Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

C 41 Y 204 . Ikke stor forskjell fra SK.
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Da vil man ha 4 daglige avganger til østlige deler av USA med stor (DL + SK) maskin og to daglige avganger med liten (FI + CO) maskin...
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Igen i år indsætter Delta 767-400 på ATL-CPH fra 1 juni!

Sidste år operede Delta med 767-400 fra 1. juni til 31. aug, men i år ser det ud til at denne periode bliver forlænget således at det bliver fra 1. juni til 23. oktober.

Anderledes ser det ud til at Delta har det lidt sværere på det svenske marked - JFK-GOT er droppet og ATL-ARN ser kun ud til at operere 5x ugentlig i sommeren 2009.
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Imponerende å se at DL åpenbart forventer å fylle en B764 så langt ut på høsten!
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Imponerende å se at DL åpenbart forventer å fylle en B764 så langt ut på høsten!

Ja det er ganske overraskende at de forventer at kunne dette - men det kan jo være de på et senere tidspunkt ombestemmer sig og skærer perioden ned. Under alle omstædigheder hænger det sammen med den stadig stigende cruise trafik fra København, hvor der igen i år på trods af finanskrise m.v. vil blive sat rekord for Københavns Havn.
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Igen i år indsætter Delta 767-400 på ATL-CPH fra 1 juni!

Sidste år operede Delta med 767-400 fra 1. juni til 31. aug, men i år ser det ud til at denne periode bliver forlænget således at det bliver fra 1. juni til 23. oktober.

Anderledes ser det ud til at Delta har det lidt sværere på det svenske marked - JFK-GOT er droppet og ATL-ARN ser kun ud til at operere 5x ugentlig i sommeren 2009.

tsk tsk.. Det er ikke marked for saa stoer maskiner jfr. SAS ;)
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Flyr ikke CO også med 767 fra CPH? Men det er vel 767-200 da kanskje?

BF:cool2
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Gjelder paa CPH ogsaa. ;)

901/902 = long gone. og EWR naa kun 6 dager i uken
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Vi kan bli enige om at SAS flyver 11 ukentlige til NYC fra Skandinavia i sommer, mens CO flyr 18!!
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Vi kan bli enige om at SAS flyver 11 ukentlige til NYC fra Skandinavia i sommer, mens CO flyr 18!!

Det er enten mig eller dig der ikke kan regne! Så vidt jeg ved flyver SK 14 ugentlig til NYC til sommer og CO 21. Måske du refererer til det nuværende vinterprogam i stedet?

Under alle omstædigheder er dette jo at sammenligne æbler med appelsiner - CO har jo hub på EWR og der er derfra langt fra kun O&D trafik på deres flyvninger fra Skandinavien. Det eneste fair er derfor i min optik at tage udgangspunkt i det totale antal SK flyvninger til US i denne sammenligning - men baseret på din aktuelle store negativitet i forhold til SAS så passer dette naturligvis ikke ind i din verden...
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Beklager, selvsagt har begge selskapene daglige avganger paa sommeren. Frekvensen oeker dog proposjonalt: Begge to oeker med 3 ukentlige totalt.

I min realistiske verden, ser jeg at hvert eneste aar reduserer SAS til USA og blir mindre og mindre, selv om de fortsatt er stoerst fra Skandinavia til USA. Det er klart at det er meget tungt aa svelge at SAS var nr. 1 til USA's stoerste by med opptil 28 ukentlige avganger mens at det meste man har naa er 14. Det er en halvering av det man saa tidligere, selv om flytypen SAS naa flyr har ca. 50 seter mer enn de gamle 767ene.

Man kan derfor kun ta av seg hatten for CO som har blitt meget populaer blandt skandinaver i alle 3 landene og de har stjaalet det markedet SAS sier ikke finnes og sier at dette er en av de mest loennsomme rutene de har til Europa.

Naar det gjelder min "negativitet i forhold til SAS" setter jeg alltid saklige argument bak mine paastander om SAS International og jeg er ikke alene naar jeg sier at jeg er meget skuffet over hvordan SAS har gitt fra seg dette markedet.
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Jeg så dette ble diskutert på Reiseforum men blir kanskje mer diskusjon rundt det her - Delta skal ikke operere på CPH fra vinterprogrammet tyder det på. Ingen offisiell informasjon foreløpig men ikke mulig å booke.
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Jeg så dette ble diskutert på Reiseforum men blir kanskje mer diskusjon rundt det her - Delta skal ikke operere på CPH fra vinterprogrammet tyder det på. Ingen offisiell informasjon foreløpig men ikke mulig å booke.

Det er ikke helt rigtigt, det du skriver. Delta lukker CPH-ATL ned til vinter, men fortsætter med CPH-JFK. CPH-ATL er planlagt til at åbne igen fra sommerprogrammet 2011.
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Jeg så dette ble diskutert på Reiseforum men blir kanskje mer diskusjon rundt det her - Delta skal ikke operere på CPH fra vinterprogrammet tyder det på. Ingen offisiell informasjon foreløpig men ikke mulig å booke.

Det stemmer desværre også med de oplysninger jeg har - men dog stadig ingen officiel udmelding.
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Det stemmer desværre også med de oplysninger jeg har - men dog stadig ingen officiel udmelding.

Jeg har netop idag fået det bekræftet pr. mail fra deres repræsentant hos AF/KLM. Dog intet officielt meldt ud fra Delta, men den er god nok - desværre.

Ærgerligt - vil langt hellere flyve 767 og skifte i ATL end 757 og skifte i JFK. Desuden forsvinder den rigtig gode forbindelse til CUN i vinterhalvåret :(
 
Re: Delta indsætter 767-400 på ATL-CPH

Delta har nu endnu engang opdateret deres schedule for vinteren 2010.

JFK-CPH reduceres til 6x ugentlig

JFK-ARN reduceres til 5x ugentlig.

Gad vide om det er SAS' indsættelse af ekstra kapacitet til østkysten som har fået DL til at skære ned på ambitionerne?
 
Back
Top