Delta bestiller 75 CSeries (A220), med opsjoner for 50 til

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da gjenstår det kun styregodkjennelse før Delta tar 75 plus 50 opsjoner som erstatning for MD80 ...., (WSJ)
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Da gjenstår det kun styregodkjennelse før Delta tar 75 plus 50 opsjoner som erstatning for MD80 ...., (WSJ)

Artikkel som ikke ligger bak betalingsmur:

http://www.cbc.ca/news/business/delta-bombardier-cseries-1.3536509

Delta Air Lines is reportedly on the cusp of ordering up to 125 CSeries commercial jets from Bombardier.

The Wall Street Journal, quoting three people is says are familiar with the negotiations, says a deal on firm orders for 75 planes and options on 50 others is expected to be finalized by the end of April when the Atlanta-based airline holds a board meeting.
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Tøft! Og meget gledelig for Bombardier og kanadisk flyindustri :-)

Espen
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Bombardier visste att de har en bra produkt och gick icke med på att sälja "on discount" för att få möjliga kunder. Kanske detta visar vara en bra approach.
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

När nä vinden först snur, kommer det til ä bläse opp i seilene til Bombardier, fordi alle andre som har vaert betenkelige men interesserte, vil umiddelbart realisere at desto lengere de venter, desto senere slots fär de adgang til og dyrere blir prisen !?

Signaleffekten med en storordre for Delta er ikke ubetydelig. På den annen side har nok Delta fått disse svært billig. Delta er svært flinke med økonomi når det gjelder flåteplanlegging.
 
Delta bestiller 75 CS100 med opsjon på ytterligere 50 CS100

Delta bestiller 75 CS100 med opsjon på ytterligere 50 CS100. Og de kan konvertere CS100 til CS300 (og CS500?) ved behov. Dagens gla-nyhet :)

Kilder: BBD.com, Delta.com, airliners.net

PS: CS100 og CS300 vil være en ypperlig erstatning for SAS' B737-600 og B737-700, i mine øyne, når den tid kommer :)
 
Delta bestiller 75 CSeries, med opsjoner for 50 til

Da gjenstår det kun styregodkjennelse før Delta tar 75 plus 50 opsjoner som erstatning for MD80 ...., (WSJ)



Nå står det jo spesifikt at selv om ordren er for CS100, så er det en fleksibilitet inne i bildet om og kunne endre deler av ordren til CS300. Uansett er jeg litt overrasket over at Delta tilsynelatende fokuserer på den lille modellen, da CS300 jo ville vært en flott MD erstatter

Ser levering av første maskin er planlagt våren 2018
 
Last edited:
Re: Delta bestiller 75 CSeries, med opsjoner for 50 til

En av testmaskiene er i Atlanta nå og får satt på en sticker ... (Foto Michael Lamble)

13077007_10208776416905107_2512777149787191146_n.jpg


13076698_10208776417865131_22318122689418244_n.jpg
 
Re: Delta bestiller 75 CSeries, med opsjoner for 50 til

Litt mer info fra Delta
- De første 35 vil bli CS100, etter det har de mulighet til og endre ordren til CS300 hvis de ønsker det
-CS100 vil få ca 110 seter i Deltas konfigurasjon selv om antall First seter ikke er helt bestemt
-CS100 vil både bli brukt til og erstatte noen 50-seters og 76-seters fly i flåten, men også til og starte nye ruter
 
Re: Delta bestiller 75 CSeries, med opsjoner for 50 til

Da har Airbus nettopp sluppet et bilde som vider den første A220-100 (tidligere kjent som CS100) i Delta sine farger, som kommer rett fra malerhangaren

cbb9daf5164ec2212719dd043bf49172.png
 
Re: Delta bestiller 75 CSeries, med opsjoner for 50 til

-CS100 vil få ca 110 seter i Deltas konfigurasjon selv om antall First seter ikke er helt bestemt


Ser ut som fasiten ble 109. 12 first, 15 economy comfort og 82 economy.

https://www.flightglobal.com/news/articles/delta-to-debut-a220-at-new-york-laguardia-452637/

Delta to debut A220 at New York LaGuardia

La Guardia blir først ute og flyene skal i starten primært brukes på lange og tynne ruter
 
Delta planlegger å få 5 maskiner levert i 2018, men som vanlig med amerikanske selskaper bruker de svært lang tid på å sette nye fly i trafikk, så første kommersielle flyvninger er planlagt først i februar. I 2019 skal de få levert 23-24 maskiner

Det er først mot slutten av 2020 de første maskinene som skal produseres på den nye linjen i Mobile er planlagt
 
Nummer 3 er nå levert, etter nummer 2 kom tidligere i måneden. Så går unna nå, men spørs om de klarer 5 i år som planlagt
 
Hva slags flygninger brukes disse på for tiden ser de har flydd mye mellom ATL og DFW med mer er det charter eller rene treningsflighter?
 
Back
Top