De var tidligere mer enn bare sommerruter, men i samme tråden haavig nevner så nevnes det eksempler på ekstremt lave loads fra CPH til US. Delta har kuttet på flere plasser i Europa, og det kanskje etter ønsker fra Air France/KLM? Synes det er litt forunderlig at kutt i tilbud ikke plukkes opp i media i samme grad som ekspansjoner. Det er helt naturlig at f.eks. CPH ikke utbasunere det, men likevel ...
De store smil var fremme, da amerikanske Delta Airlines den 28. maj 2010 indviede selskabets nye rute fra København til New York-JFK. Samme dag åbnede en tilsvarende rute fra Stockholm-Arlanda.
Men nu lader det til, at det hele er forbi igen. Den 12. september 2011 er den sidste dato, hvortil der kan reserveres billet mellem København og New York JFK og Stockholm og New York JFK.
Delta kutter ganske kraftig på transatlantisk til vinteren, så er ikke overaskende at mer tynne distinasjoner som ARN og CPH da ryker. I forhold ti li fjor vinter så itillegg til ARN og CPH fra JFK så innstilles også JFK-MAN, JFK-TXL, ATL-SVO og PHL-CDG, og MEM-AMS reduseres til 3-4 weekly.
Hvilke ruter som eventuelt kommer tilbake neste sommer vites ikke
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.