Delta Economy Comfort LHR-ATL okt 2012

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Etter en halvannen ukes Europaturne, var tiden kommet til å sette kursen hjemover. Valget falt på Delta, ettersom de fløy direkte hjem fra London, hvor jeg oppholdt meg ..

Tok Hotel Hoppa fra hotellet til T4, hvor jeg ankom en time og fem minutter før avgang. Gjorde et forsøk på å angripe en automat, men da dama som styrte køene fant ut at jeg skulle til ATL, ble jeg jaget inn i en egen kø ved siden av bagdrop,sammen med et par som skulle med kjerra til MSP, som gilkk samtidig. Ble kjapt ekspedert av en hyggelig indisk dame, som sukket og oiet seg da hun så jeg reiste standby, men etterhvert varmet litt opp og meddelte at det nok ville gå greit å komme med.. :rolleyes:

Uansett - en koffert lettere og med boardingkort i lomma var det på tide å gi seg sikkerhetskontrollen i vold. Engelskmenna kan ikke dette med security, men jeg kom meg igjennom uten men, hovedsaklig fordi jeg hadde slengt alle toalettsakene i kofferten.

Etter security var det bare å fortsette rett frem. Det sto tre Delta 767-400'er på rekke og rad og ventet på sine passasjerer, og jeg skulle med den innerste, som selvfølgelig var den som skulle gå først.

t05.jpg

Fikk etterhvert sete og til min glede i Economy Comfort, et relativt nytt Delta-produkt. Fant meg min plass, fikk jagd vekk dama som bare hadde satt seg der, og konstaterte at knyttenevetesten ble bestått med glans. Seten var av den 'vanlige' skinnsetetypen, og de er helt greie.

t01.jpg

På tross av tåke og dårlig sikt, pushet vi 10 minutter før oppsatt avgangstid og en liten halvtime senere var vi i luften. Servicen startet så fort vi nåde cruise, og den obligatoriske G&T ble bestilt ved første passering.

t02.jpg

Til middag kunne man velge mellom pasta, kylling i karri og en kyllingsalat. Jeg valgte kylling i karri, og den var helt OK. Brettet er passe velfylt, og jeg var passe mett etter måltidet. Brødkurven passerte flere ganger og crewet kom også en ekstra runde med drikketralla.

t03.jpg

Kaffe og tilbehør ble også tilbudt før roen senket seg. Delta har et velfylt bibliotek med film og underholdning, og jeg kikket på Hunger Games, som jeg ikke hadde sett. Oppskrytt, er min konklusjon ....

t04.jpg

Eksempel på midtkabin

Crewet kom gjennom kabinen regelmessig med vann og juice, og ca to timer før ankomst, fikk vi også en klam calzone, som vel var turens dårligste opplevelse. Igjen kom imidlertid drikkevogna to gannger igjennom med kaffe, te, brus og whatever, så man kan ikke klage på crewets innsats. De jobbet hardt.

Ankomst 20 minutter før tiden, men den tiden ble spist opp ved at ingen møtte oss og brua ble ikke kjørt på før omtrent på tutetid. Deretter ventet en ekstremt lang spasertur fra E29 til passkontrollen .. Etter fem minutter i passkø, lå kofferten min allerede på båndet, så da var det bare å komme seg ut og hoppe i bussen til bilparkeringen.

Fornøyd med Delta denne gangen. Smekk full maskin, men veldig god service og komforten var over snittet, sånn økonomiklassemessig.

Det er ikke mye rapporter fra Delta, utover ABQ, så det var merkelig nok eksotisk. Takk for den. Maten ser, som ofte på US carriers rimelig god ut.

Ellers lurer jeg på det samme som Someone. Breiar elljer bare djupar sæte?

Kjapp og fin rapport. Dette minner om Uniteds Economy Plus, men det virker som det er bedre recline her. United tilbyr god benplass, men litt mere recline hadde vaert bra. Man ville ikke forstyrre passasjeren bak uansett.

5 min passkø i USA høres litt for godt til å være sant, men er vel lettere når man ikke regnes som en marsboer. Fin rapport! Er man marsboer i USA så er passkøen meget ineffektiv.

Hehe... hallen var nesten tom da jeg kom inn der, men det kom et par flylass rett bak så det fyltes fort opp. Men ja, det går som regel litt raskere på den siden jeg bruker.

5 min passkø i USA høres litt for godt til å være sant, men er vel lettere når man ikke regnes som en marsboer. Fin rapport! Er man marsboer i USA så er passkøen meget ineffektiv.

Jeg har opplevd å være gjennom på to minutter, så ikke alltid den er håpløs

reiste med DL på LGA-TPA for litt siden, men det er jo kliss likt uansett hvilke av de "tradisjonelle" carrierne man reiser med på US domestic. Men det kunne absolutt vært flere DL-rapporter på langruter!

Så delta komfort har altså gratis alkohol mens den koster fem daler på eco?

Takk for rapport forresten.

Hvor mye ekstra koster economy comfort sammenlignet med vanlig eco?
Kan vel være verdt noen hundrelapper med tanke på gratis drikke :drink

Småeksotisk å lese rapport fra Delta TATL :) Virker som europeere skyr amerikanske selskap som pesten over dammen etter antallet rapporter her inne å dømme.

Var Eco Extra betalt, eller er det complimentary for statusholdere selv på ID?

Man kan kjøpe seg opp. Ellers får man det vel 'gratis' når man booker de dyreste bookingklassene. I mitt tilfelle var det ikke noe annet ledig.. ;)

Nei, den koster syv. (Seks for øl/vin) ;)

Er vel bare innenlands i USA at en må betale ? Sto i Deltas magasin at det var complimentary også på Eco når det er intercont. Noe det også var når jeg nettopp reiste MSP-AMS med Delta, betalte i allefall ikke noe for ølboksene mine på tur over dammen. :)

Back