Delta planlægger ekspansion i Norden
Fra dagens Børsen:
"Delta Air Lines, USA’s tredjestørste luftfartsselskab, er på vej med en stor skandinavisk offensiv, når selskabet sandsynligvis i april forlader en længerevarende betalingsstandsning. Selskabet begyndte i maj sidste år at fl yve mellem Atlanta og København – en rute som passagererne har taget godt imod, og nu er Delta tæt på at åbne flere forbindelser til Skandinavien. (…)
»Det er gået rigtig godt i København, og nu kigger vi på andre byer i regionen. I Skandinavien bliver det sandsynligvis byer som Stockholm eller Helsinki,« siger Delta-direktør Loren Neuenschwander, der har stået bag den omfattende restrukturering af det amerikanske luftfartsselskab."
Så der er Stockholm og Helsinki der skal satses på. Hvorfor udnytter de ikke det kæmpe uudnyttede potentiale for intercont i OSL?
DL er åbenbart med i den store SAS ledede konspiration mod OSL. :colgate:
Endvidere ser det ud til at gå godt på CPH:
"For Delta har København- ruten været blandt de mest succesfulde af de i alt 41 internationale forbindelser, som Delta åbnede i fjor. Siden begyndelsen i maj er 82 pct. af alle sæderne blevet solgt mod et branchegennemsnit på langdistanceruter på omkring 75 pct. Succesen skyldes, at en lang række danske og svenske virksomheder har fået datterselskaber i Atlanta og samtidig trækker de mange krydstogter fra København og rundt i Østersøen amerikanere den anden vej. 42 pct. af passagererne på ruten er amerikanere, 35 pct. danskere, og 18 pct. er svenskere."
Fra dagens Børsen:
"Delta Air Lines, USA’s tredjestørste luftfartsselskab, er på vej med en stor skandinavisk offensiv, når selskabet sandsynligvis i april forlader en længerevarende betalingsstandsning. Selskabet begyndte i maj sidste år at fl yve mellem Atlanta og København – en rute som passagererne har taget godt imod, og nu er Delta tæt på at åbne flere forbindelser til Skandinavien. (…)
»Det er gået rigtig godt i København, og nu kigger vi på andre byer i regionen. I Skandinavien bliver det sandsynligvis byer som Stockholm eller Helsinki,« siger Delta-direktør Loren Neuenschwander, der har stået bag den omfattende restrukturering af det amerikanske luftfartsselskab."
Så der er Stockholm og Helsinki der skal satses på. Hvorfor udnytter de ikke det kæmpe uudnyttede potentiale for intercont i OSL?

Endvidere ser det ud til at gå godt på CPH:
"For Delta har København- ruten været blandt de mest succesfulde af de i alt 41 internationale forbindelser, som Delta åbnede i fjor. Siden begyndelsen i maj er 82 pct. af alle sæderne blevet solgt mod et branchegennemsnit på langdistanceruter på omkring 75 pct. Succesen skyldes, at en lang række danske og svenske virksomheder har fået datterselskaber i Atlanta og samtidig trækker de mange krydstogter fra København og rundt i Østersøen amerikanere den anden vej. 42 pct. af passagererne på ruten er amerikanere, 35 pct. danskere, og 18 pct. er svenskere."