Lurer paa hvilke NWA flighter som kuttes til fordel for SLC, ATL og JFK.
Vet at SEA-LHR ryker og der frigjør man en 332
Var vel kun VLC og GOT som kom helt 'overraskende' her .. Afrikasatsingen var ventet etter at de annonserte ROB .. og det er tross alt kun et visst antall potensielle destinasjoner som kan nås med 757. Luanda og Malabo er tunge oljedestinasjoner og det settes nok pris på at man ikke lenger behøver å reise via Europa, selv om turen går via Sal. JNB nonstop var bare spørsmål om å få tilgjengelig LR. JFK-LOS har vært annonsert før, men det ser ut som de nå endelig har fått bestukket de rette menneskene.
Asia - ja, alt med 'NW metall', men trolig helt eller delvis i DL farger. Den første 747'en skal visst presenteres om noen uker. Vet ikke sikkert om det stemmer, men DL har visst sittet på en NRT-slot en stund som de ikke har kunnet bruke pga mangel på egnet materiell.
PIT og RDU til CDG ble annonsert i går og vil bli tungt markesført som AF feed fra CDG. Dette er salgbart og bør gå bra.
De andre er 'connecting the dots' og ikke nye destinasjoner.
Si hva du vil, er meget skeptisk til aa faa doodles fra soerstatene til aa kjoepe AF.. PIT er vel knapt en flyplass, men den som lever faar vel se??
Det har du nok rett i. Personlig hadde jeg heller sett Delta på OSL framfor US, men...
Amen detta var ju kul och efterlängtat för Göteborg och Västsverige. Med alla industriföretag i regionen finns det ju helt klart ett underlag. Hoppas linjen blir bestående.
Her mener jeg du er litt for optimistisk, MartinL. Det er veldig bra at US kommer. Forhåpentligvis kan det utvide det amerikanske markedet på sommeren med å gjøre det lettere å finne billige direkteturer. Men tror ikke markedet er klare for å absorbere enda en direkterute til sommeren. Noen vil alltid reise via et annet sted og priskrig gjør at alle taper. Glem heller ikke at ARN og CPH også har masse pax som drar via AMS med KLM selv om deres tilbud om direkteruter er mye større.
Dersom US har suksess kommer kanskje DL i 2010. Hvis ikke DL kommer er det vel ingen sannsynlige alternativer igjen. Det er neppe aktuelt for noen selskaper å starte en Norden-satsing på OSL...?
Optimisme er mitt fornavn
Nei jeg ser helt klart poenget ditt, men i forhold til trafikken til USA er vi fortsatt med en og en halv rute, lattelig under eksponert for direkteruter.
Jeg er derfor ganske trygg på at det er plass til minst en helårs rute til.
Det hele kommer som du sier ann på om markedet absorberer rutene. Knapt en kjeft vet at Continental flyr direkte fra Osl og jeg tror at nye aktører må gjøre seg noe mer bemerket dersom de skal ta av lasset.
Personlig håper jeg på AA (eller et annet selskap) til ORD, men sannsynligheten for opprettelse av OSL-ORD er vel ikke så stor...?Man kan jo håpe på AA til OSL. Ville vært perfekt med en OneWorld operatør direkte over dammen.