• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delta og airTran lunkne til flyplass nummer to i Atlanta

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
No shit Sherlock ... :lol:

http://www.ajc.com/metro/content/metro/atlanta/stories/2007/05/16/0517metairport.html

Airline officials worry that having two commercial airfields in the same area will split their operations and also create a niche for more low-cost carriers that can cut into some of their most profitable regional routes.

Gjett hvilke 'airline officials' ... :colgate:

Det er paa tide med en ny flyplass i Atlanta, spesielt med tanke paa den eksplosive veksten som byen har gjennomgaatt og fortsatt ser. Atlanta og Las Vegas har i flere aar vaert USA's raskest voksende byer. Spesielt paa nordsiden har det grodd friskt, og mange firmaer har lagt sine hovedkvarterer opp langs GA-400. Saa det er paa nordsiden vi trenger en flyplass mest.

Det finnes flere mindre flyplasser rundt byen, men ingen har potensiale til aa kunne ekspandere til en flyplass som kan ta rutefly. Til det er det for liten plass rundt dem og for mange grinete naboer. Slik som disse tullingene her.
 
PDK Watch is a community watchdog organization that monitors improper and unlawful activity at Peachtree DeKalb Airport (PDK).
Our purpose is to control unchecked airport growth, air traffic, pollution, noise and other issues. PDK is routinely and unlawfully landing planes as large as DC-9's and Gulfstream 5's. Many planes utilizing PDK grossly exceed the maximum allowable aircraft weight limit. DeKalb County, the owner of PDK has, for years, bypassed federal environmental laws and evaded ad valorem taxation of aircraft based at PDK. Homeowner property values are being allowed to decrease due to this unlawful government activity. Subscribe now to our email news alert system. Get involved. Learn about the Open Records lawsuit....bla bla bla

Høres ut som en morsom hobby. Skal vi begynne med dette istedenfor :D

Get Involved - How you can help
 
Kan èn flyplass håndtere all trafikk til Atlanta - eller er det fornuftig med to flyplasser som ligger et stykke unna hverandre?
 
Delta og airTran har selvfoelgelig ingen interesse av det, ettersom de ikke vil splitte opp hub'en sin .. men som vi ser f.eks. fra Dallas, Houston og Chicago, er det alltids liv laga for en sekundaerflyplass. Med tanke paa Atlantas kaotiske biltrafikk og bekvemmelighet for forbrukerene, burde dette vaere en nobrainer. En flyplass i Cumming eller Dawson kan ikke komme fort nok!
 
Vil en nummer 2 flyplass f.eks gi Southwest et skikkelig fotfeste i Atlanta?
 
Hvis du leser atrikkelen, saa vil du se at det ligger litt frem i tid ....

The study is expected to take about two years, and even if it finds a second airport is needed, it could be two decades before jets are landing at the new location.
 
Back
Top