meg jobb i DL, men nå har jeg nettopp byttet jobb så det får holde en stund.

Spennende om de kommer, selv om jeg har en god venn i CO som nok ikke er like glad for det.

Man kan jo haape paa JFK, men jeg tipper nok ATL

Jeg tror da heller på 757 til JFK. Husk at DL holder i disse dager på å motta endel ex-TWA 757-200ETOPS maskiner som de har tenkt å sette inn på endel transatlantiske ruter.

Men fortsatt er ingenting offentligjort og enn så lenge kun rykter

Nei, og jeg tenker at dette litt "rare" utspillet om to daglige avganger i sommer til EWR fra CO kan ha vært et ledd i dette "spillet". Det er veldig lite som tyder på to daglige kommer og litt rart å gå ut på den måten, att på til med stor mediedekning i riksaviser. Kan tyde på at noe er på gang med andre selskaper, tror jeg...

Husk at DL holder i disse dager på å motta endel ex-TWA 757-200ETOPS maskiner som de har tenkt å sette inn på endel transatlantiske ruter.

Disse har vaert disponert en tid, men DL har akkurat signert for to til - mulig at man derfor dette skjer ... Kommer vel mest an paa naar de kan bli rekonfigurert og klargjort i tilfelle ....

Jeg har kokt kaffe i en 757 foer, jeg! Det gaar fint aa koke medbrakt Starbucks med hjemmelagd filter (les: foldede servietter) i trakteren. Har proevd!!

Jeg har kokt kaffe i en 757 foer, jeg! Det gaar fint aa koke medbrakt Starbucks med hjemmelagd filter (les: foldede servietter) i trakteren. Har proevd!!

Og jeg har blandet tusenvis av drinker i en 757, jeg!! Hva venter vi paa?? Off to training! :D

... blande drinker i magen teller ikke, Tommy ..... :colgate:

Nei - skomaker bli ved din lest. Jeg tror vi to egner oss best paa konsumentsiden.

.

Back